• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4489 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

جام جهاني راگبي به دور حذفي رسيد

نبرد سهمگين غول‌ها

دور گروهي جام جهاني راگبي كه هم‌اكنون با حضور 20 تيم در كشور ژاپن جريان دارد، به پايان رسيد و چهره تيم‌هاي حاضر در مرحله يك‌چهارم نهايي مشخص شد. در پايان چهل بازي مرحله گروهي در چهار گروه A تا D رقابت‌ها، هشت تيم ژاپن و ايرلند از گروه يك، نيوزيلند و آفريقاي جنوبي از گروه دو، انگلستان و فرانسه از گروه سه و در نهايت ولز و استراليا از گروه چهار توانستند جواز حضور در دور بعدي مسابقات را به دست آورند. رقابت‌هايي كه از چهار روز آينده آغاز مي‌شود و هشت تيم برتر دنيا براي رسيدن به دور نيمه‌نهايي با يكديگر رقابت خواهند كرد. همچنين چهار تيم اسكاتلند، ايتاليا، آرژانتين و فيجي با قرار گرفتن در جايگاه سوم هر گروه توانستند جواز حضور در رقابت‌هاي جهاني دوره بعد را به دست آورند. بر اساس برنامه در نخستين بازي دور يك‌چهارم استراليا و انگلستان به مصاف هم خواهند رفت. ديدار تيم‌هاي استراليا و انگلستان يكي از كلاسيك‌ترين مسابقات اين ورزش مهيج محسوب مي‌شود. اين دو تيم تاكنون دو بار در فينال ادوار پيشين جام جهاني راگبي با يكديگر روبه‌رو شده بودند. در سال 1991 استراليا در فينال با حساب 12 بر 6 پيروز شد و جام قهرماني را بالاي سر برد و در سال 2003 اين انگلستان بود كه انتقام آن فينال را گرفت و با پيروزي 20 بر 17 قهرمان شد. در دومين بازي دور يك‌چهارم نيوزيلند با ايرلند به مصاف هم خواهند رفت. نيوزيلند با سه قهرماني پرافتخارترين تيم مسابقات است و بايد با تيمي روبه‌رو شود كه در حال حاضر رنك يك جهاني را در اختيار دارد. با اين حال باخت ايرلند به ژاپن در دور گروهي كه باعث شد اين تيم در گروه يك جايگاه دوم را به دست آورد، اول بودن آنها در رنكينگ جهاني را با ترديد مواجه كرده است. با اين وجود ديدار ايرلند و نيوزيلند به‌طور قطع يكي از سخت‌ترين و جذاب‌ترين مسابقات مرحله يك‌چهارم خواهد بود. در سومين ديدار از مرحله يك‌چهارم ولز با فرانسه روبه‌رو مي‌شود. صعود ولز به عنوان تيم نخست از گروهي كه در آن استراليا هم حضور داشت، نشان مي‌دهد پادشاهي اژدها تيم قدرتمندي را راهي ژاپن كرده است. البته فرانسه كه در گروه سوم هم‌امتياز با انگليس و تنها به دليل معدل امتيازي كمتر در جايگاه دوم قرار گرفت نيز تيم بسيار خوبي نشان داده است. دو تيم فرانسه و ولز هيچ‌ يك تاكنون عنوان قهرماني مسابقات را به دست نياورده‌اند. فرانسه سه مقام نايب قهرماني و ولز يك مقام سومي در كارنامه دارد. در چهارمين ديدار از مرحله يك‌چهارم ژاپن ميزبان به مصاف آفريقاي جنوبي مي‌رود. ژاپن در گروه اول با پيروزي بر ايرلند و صعود به عنوان تيم نخست شگفتي‌ساز مسابقات لقب گرفته است.

حال سامورايي‌ها براي اينكه ثابت كنند پيروزي آنها بر ايرلند اتفاقي نبوده بايد تيمي را شكست دهند كه دو عنوان قهرماني جام جهاني راگبي را در كارنامه دارد. البته باخت آفريقاي جنوبي در دور مقدماتي مقابل نيوزيلند با نتيجه 23 بر 13 نشان داد آنها شكست‌ناپذير نيستند.

بر اساس برنامه و در پايان دور يك‌چهارم برنده مسابقه استراليا و انگلستان بايد با برنده بازي نيوزيلند و ايرلند روبه‌رو شود. همچنين برنده بازي ولز و فرانسه بايد با برنده ژاپن و آفريقاي جنوبي ديدار كند. از روي قرعه مي‌توان گفت كه يك سمت جدول كه در آن تيم‌هاي استراليا، انگلستان، نيوزيلند و ايرلند قرار دارند بسيار سخت‌تر از سمت ديگر جدول است كه در آن چهار تيم ديگر حضور دارند. مسابقات مرحله يك‌چهارم نهايي در روزهاي نوزده و بيست اكتبر برگزار مي‌شود و پس از آن تيم‌ها 6 روز استراحت مي‌كنند و مرحله نيمه‌نهايي آغاز مي‌شود. ديدار فينال نيز در تاريخ دو نوامبر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون