• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

دفاع خياباني مرتضوي

متهم پرونده كهريزك خواستار «دادگاه علني» است

ادامه از صفحه اول
در رابطه با تامين اجتماعي موضوعيتي نداشتم
وي در ادامه دفاعيات خود در جمع خبرنگاران گفت: حجت‌الاسلام منتظري، رييس ديوان عدالت اداري هم صراحتا اعلام كردند كه ابلاغ حكم سرپرستي ربطي به ديوان عدالت اداري ندارد و راي هيات عمومي اجرا شده تلقي مي‌شود. وقتي رييس ديوان در همه رسانه‌ها اعلام مي‌كند سرپرستي به ما ربطي ندارد، پس بحث استنكاف را هم رد مي‌كند. به موجب قانون ديوان عدالت اداري از ماده 107 به بعد، اگر كسي استنكاف از راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري يا آراي شعبه آن ديوان داشت به موجب اين قانون به تخلف وي رسيدگي مي‌شود و در ماده 110 صراحتا موازين رسيدگي را ذكر كرده و گفته اگر كسي راي هيات عمومي را اجرا نكرد بايد به شعبه تجديدنظر ديوان برود تا رسيدگي شود. لذا در مواردي‌كه قانون آيين دادرسي خاص در يك موضوعي تعيين شده باشد نمي‌توانند در دادسرا شكايت كرده و عنوان‌هاي ديگري را مطرح كنند. وي گفت: در اين رابطه اولا من اصلا طرف راي هيات عمومي ديوان عدالت نبودم. اين موضوع شكايت پنج نماينده از هيات امناي سازمان و وزير بوده است. من در اين رابطه موضوعيتي نداشته‌ام، نه راي به من ابلاغ شده و نه من طرف راي ديوان بوده‌ام و دوم اينكه بگويند بعد از راي قطعي كه به مدت شش ماه سرپرست سازمان بوده‌ايد و حقوقي كه گرفته‌ايد تحصيل مال از طريق نامشروع است، اين هم خلاف قانون است. استنكاف بر فرضي هست كه مصداق داشته باشد. عليه كسي باشد كه راي در مورد آن صادر شده باشد و اگر صحت داشته باشد براساس مواد 107 به بعد بايد در خود ديوان رسيدگي شود؛ كه مجازات آن نيز فقط انفصال از خدمات دولتي است. لذا وقتي قانونگذار موضوع را روشن و تعيين تكليف كرده نمي‌توانيم عنوان ديگري براي آن ذكر كنيم و در دادسرا بررسي كنيم.
پرداخت به نمايندگان و افراد خاص، دروغ است
مرتضوي در ادامه با بيان اينكه پرداخت‌هايي كه اعلام شده توسط وي به برخي از نمايندگان و افراد خاصي پرداخته شده را دروغ خواند و با گلايه از مسائلي كه حول موضوع راي هيات عمومي ديوان روي داد را ناشي از مسائلي دانست كه برخي به دنبال كتمان مدارك و مستندات موجود در وزارتخانه هستند.
وي گفت: در سازمان تامين اجتماعي و وزارت كار صورتجلسه هيات امناي سازمان و وزير كار كه راي را اجرا و صورتجلسه كرده و به ديوان ارسال كرده وجود دارد.
 متاسفانه چون براساس انگيزه‌هاي سياسي شكايتي مطرح مي‌كنند تا چند روزي تيتر روزنامه‌ها شوند مداركي را كه خود دارند كتمان مي‌كنند تا چند صباحي بتوانند موج سواري كنند و اين‌گونه لباس حقيقت بپوشانند. ما انتظار داشته‌ايم كه وقتي تا اين اندازه تشويش اذهان شده و در اين سطح اخبار كذب منتشر شده، حالا كه نوبت ما است دفاع كنيم و اسناد را ارايه دهيم، چرا دادگاه را غير علني كنيم. دادگاه را علني كنيد شاكي هر مدركي عليه ما دارد رو كند و ما هم دفاع كنيم ضمن اينكه دادگاه قضاوت مي‌كند؛ افكار عمومي هم مي‌تواند قضاوت كند تا شبهه‌هاي ايجاد شده رفع شود و درس عبرتي شود تا افرادي كه در چند صباحي مي‌خواهند با دروغ موج‌سواري كنند روز دادگاه روز رسوايي آنها باشد. گفتني است جلسه بعدي دادگاه، روز دوشنبه و به‌صورت غيرعلني
تشكيل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون