• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4498 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

پايان رقابت‌هاي ورزشي نظاميان جهان در چين

ميزبان اول شد، ايران چهاردهم

كاروان ورزشي ايران در مسابقات نظاميان جهان با كسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز به كار خود پايان داد و در مكان چهاردهم جدول رده‌بندي مسابقات ايستاد. در اين مسابقات كه جمعه دو هفته قبل به ميزباني كشور چين و با حضور 9308 ورزشكار از 140 كشور جهان آغاز شده بود و تا يكشنبه ادامه پيدا كرد، ورزشكاران كشورمان در رشته‌هاي كشتي، دووميداني و تكواندو صاحب مدال شدند اما در ساير رشته‌ها دستشان از رسيدن به مدال باز ماند. مدال‌هاي طلاي ايران را در اين رقابت‌ها حسن تفتيان در دوي 100متر، مهدي پيرجهان در دوي 400 متر بامانع، محمدحسين محمديان در وزن 97كيلوگرم كشتي آزاد و پژمان پشتام در وزن 77 كيلوگرم كشتي فرنگي به دست آوردند. همچنين دو مدال نقره كاروان ايران را يدالله محبي در وزن 125 كيلوگرم كشتي و ايمان اكبرزاده در وزن 54- تكواندو تصاحب كردند. در نهايت مدال‌هاي برنز ايران در سيزم 2019 را نيز احمد بذري در كشتي آزاد، امين ميرزاده در كشتي فرنگي و اميرمحمد بخشي، محمدحسن پلنگ‌افكن و محمدمهدي عمادي در تكواندو به دست آوردند تا جمع مدال‌هاي ايران به عدد 11 برسد.

كاروان ورزشي ايران در حالي به مقام چهاردهم مسابقات نظاميان جهان در چين رسيد كه در دوره قبل به مقام پانزدهم رسيده بود. در دوره قبل كه سال 2015 در مون گيئونگ كره جنوبي برگزار شد، ورزشكاران ايران با وجود كسب 28 مدال رنگارنگ كه شامل 3 طلا، 10 نقره و 15 برنز بود در جايگاه پانزدهم ايستاده بود. در اين دوره با اينكه تعداد مدال‌ها به شكل چشمگيري كاهش يافته بود اما به خاطر يك طلاي بيشتر رتبه بهتري نصيب كاروان ورزشي ايران شد. در مسابقات سال 2011 نيز ورزشكاران ايران با 12 مدال شامل 5 طلا و 3 نقره و 4 برنز جايگاه يازدهم جهان را به دست آورده بود. در مجموع و با توجه به ادوار گذشته مي‌توان گفت، عملكرد نظاميان ايران در سيزم 2019 پيشرفت چنداني نداشته اما پسرفتي هم در عملكرد ورزشكاران ديده نمي‌شود.

در پايان مسابقات اما اين چين ميزبان بود كه موفق شد با اقتدار مقام نخست را به دست آورد. ورزشكاران كشور ميزبان با كسب 133 طلا، 64 نقره و 42 برنز و با مجموع 239 مدال با اقتدار بر سكوي اول قرار گرفتند. اين براي نخستين ‌بار است كه يك كشور موفق مي‌شود، تعداد مدال‌هاي طلاي خودش در سيزم را 3 رقمي كند. بعد از چين، روسيه با 51 طلا، 53 نقره و 57 برنز در جايگاه دوم قرار گرفت. فاصله معنادار ميان روسيه به عنوان يكي از مدعيان ايستادن در رتبه نخست جدول مدالي با چين از نكات جالب توجه رقابت‌هاي امسال به حساب مي‌آيد. بعد از روسيه نيز برزيل با 21 طلا در رده سوم ايستاد. نظاميان كشورهاي فرانسه، لهستان، آلمان، كره شمالي، بحرين، ازبكستان، اوكراين، ايتاليا، قزاقستان و بلاروس با ايستادن در رتبه‌هاي چهارم تا سيزدهم به كار خودشان پايان دادند. با توجه به جدول توزيع مدالي اگر ورزشكاران كشورمان موفق مي‌شدند يك طلاي ديگر به مدال‌هاي طلاي ايران اضافه كنند، ايران 3 پله در جدول صعود مي‌كرد و جايگاه يازدهم را نصيب خودش مي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون