• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

خبرخوان

نظر يك اقتصاددان درباره ماليات‌ستاني از صنعت

بايزيد مردوخي، اقتصاددان و تحليلگر مسائل اقتصادي مي‌گويد: عمده سرمايه‌هاي كشور به سمت بخش‌هايي نظير بازار ارز، سكه و مسكن رفته است. اما در اكثر موارد هيچ تناسبي ميان نياز كشور و جريان سرمايه وجود ندارد. بنابراين نبايد در شرايط كنوني تاكيد زيادي روي ماليات‌ستاني از بخش‌هاي سنتي اقتصاد مانند صنعت كه آدرس و مشخصه دارند، باشد و لازم است كه اين تاكيد روي بخش‌هايي گذاشته شود كه سرمايه زيادي را جذب مي‌كند؛ اما فايده اقتصادي ندارد و فقط سودآورند.

كاهش 27درصدي قيمت كالاي صادراتي

تراز تجاري كشور در نيمه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش منفي 1۲۸ درصد و از لحاظ وزني مثبت ۳۱ درصد بوده است. مجموع مبادلات تجاري نيز نسبت به دوره مشابه كاهش ۸ درصدي در ارزش و افزايش هفده و نيم درصدي در وزن را شاهد بوده است. متوسط قيمت هر تن كالاي صادراتي ۲۹۹ دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد كاهش داشته است. متوسط قيمت هر تن كالاي وارداتي ۱۲۸۱ دلار بوده كه با ۵.۹ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل رو‌به‌رو شده است.

ورود مجلس به رشد قارچي تابلوهاي تبليغاتي در جاده‌ها

عضو كميسيون عمران مجلس از ورود مجلس به رشد بي‌رويه بيلبوردهاي تبليغاتي در برخي جاده‌ها و خطرات ناشي از آن براي رانندگان خبر داد و گفت‌: به زودي در اين باره جلسه‌اي با مسوولان مربوطه برگزار مي‌شود. سيد حسن علوي با تاكيد بر اينكه مساله تاثير منفي تعدد بيلبوردهاي تبليغاتي بر ايمني در جاده‌ها از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار كرد: به همين دليل مجلس شوراي اسلامي درباره اين موضوع توضيحاتي را از مسوولان مربوطه خواسته است و به زودي جلسه‌اي با همين موضوع برگزار خواهد شد. وي به مثالي در اين باره اشاره و تصريح كرد: بيلبوردهاي تبليغاتي در مسيرهاي نزديك به پايتخت مانند محور گرمدره-كلاك طي سه سال اخير 500 درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون