• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

آموزش گام به گام قانون گل در زمين حريف

شهرام شهيدي


حسن روحاني - رييس‌جمهور -گفت: قانون براي همه مساوي است اما نحوه برخورد با زن فرق مي‌كند.
از دوستاني كه همين طور انگشت حيرت به دهان مانده‌اند انتظار دارم رو بياورند به حافظه تاريخي‌شان و خاطرات‌شان را مرور كنند تا بفهمند رييس‌جمهور روحاني همچين هم چيز پيچيده‌اي نگفته و اين همه حيرت از قانون مساوي‌ها و مساوي‌ترها خيلي موضوعيت ندارد. مثلا شما در يك مسابقه فوتبال در دور حذفي با دو تيم تقريبا همتراز با هم روبه‌رو هستيد؛ تيم زرد و تيم سبز. دو تيم در خانه تيم زرد با هم صفر - صفر مساوي مي‌كنند و در بازي برگشت در خانه تيم سبز بازي‌شان يك - يك مساوي تمام مي‌شود. از بين اين دو تيم كه هر دو بازي‌شان مساوي شده كدام تيم بالا مي‌رود؟ بله. درست زديد توي خال. تيم مساوي‌تر برنده بازي است. يعني تيمي كه در خانه حريف گل زده. حالا با اين حساب در تاريكخانه نحوه برخورد با زن در محيطي مساوي در جامعه امروز ايران را  مرور  مي‌كنيم :
قانون گل طلايي: با انجام كليه موارد ايذايي از جمله دادن حقوق كمتر، انتظار بي‌جا و با جاي بيشتر و... كاري مي‌كنيم تا بانوان محترم ضمن ايمان آوردن به اين موضوع كه از حقوق يكسان و برابري در اداره برخوردارند خودشان قيد كار و برخورد مساوي را زده و عطاي مساوي كاري را به لقايش ببخشند و ابتدا به دوركاري در منزل و سپس به بيكاري در منزل خود يا پدرشان روي بياورند.
قانون گل به خودي: از آنجا كه همه‌چيز مساوي است اما بالاخره مسابقه يك برنده مي‌خواهد با فداكاري فراوان و جهت تكريم زنان اين مرز و بوم و با استناد به قانون گل به خودي كاري مي‌كنيم بانوان عزيز يك گل به خودشان بزنند و بازي به نفع طرفين تمام شود و خيرش را ببينند.
قانون پاس گل: چون همه‌چيز مساوي است پس فرقي نمي‌كند كي گل را زده و كي پاس گل را داده بنابراين كاملا به مساوات همه‌چيز تقسيم مي‌شود. به اين ترتيب در جدول گلزنان، آقايان با هشت گل زده و در جدول پاس گل‌ها، خانم‌ها با هشت پاس گل در صدر حضور دارند.
قانون گل به خانه حريف: در حالي كه آقايان مشغول بازي واليبال در ورزشگاه هستند خانم‌ها به دليل ممنوعيت حضور در ورزشگاه مي‌توانند با گل به ديدار خانم ِ بازيكن تيم حريف بروند تا اين به آن در شود و مساوي شوند. به اين قانون مي‌گويند بردن گل به خانه حريف كه خيلي هم جوانمردانه است.
قانون تفكيك مساوات: از آنجايي كه از نظر فيزيكي مردان از قدرت جسمي بيشتري برخوردارند بنابراين بازي با رقيب و اصولا بازي دادن حريف را درست نمي‌دانند. لذا جهت رعايت مساوات و برابري جنسيتي مردان با خودشان بازي مي‌كنند و خانم‌ها يا مي‌نشينند خانه دادار دودور مي‌كنند براي تيم آقايان يا فوق فوقش خيلي پيله باشند مي‌روند تو زمين خودشان با خودشان بازي مي‌كنند. به اين اصل مي‌گويند قانون تفكيك مساوات جنسيتي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون