• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4502 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ آبان

شب عجيب فوتبال اروپا

تحقير بايرن و شكست سخت بارسا

روز شنبه بازي‌هاي مهمي در اروپا برگزار شد و لاليگا، بوندس‌ليگا، سري‌آ و ليگ برتر انگليس يكي از هيجان‌انگيزترين شب‌هاي فصل‌شان را سپري كردند. از آن رو كه اغلب تيم‌هاي بزرگ قاره، سه‌شنبه و چهارشنبه ‌شب بايد در ليگ قهرمانان به مصاف رقبا بروند، كنداكتور پخش بازي‌ها در روز شنبه فشردگي خاصي داشت و فوتبالي‌ها يك شب به‌ياد‌ماندني را تجربه كردند. در ادامه نگاهي گذرا به بازي‌هاي مهم اين هفته خواهيم داشت.

 

لاليگا، تعارف صدر جدول

بارسلونا در خانه لوانته به ميدان رفت و با گل مسي از روي نقطه پنالتي در دقيقه 38 از حريف پيش افتاد. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد و بارسلونا با خيالي آسوده به رختكن رفت. اما در دقيقه 61 كامپانا و در دقيقه 63 بورخا مايورال بازيكن سابق رئال مادريد براي لوانته گلزني كردند و كار بارسا در 2 دقيقه يكسره شد. كاتالان‌ها در حالي كه تلاش‌شان براي گشودن دروازه حريف حتي به ايجاد موقعيت هم ختم نمي‌شد، در دقيقه 68 سومين گل را هم از حريف رده يازدهمي‌شان دريافت كردند. بارسا در ادامه روي حركت انفرادي مسي به گل رسيد، اما كمك‌داور ويدئويي اين گل را آفسايد گرفت. بارسا با اين نتيجه، صدر جدول را به رئال و اتلتيكو تعارف زد. اتلتيكو در خانه سويا، رومن سانچس پيسخوان، به نتيجه‌اي بهتر از تساوي يك‌گله دست پيدا نكرد. رئال مادريد ساعت 23:30 در سانتياگو برنابئو كه مملو از تماشاگر بود به مصاف رئال بتيس رفت و در ديداري كه مي‌توانست به سادگي برنده مسابقه باشد، روي اشتباهات فردي و بي‌دقتي بازيكناني مثل مندي و وينيسيوس جونيور و البته اشتباه داوري، به تساوي بدون گل دست يافت تا هم‌امتياز با بارسا به دليل تفاضل گل كمتر در رده دوم بايستد و بارسا با وجود شكست سنگين، همچنان صدرنشين لاليگا باقي بماند. فشردگي صدر جدول لاليگا در فصل‌هاي اخير بي‌سابقه بوده و ضعف رئال، بارسا و اتلتيكو، اين فرصت را به تيم‌هايي مثل گرانادا داده كه براي صدر جدول بجنگند.

 

بوندس‌ليگا، تحقير بايرن و صدرنشيني گلادباخ

در هفته دهم بوندس‌ليگا بايرن مونيخ در خانه آينتراخت فرانكفورت به ميدان رفت و در دقيقه 10 با اخراج ژروم بواتنگ 10 نفره شد تا در 80 دقيقه باقي‌مانده يك فاجعه رقم بخورد. در دقايق 25 و 33 كاستيچ و ساو، دروازه نوير را باز كردند و رابرت لواندوفسكي در دقيقه 37 اختلاف را به حداقل رساند تا باواريايي‌ها به بازگشت اميدوار شوند. اما بايرني‌ها خبر نداشتند كه نيكو كواچ نيمه مربيان را از همان دقيقه 10 باخته بوده و تيم بي‌رمقي را راهي ميدان كرد كه هيچ شانسي براي گل‌زني ايجاد نمي‌كرد. فرانكفورت با ارايه يك بازي جذاب و تماشايي، دمار از روزگار بايرن مونيخ درآورد و با به ثمر رساندن سه گل ديگر در نيمه دوم، سنگين‌ترين شكست بايرن مونيخ در چند سال اخير را رقم زد. زمزمه‌هاي اخراج كواچ از هميشه جدي‌تر شده و به نظر مي‌رسد او هفته بعد در «دركلاسيكر» روي نيمكت بايرن نخواهد نشست. البته اين مسابقه، پرگل‌ترين بازي هفته نبود و لايپزيش، با 8 گل موفق شد ماينتس را شكست بدهد. تيمو ورنر در اين مسابقه با 3 گل و 3 پاس گل، يكي از رويايي‌ترين عملكردهايش را ثبت كرد. دورتموند در شبي كه در دقيقه 30 ماركو رويس را به دليل مصدوميت از دست داد، موفق شد با نتيجه 3 بر صفر از سد وولفسبورگ بگذرد. در دربي برلين، يونيون موفق شد هرتا را با يك گل شكست بدهد. گلادباخ با برتري دو بر يك مقابل لوركوزن با 22 امتياز و 3 امتياز فاصله نسبت به دورتموند تبديل به صدرنشين قاطع بوندس‌ليگا شد. بايرن مونيخ با 18 امتياز در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

سري‌آ، نبرد شانه به شانه

در هفته يازدهم سري‌آ ايتاليا، آ.اس‌رم در خانه پذيراي ناپولي بود و با گل‌هاي زانيولو و ورتوت در مقابل تك گل ميليك، دو بر يك مهمان ناپلي را شكست داد و به رده سوم رفت و ناپولي را به رده ششم فرستاد. اينترميلان كه با كونته تبديل به يكي از مدعيان اصلي قهرماني شده، مهمان بولونيا بود و با گل دقيقه 59 سوريانو، از اين تيم عقب افتاد. اما شاهكار كونته و روملو لوكاكو، از يك بازي باخته 3 امتياز براي اينتر به ارمغان آورد. لوكاكو كه زيرنظر كونته تبديل به مهاجمي زهردار شده، در دقايق 75 و 91 دو بار براي تيمش گل‌زني كرد تا اينتر موقتا به صدر جدول برسد. اما ساعاتي بعد، يوونتوس در دربي تورين، با تك‌گل ماتياس دي‌ليخت در دقيقه 70، تورينو را در خانه شكست داد. در دقيقه 10 اين مسابقه دي‌ليخت مرتكب خطاي هند پنالتي شد كه داور نظرش چيز ديگري بود. يووه با 29 امتياز و يك امتياز اختلاف نسبت به اينتر، در صدر جدول قرار دارد.

 

ليگ برتر، ليورپول قهرمان مي‌شود

در يازدهمين هفته ليگ برتر انگليس، ليورپول در روزي كه بد بازي مي‌كرد و از حريف شانزدهم جدولي‌اش با يك گل عقب بود، موفق شد كام‌بك بزند و در دقايق پاياني ديدار را به نفع خودش رقم بزند. رابرتسون در دقيقه 87 موفق شد گل دقيقه 21 ترزگونت را پاسخ بدهد و كار را به تساوي بكشاند اما اين پايان كار نبود و ساديو مانه در دقيقه 94 با يك گل حساس، ليورپول را برنده اين بازي كرد. اين سومين بازي پياپي بود كه ليورپول خوب كار نمي‌كرد، اما موفق به كسب نتيجه مطلوب مي‌شد. ليورپول كلوپ، با اين روند، فقط در صورت بروز اتفاقات عجيب قهرماني را از دست مي‌دهد. ديگر مدعي عنوان قهرماني، منچسترسيتي ميزبان ساوت‌همپتون بود و در دقيقه 13 با گل وارد از اين تيم عقب افتاد. آگوئرو در دقيقه 70 گل تساوي‌بخش را به ثمر رساند و كايل واكر كه پاس گل اول را داده بود، در دقيقه 87 گل پيروزي‌بخش تيمش را به ثمر رساند تا فاصله 6 امتيازي دو تيم در صدر جدول حفظ شود. منچستريونايتد مهمان بورتموث بود و با گل جاشوآ كينگ در واپسين لحظات نيمه اول، از اين تيم شكست خورد و 13 امتيازي باقي ماند. آرسنال نتوانست از گل دقيقه 21 اوباميانگ حراست كند و در دقيقه 76 با گل خيمنز كارش مقابل ولورهمپتون گره خورد و به تساوي قناعت كرد. چلسي با گل‌هاي آبراهام و پولسيچ، دو بر يك از سد واتفورد انتهاي جدولي گذشت. چلسي و لستر در رده‌هاي سوم و چهارم جدول قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون