• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4489 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

در چهار بخش تشريح شد

فراخوان دهمين جشنواره مردمي فيلم عمار

گروه هنر و ادبيات

 جشنواره عمار فراخوان دهمين دوره اين رويداد سينمايي را در چهار بخش «رقابت اصلي جشنواره»، «جشنواره علوم انساني عمار»، «فيلم ما» و «فراخوان‌هاي مردمي» اعلام كرد. اين جشنواره كه در سال 89 شكل گرفته و هر سال در همين ماه برگزار مي‌شود در چهار بخش «رقابت اصلي جشنواره»، «جشنواره علوم انساني عمار»، «فيلم ما» و «فراخوان‌هاي مردمي» برگزار مي‌شود و آثار دريافتي با قالب‌هاي داستاني، مستند، پويانمايي، نماهنگ، برنامه تلويزيوني، فيلمنامه و لوح‌نگار در بخش اصلي جشنواره با هم به رقابت مي‌پردازند.

همه آثاري كه داراي رويكردِ همسو با مباني انقلاب اسلامي باشند با هر موضوعي مي‌توانند در بخش رقابتي جشنواره شركت كنند، ولي موضوعات نظير روياي ايراني، پايش و پالايش اجتماعي، حافظه ملي و... به عنوان اولويت‌هاي محتوايي بخش رقابتي جشنواره، مي‌شوند.

دبيرخانه جشنواره به منظور پشتيباني تئوريك از فعاليت‌هاي جبهه انقلاب در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه؛ بخش «نقدها، مقالات سينمايي و پژوهش» را توسعه داده و در دهمين دوره و همزمان با آغاز به كار جشنواره علوم انساني عمار را به عنوان يكي از بخش‌هاي جانبي اعلام مي‌كند كه برخي از عناوين و سرفصل‌هاي اين بخش عبارتند از: مباحث نظري پيرامون فرم، قالب و محتوا در سينما، نقد و بررسي سازمان توليد و تماشا در سينماي ايران، نقد و بررسي آثار ادوار جشنواره مردمي فيلم عمار، تجربه‌هاي جهاني در حوزه توليد و اكران آثار سينمايي و هنري، بازخواني ارزش‌هاي دراماتيك و رسانه‌اي مبتني بر تجربه هنر و رسانه انقلاب، شاخصه‌هاي انسان انقلاب اسلامي با تاكيد بر قهرمانان مستندهاي جشنواره عمار، تحليل ظرفيت‌هاي اجتماعي جامعه انقلابي ايراني، تحليل ياريگري جامعه ايراني در سيل 98، بررسي سينما، صدا و سيما و ساير رسانه‌هاي جمعي از حيث عدالت رسانه‌اي، ‌نقد و بررسي صدا و سيما و...

همچنين در بخش «فيلمِ ما» (نهضت توليد محتواي مردمي) جشنواره عمار عموم مردم مي‌توانند با هر نوع دوربين تصويربرداري يا تلفن همراه از سوژه‌هاي محيط زندگي خود فيلم بسازند و در رقابت شركت كنند. جهت توليد يك اثر بهتر، علاقه‌مندان مي‌توانند از جزوه آموزشي فيلمسازي آسان (در سايت عمار فيلم) كمك بگيرند. برگزيدگان اين بخش در دوره‌هاي آموزشي سينمايي جشنواره در اولويت قرار مي‌گيرند.

در بخش فراخوان «فراخوان‌هاي مردمي» هر يك از مردم، تشكل‌هاي مردمي يا موسسات فرهنگي، اجتماعي، علمي و اقتصادي مي‌توانند موضوعات و دغدغه‌هاي مدنظر خود را به فيلمسازان پيشنهاد داده و با تعيين جوايز مادي و معنوي خود آنان را به توليد اثر در آن موضوعات ترغيب كنند.

گفتني است كه همه آثاري كه داراي رويكرد همسو با مباني انقلاب اسلامي باشند با هر موضوعي مي‌توانند در بخش رقابتي جشنواره شركت كنند اما موضوعاتي چون روياي ايراني، حافظه ملي، مقاومت جهاني و... از اولويت‌هاي محتوايي جشنواره محسوب مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون