• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

از نمايش فيلمي درباره «خاچيكيان» تا «پينوكيو»ي جديد

فرانسيس فورد كاپولا تجليل شد

گروه فرهنگ و هنر

 

 

كانون فيلم خانه سينما، در تازه‌ترين برنامه خود، مستندي درباره ساموئل خاچيكيان را به نمايش خواهد گذاشت. اين مستند، «ساموئل خاچيكيان: يك گفت‌وگو» نام دارد و ساخته اميد نجوان است.فيلمبرداري اين فيلم را بابك بذرافشان انجام داده، صداگذاري با مهرداد جلوخاني بوده و تدوين را هم خود نجوان به سرانجام رسانده است.بعد از تماشاي فيلم كه نخستين نمايش آن به شمار مي‌آيد، هوشنگ گلمكاني در كنار كارگردان فيلم، در نشستي درباره فيلم حضور خواهد داشت. اين برنامه ساعت ۱۸ روز يكشنبه (۲۸ مهر) در سالن سيف‌الله داد برگزار مي‌شود.

 

«جيمز پترسون» صدرنشين پرفروش‌ها

در جديدترين فهرست كتاب‌هاي داستاني پرفروش نشريه نيويورك‌تايمز نام آثار جديد نويسندگان پرفروش هميشگي همچون‌ «جيمز پترسون» و «الين هيلدربرند» به چشم مي‌خورد. «نوزدهمين كريسمس» عنوان جديدترين اثر «جيمز پترسون» ‌و «ماكسين پائترو » است كه در اولين هفته حضورش در فهرست رمان‌هاي پرفروش نشريه نيويورك‌تايمز در رتبه اول قرار گرفته است. رمان‌ «نوزدهمين كريسمس» نوزدهمين جلد از سري داستان‌هاي‌ «كلوب قتل زنان» و كارآگاه‌ «ليندزي باكسر» اين دو نويسنده محسوب مي‌شود. «ماكسين پائترو» نويسنده امريكايي است كه در نگارش سري رمان‌هاي «كلوب قتل زنان» ‌با «پترسون» همكاري مي‌كند.«پترسون» به‌طور ميانگين سالي ۱۴ كتاب منتشر مي‌كند و نام او به عنوان اولين نويسنده‌اي كه يك ميليون جلد از آثارش در قالب ديجيتال به فروش رسيده، ثبت شده است.

فرانسيس فورد كاپولا در جشنواره لومير تجليل شد

كاپولا كارگردان نامدار در جشنواره سينمايي لومير فرانسه با دريافت جايزه اين جشنواره تجليل شد.

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، فرانسيس فورد كاپولا ديشب در جشنواره لومير فرانسه روي صحنه رفت و با دريافت جايزه يك عمر دستاورد هنري اين جشنواره و دريافت جايزه لومير تجليل شد.اين مراسم در دهمين دوره برگزاري جشنواره لومير جمعه‌شب در ليون فرانسه برگزار شد.كاپولا كه ۴ بار جايزه آكادمي اسكار را دريافت كرده پس از نمايش چندين فيلم در تجليل از وي كه با حضور دوستان و همكاران و خانواده‌اش تهيه شده بود، روي صحنه رفت.در اين مراسم تيري فرمو و برنارد تاورنيه كارگردان‌هاي جشنواره در كنار النور همسر اين كارگردان و پسرش رومن و نيز بونگ جون هو كارگردان كره‌اي و ناتالي بي، بازيگر براي تجليل از وي روي صحنه رفتند.

 

«پينوكيو» جديد به سينما مي‌آيد

رابرت زمكيس در حال مذاكره است تا كارگرداني فيلم زنده «پينوكيو» را براي ديزني انجام دهد.اين فيلم را اندرو ميانو و كريس وايتس تهيه خواهند كرد. اين در حالي است كه وايتس نويسنده فيلمنامه آن هم هست.ابتدا پل كينگ كارگردان «پدينگتون» براي كارگرداني اين فيلم انتخاب شد اما او به دلايل نامشخص در اوايل سال اين پروژه را ترك كرد. ديويد هيمن كه ابتدا از گروه تهيه بود نيز مدتي براي ساخت اين فيلم مطرح بود.در هر حال از آنجا كه قراردادي براي كارگرداني فيلم منعقد نشده بود اكنون رابرت زمكيس براي ساخت اين فيلم مورد توجه قرار گرفته است. او هنوز در حال كار در فيلم «ساحره‌ها» براي برادران وارنر است و قصد ندارد تا پايان اين فيلم وارد پروژه ديگري شود. با اين حال از آنجا كه اين فيلم اكنون در مرحله پس از توليد است زمكيس اكنون مي‌تواند با فراغ بال در اين باره تصميم بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون