• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4499 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

نامه شكايت بوديمير هم به باشگاه پرسپوليس رسيد

ايرج عرب، مرد همه فن‌حريف ورزش!

علي ولي‌اللهي

 

 

25 مهر ايرج عرب، مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس از سوي وزير ورزش به عنوان سرپرست فدراسيون دووميداني انتخاب شد. اين انتخاب وزير ورزش در شرايطي صورت پذيرفت كه عرب پس از كمتر از 6 ماه حضور در راس مديريت باشگاه پرسپوليس در تاريخ 9 شهريور به دليل فشار زياد هواداران بابت عملكردش مجبور به استعفا از سمت مديرعاملي سرخ‌ها شده بود. او در حالي مديرعاملي پرسپوليس را ترك كرد كه در همين 6 ماه حضورش تغييرات زيادي در وضعيت پرسپوليس رخ داد و از همه مهم‌تر چندين پرونده شكايت از اين تيم در فيفا باز شد.

نگاهي به عملكرد مديريتي عرب در مدت زمان تصدي‌گري‌اش نشان مي‌دهد كه نتوانست يكي از موفق‌ترين مربيان تاريخ پرسپوليس را حفظ كند. گرچه خيلي‌ها معتقدند برانكو خودش تصميم گرفته بود ايران را ترك كند، اما در ادامه به اين نكته اشاره مي‌كنند كه اگر عرب مديريت صحيحي از خودش نشان مي‌داد و به جاي تكرار مدام جمله روي اعصاب «برانكو پولش حاضره بياد ببره» دست به اقدام عملي مي‌زد، وضعيت الان به شكل ديگري بود. حداقل چيزي كه در ماجراي جدايي برانكو از عرب انتظار مي‌رفت اين بود كه اگر نمي‌تواند او را نگه دارد، لااقل كار به جايي نكشد كه اين مربي كروات و تمام دستيارانش تصميم بگيرند از پرسپوليس به فيفا شكايت كنند.

اما اينكه چرا بعد از گذشت بيش از دو هفته از انتصاب عرب به عنوان سرپرست فدراسيون دووميداني، دوباره سراغ او رفته‌ايم، نامه‌اي است كه امروز به دست باشگاه پرسپوليس رسيده است. طبق ادعاي تسنيم، امروز نامه شكايت ماريو بوديمير هم به دست سرخ‌ها رسيده است و اين مهاجم كروات كه تنها يك نيم فصل براي پرسپوليس بازي كرده بود، تقاضاي 500 هزار يورو از باشگاه كرده است. نه تنها بابت همان نيم‌فصلي كه پيراهن سرخ برتن داشت، كه براي فصل جديد نيز تقاضاي پول كرده است. فصلي كه بوديمير حتي عضوي از تيم هم نيست. اين مبلغ دقيقا مبلغ قرارداد اين بازيكن كروات به حساب مي‌آيد و پولي است كه به نظر مي‌رسد در نهايت بايد به او پرداخت شود.

حال جا دارد اين سوال مطرح شود كه اولا قرارداد بوديمير چطور بسته شده بوده كه او حالا مي‌تواند بابت بازي نكردنش تقاضاي پول كند؟ و ثانياً حالا چه كسي بايد اين پول را پرداخت كند؟ اگر قرارداد برانكو ودستيارانش را بگذاريم كنار قرارداد بوديمير، مبلغ به چند ميليون دلار مي‌رسد. مبلغي كه باشگاه پرسپوليس را مي‌تواند از اين رو به آن رو كند حالا بايد بابت بدهي و احتمالا جريمه پرداخت شود. بدون شك مسووليت اين بدهي برمي‌گردد به مديران پرسپوليس علي الخصوص ايرج عرب. مديراني كه حالا نه تنها بابت عملكردشان بازخواست نشده‌اند، بلكه به پست و مقام جديدي هم دست پيدا مي‌كنند، آن هم در حوزه‌اي كه به نظر هيچ تخصصي در آن ندارند. همان‌طور كه هنگام حضورش در فوتبال خيلي‌ها مي‌گفتند او وارد عرصه‌اي شده كه شناختي از آن ندارد.

در حكم مسعود سلطاني‌فر براي انتصاب عرب آمده: «شايسته است ضمن انجام امور جاري فدراسيون در اسرع وقت نسبت به برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون اقدام كنيد.» شايد بر اساس اين حكم نتيجه‌گيري شود كه عرب قرار نيست مسووليتي در فدراسيون دووميداني داشته باشد و او صرفا كسي است كه قرار است انتخابات را برگزار كند. اما آيا بايد فرض كنيم او تنها چند ماه در اين پست مي‌ماند تا مقدمات برگزاري مجمع و انتخابات فدراسيون دووميداني را آماده كند؟

همين چند روز پيش محمود خوردبين پيشكسوت باشگاه پرسپوليس در مصاحبه‌اي گفت برانكو جنتلمني بود كه عرب فراري‌اش داد. همچنين سيد جلال حسيني نيز در مصاحبه‌اي جداگانه به عرب تاخت و گفت: «بعضي‌ها به خاطر اشتباهات مديريتي خود بايد محاكمه شوند، اما در دووميداني پست مي‌گيرند.» همچنين علي اصغر مديرروستا، از ملي‌پوشان سابق تيم ملي نيز در مصاحبه با تسنيم و در مورد قرارداد با جونيور براندائو كه گران‌ترين بازيكن خارجي تاريخ باشگاه پرسپوليس است اما حتي از پس يك استپ ساده هم برنمي‌آيد گفت: «بايد مدير برنامه‌اي كه جونيور را آورده و مديري كه با او قرارداد بسته (جونيور در زمان مديرعاملي عرب با باشگاه پرسپوليس قرار داد بسته است) را محاكمه كرد.» اما با وجود همه اين اظهارنظرها و انتقادات شاهد هستيم كه او همچنان در رده‌هاي بالاي مديريتي ورزش ايران حضور دارد. بايد از آقاي سلطاني‌فر پرسيد آيا ورزش ايران دچار قحط‌الرجال شده است كه مديري بايد با حفظ سمت در هيات مديره باشگاه پرسپوليس، سرپرست يك فدراسيون مهم نظير دووميداني هم باشد؟ معمولا در تمام دنيا افرادي چند مسووليت مهم بر عهده مي‌گيرند كه توانايي‌هاي خودشان را در سمت‌هاي قبلي نشان داده باشند، اما گويا در ورزش ايران ماجرا كاملا برعكس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون