• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

محسن رضايي خبر داد

استفاده از قدرت و ثروت در انتخابات ممنوع مي‌شود

در انتخابات مجلس شركت نمي‌كنم

 


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد روند بررسي سياست‌هاي كلي برنامه ششم اظهار كرد: روند بررسي اين سياست‌ها در مجمع تشخيص مصلحت نظام تا اويل خرداد پايان مي‌يابد و اين سياست‌ها تقديم مقام معظم رهبري مي‌شود. به گزارش ايسنا، گزيده پاسخ‌هاي محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به سوالات خبرنگاران به شرح زير است:
  مباحث مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان روي سياست‌هاي كلي برنامه ششم توسعه ادامه دارد، ديروز توانستيم سياست‌هاي اقتصادي را به پايان برسانيم و در هفته‌هاي آينده نيز وارد سياست‌هاي مربوط به محيط زيست و امور فرهنگي و اجتماعي خواهيم شد.
  هفته آينده به دليل تعطيلي روز شنبه جلسه فوق‌العاده روز يكشنبه برگزار مي‌شود تا هر چه سريع‌تر بتوانيم نظرات و پيشنهادات مجمع را خدمت مقام معظم رهبري ارايه كنيم تا ايشان پس از مطالعه و نهايي كردن سياست‌هاي كلي برنامه ششم اين سياست‌ها را به دولت و مجلس ابلاغ كنند تا بر اساس آن برنامه ششم تنظيم شود.
  پيش‌بيني ما اين است كه بتوانيم در ابتداي خرداد‌ماه قانون ششم توسعه را تقديم كنيم و در خردادماه اين قانون به دولت و مجلس ابلاغ شود و اين دو بتوانند در ماه‌هاي تير، مرداد و شهريور برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند تا دولت بتواند بودجه سال 95 را بر اساس سياست‌هاي كلي برنامه ششم تنظيم كند و سال آينده نخستين سال برنامه ششم خواهد بود.
  هر چه عربستان سعودي زودتر از باتلاقي كه در آن قرار گرفته بيرون بيايد به نفعش خواهد بود، تنها راه‌حل اين موضوع شروع مذاكرات سياسي ميان طرف‌هاي اصلي يمن و گروه‌هاي مختلف يمني در داخل يمن است.
  در مورد طرح رسيدگي به اموال مسوولان در مجمع تشخيص مصلحت نظام، بحث‌هاي ما تمام شده و نظرات كارشناسان را دريافت كرده‌ايم. تحقيقات ميداني نيز انجام داده‌ايم. در حال حاضر اين طرح در نوبت دستور قرار گرفته است و پس از رسيدگي به سياست‌هاي كلي برنامه ششم و همچنين سياست‌هاي كلي انتخابات، به مساله رسيدگي به اموال و دارايي‌هاي مسوولان كشور رسيدگي خواهيم كرد.
  يكي از سياست‌هاي كلي انتخابات، شفاف‌سازي كليه منابع و هزينه‌هاي انتخاباتي هستند كه اگر ابلاغ شود در مجلس شوراي اسلامي تبديل به قانون مي‌شود و حد و حدود اينكه هر كسي چه مقدار مي‌تواند در انتخابات هزينه كند را مجلس بايد تعيين كند، اما شفاف كردن اين منابع در سياست‌هاي كلي ذكر شده است.
   ان‌شاءالله طرح جامع انتخابات را تا پايان خرداد تحويل مجلس خواهيم داد.
  بحث كرده‌ايم كه هر نوع استفاده از قدرت و ثروت در انتخابات ممنوع است و حدود و وظايف آن را بايد مجلس تصويب كند.
  در مورد استاني شدن انتخابات مجلس در مجمع بحثي نكرديم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون