• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4501 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ آبان

در تنيس 1000 امتيازي مسترز پاريس

جوكوويچ فيناليست شد

بهرام سرگوسرائي

مسابقات تينس مسترز 1000 امتيازي پاريس با صعود نواك جوكوويچ و دنيس شاپووالوف به فينال ادامه پيدا كرد. اين دو تنيسور فردا در سنتر كورت با يكديگر روبرو مي‌شوند تا قهرمان مسابقات مشخص شود. اين رقابت‌ها با حضور 48 تنيسور آغاز شد. راجر فدرر در ابتداي رقابت‌ها انصراف داد تا شانس قهرماني بين نواك جوكوويچ و رافائل نادال تقسيم شود. جوكوويچ و نادال هر دو از دور دوم مسابقات وارد شدند.

جوكو در اولين مسابقه‌اش با نتيجه دو بر صفر از سد موتت از فرانسه گذشت. تنيسور صرب در دومين مسابقه با نتيجه مشابه دو بر صفر ادموند از بريتانيا را مغلوب كرد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. او در اين مرحله با سيتسيپاس از يونان روبرو شد و به راحتي با حساب دو بر صفر اين تنيسور را نيز مغلوب ساخت و راهي نيمه نهايي شد. جوكو در مرحله ماقبل فينال گريگور ديميتروف روس را با نتيجه دو بر صفر از پيش رو برداشت تا بدون از دست دادن حتي يك ست خودش را به فينال رسانده باشد. البته جوكو در مبارزه با تنيسور بلغاري، در ست نخست دچار مشكل شد ولي در نهايت با نتيجه 7 بر 6 پيروز شد.

در سمت ديگر جدول اين رافائل نادال اسپانيايي بود كه وضعيتي مشابه جوكوويچ را رقم زد. اين تنيسور در بازي اول خودش مانارينو از فرانسه را دو بر صفر مغلوب كرد. نالدال در دور بعدي با استن واورينكا از سوييس ديدار كرد. نادال اين رقابت سخت را برابر حريف سرحالش دو بر صفر و با نتايج 6 بر 4 پيروز شد و به مرحله يك چهارم نهايي رسيد. جو ويلفرد تسونگا از فرانسه حريف بعدي نادال بود. تسونگا كه بعد از مدتي عدم درخشش در دنياي تنيس مي‌خواست در كشور خودش نتيجه‌اي قابل قبول به دست آورد، حرفي مقابل نادال آماده نداشت و با نتيجه دو بر صفر باخت. البته اين تنيسور كهنه‌كار در ست اول حسابي نادال را اذيت كرد و با نتيجه 7 بر 6 باخت ولي در ست دوم 6 بر 1 بازنده شد و كنار رفت. اما نادال عصر ديروز براي رسيدن به فينال مقابل دنيس شاپووالوف قرار گرفت. تنيسور نسبتا گمنام كانادايي كه با حذف سيمون از فرانسه، فونيني از ايتاليا، زوروف از آلمان و گائل مونفيل از فرانسه راهي نيمه‌نهايي شده بود، مقابل نادال به دليل مصدوميت و كناره‌گيري مرد شماره دو تنيس جهان برنده اعلام شد و حريف جوكوويچ در بازي فينال لقب گرفت. اين اولين فينال مهم زندگي شاپووالوف به حساب مي‌آيد.

برنده اين مسابقات 1000 امتياز به دست مي‌آورد و مبلغ 995 هزار يورو نيز پاداش دريافت خواهد كرد. بازي فينال امروز ساعت 17:30 در سنتر‌كورت پاريس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون