• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4505 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ آبان

ستاره 18‌ساله‌اي كه بار تيم را به دوش مي‌كشد

رونالدوي جديد برزيل

علي كربلايي

 

 

سريع‌ترين بريس (دو بار گل‌زني در يك مسابقه) در تاريخ ليگ قهرمانان از زمان شروع مسابقه به نام رودريگو گوئس ثبت شد. اين برزيلي 18 ساله و 301 روزه همچنين با شكستن ركورد وين روني بعد از رائول گونزالس به دومين بازيكن جوان تاريخ ليگ قهرمانان تبديل شد كه موفق به هت‌تريك شده است. او همچنين با پرفكت‌هت‌تريكي كه انجام داد (يك گل با پاي راست، يك گل با پاي چپ و يك گل با ضربه سر)، ركورد كيليان امباپه را هم شكست و تبديل به جوان‌ترين بازيكني شد كه چنين كاري انجام داده است. او در ديدار مهم رئال مادريد مقابل گالاتاسراي، كه تقريبا تكليف صعود رئال مادريد به مرحله بعد را روشن كرد، سه بار گل زد و با ارسال يك پاس گل براي كريم بنزما، به بهترين بازيكن هفته چهارم ليگ قهرمانان از ديد يوفا تبديل شد. زيدان بعد از پايان مسابقه گفت از عملكرد ستاره تيمش شگفت‌زده نشده و توانايي‌هايش را مي‌شناخته.

رودريگو تنها چند ماه است به رئال مادريد اضافه شده و در فصلي كه پيش‌بيني مي‌شد ادن هازارد با كمك وينيسيوس جونيور خط حمله رئال را هدايت كند، رودريگو معادلات را بر هم زده و به جز زيدان همه را شگفت‌زده كرده است. هوش فوق‌العاده رودريگو او را از ساير ستاره‌هاي جديد رئال متمايز مي‌كند. وينيسيوس با تكنيك فوق‌العاده‌اش سال گذشته رئالي‌ها را سرمست از خريد يك استعداد فوق‌العاده كرد، اما درخشش رودريگو آنها را دلخوش به خريد يك «ستاره» كرده است. عملكرد اين بازيكن چيزي فراتر از يك استعداد تازه ظهور كرده است. چنين عملكردي در اين سن كم، در سال‌هاي اخير تنها از كيليان امباپه ديده شده است. در برزيل به او رونالدوي جديد مي‌گويند و شم گلزني بالاي رودريگو، نشان مي‌دهد كه اين گفته چندان هم بي‌راه نيست.

نكته مهم اينجاست كه رودريگو بسيار جوان است و تعداد زيادي بازيكن در اين سن بوده‌اند كه عملكردي درخشان داشته‌اند، اما بعدها از صفحه روزگار محو شده‌اند. او در مقايسه با رقيبش در رئال مادريد، يعني وينيسيوس جونيور، عملكردي بهتر داشته و چارچوب‌شناسي‌اش او را از ويني متمايز كرده است. اما بايد ديد اين درخشش ادامه‌دار است يا خير. رودريگو به دليل سن پاييني كه دارد در ليست تيم دوم رئال مادريد است و در واقع بازيكن رئال مادريد كاستيا محسوب مي‌شود. اما بعيد است دوباره به تيم دوم برگردد و زيدان رودريگو را در كنار تيم اصلي نگه خواهد داشت.

رودريگو مي‌تواند در كوپا آمه‌ريكاي 2020 هم به برزيل كمك كند و اولين بازي‌هايش براي برزيل دومين كوپاي پياپي را به ارمغان بياورد. اين فصل مي‌تواند سرنوشت رودريگو را مشخص كند. تداوم درخشش او در رئال مادريد و دعوت به تيم ملي، مي‌تواند او را واقعا تبديل به رونالدوي ثاني فوتبال برزيل كند. شباهت‌هاي زيادي بين او و امباپه هم وجود دارد و از حالا به بعد در مسير ستاره شدن قرار دارد. همه‌چيز به خود رودريگو بستگي دارد، اما نكته مشخص اينجاست كه اين بازيكن، از هوش و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌اي برخوردار است. تمرين كردن زيرنظر زيدان، مي‌تواند توانايي‌هاي رواني او را بهبود ببخشد و همه‌چيز آماده است تا رئال مادريد فصل آينده به جاي شماره 27، يكي از شماره‌هاي اصلي تيم را به او تقديم كند. رودريگو تاكنون در كمتر از 400 دقيقه‌اي كه فرصت حضور در تركيب رئال را داشته، 5 بار گل‌زني كرده و يك بار هم موفق به ارسال پاس گل براي كريم بنزما شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون