• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4498 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

جام جهاني راگبي به ايستگاه پاياني رسيد

آفريقاي جنوبي و انگلستان در فينال

20 اكتبر 2007، در ورزشگاه استاد دو فرانس شهر پاريس و در حضور بيش از 80000 تماشاچي مشتاق، دو تيم راگبي انگلستان و آفريقاي جنوبي در فينال جام جهاني با يكديگر روبه‌رو شدند. انگلستان مدافع عنوان قهرماني بود و مي‌خواست تبديل به نخستين تيمي شود كه از عنوانش دفاع مي‌كند و آفريقاي جنوبي در پي دومين جام قهرماني‌اش بود. در آن مسابقه سخت و نفسگير كه هيچ يك از تيم‌ها اجازه تراي به حريف ندادند، اين تيم آفريقاي جنوبي بود كه با استفاده بهتر از فرصت‌هاي پنالتي‌اش با نتيجه 15 بر 6 برنده شد و جام قهرماني را به خانه برد. حال 12 سال بعد از آن تاريخ، دقيقا 12 سال و 9 روز بعد از شكست انگلستان در فينال مقابل آفريقاي جنوبي، اين تيم فرصت دارد تا انتقام آن شكست تلخ را در هزاران كيلومتر دورتر از پاريس و اين‌بار در شهر يوكوهاما ژاپن از غزال‌هاي جهنده بگيرد.

رقابت‌هاي جام جهاني راگبي 2019 به ايستگاه پاياني خود رسيده است. تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و انگلستان موفق شدند خودشان را به فينال برسانند و حال بايد منتظر ماند جام بر دستان كدام كاپيتان بالا خواهد رفت. اين دو تيم در مرحله نيمه نهايي به ترتيب از سد تيم‌هاي نيوزيلند و ولز گذشتند تا به فينال برسند. انگلستان كه يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ خودش را در اختيار دارد و بي‌رحمانه همه تيم‌ها را كنار مي‌زند، در برابر نيوزيلند كه عنوان پرافتخارترين تيم رقابت‌ها را يدك مي‌كشيد، با نتيجه 19 بر 7 پيروز شد. در اين رقابت هر دو تيم يك‌بار موفق به تراي شدند؛ تويلاگي براي انگلستان و ساويا براي نيوزيلند. هر دو تيم هم موفق شدند امتياز جايزه تراي را به دست آورند اما آنچه تفاوت را در اين بازي رقم زد، پنالتي‌هاي دقيق و خطاناپذير جورج فورد بود كه 12 امتياز اختلاف با حريف ايجاد كرد و در نهايت بريتانيا را برنده. رسيدن انگلستان به فينال مسابقات بدون شك يك افتخار بزرگ براي اين كشور به حساب مي‌آيد، چراكه آنها در دوره قبل مسابقات در مرحله گروهي و پايين‌تر از تيم‌هاي استراليا و ولز در رده سوم ايستاده و حتي از رسيدن به دور حذفي باز مانده بودند. اما آنها طي اين چهار سال با پوست‌اندازي و برنامه‌ريزي دقيق موفق شدند خودشان را به مسابقه نهايي برسانند.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي، آفريقاي جنوبي كه در گروه خودش بعد از نيوزيلند دوم شده بود، موفق شد ولز را شكست دهد و راهي فينال شود. در اين ديدار بسيار نزديك و حساس كه لحظه‌ها سرنوشت بازي را رقم زد، دي آلنده و آدامز به ترتيب براي آفريقاي جنوبي و ولز موفق به تراي شدند. پولارد و هالف‌پني نيز براي دو تيم امتياز جايزه را كسب كردند تا همه‌ چيز مساوي پيش برود. اما مثل مسابقه انگلستان و نيوزيلند باز هم پنالتي‌ها تيم برنده را مشخص كرد. پولارد براي آفريقاي جنوبي هر چهار پنالتي‌اش را تبديل به امتياز و 12 امتياز به حساب تيمش واريز كرد و در طرف مقابل بيگار نيز هر 3 پنالتي‌اي كه نصيب تيمش شده بود را به ثمر نشاند، اما در نهايت تيمش با اختلاف 3 امتياز بازي را واگذار كرد.

به اين ترتيب فينال جام جهاني راگبي روز شنبه در ورزشگاه يوكوهاما بين دو تيم انگلستان و آفريقاي جنوبي برگزار مي‌شود. روز جمعه نيز دو تيم ولز و نيوزيلند براي كسب مدال برنز با هم روبه‌رو مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون