• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4506 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

آموزش و پرورش اعلام كرد

مدارس آذربايجان شرقي در زلزله آسيبي نديدند

آموزش و پرورش اعلام كرد كه بنا بر ارزيابي‌هاي صورت‌ گرفته تيم‌هاي فني و مهندسي، هيچ كدام از مدارس آذربايجان شرقي در زلزله بامداد روز گذشته كه در اين استان به وقوع پيوست، آسيب جدي نديدند.

به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش كه در نيمه‌شب جمعه روي سايت اين وزارتخانه قرار گرفت، در پي وقوع زلزله در آذربايجان شرقي، معاونان فني و نظارت و توسعه مديريت، پشتيباني و مشاركت‌هاي مردمي سازمان نوسازي مدارس صبح جمعه به منظور بازديد از فضاهاي آموزشي مناطق زلزله‌زده به آذربايجان شرقي سفر كردند.

در اين بازديد كه تيم‌هاي فني استان‌هاي آذربايجان شرقي و زنجان نيز همراه بودند، فضاهاي آموزشي در شهرستان ميانه و روستاي ورنكش و تركمنچاي كه كانون زلزله بودند، مورد بازديد و بررسي‌ قرار گرفت. بر اساس اين گزارش مدارس اين مناطق دچار آسيب نشدند. بر اساس تجارب به دست آمده از زلزله كرمانشاه و تحليل نقاط آسيب‌ديده و نوع آسيب‌ها، نقشه‌هاي مدارس مورد بازنگري قرار گرفته و بر اساس آخرين ويرايش‌هاي ضوابط و آيين‌نامه‌هاي اجرايي كشور، بازطراحي انجام شده و با ارايه نقشه‌هاي جديد، جزئيات اجرايي مناسب تهيه و در مدارس اجرا شد.

در زلزله استان آذربايجان شرقي، تنها ديوار محوطه ۳ مدرسه قديمي در روستاهاي ورنكش و تركمنچاي دچار آسيب جزيي شدند كه ترميم و بهسازي آنها در دستور كار فوري اداره‌كل نوسازي مدارس آذربايجان‌شرقي قرار گرفته و از صبح فردا عمليات اجرايي ترميم و اصلاح آنها انجام مي‌شود. همچنين مدارس براي برقراري كلاس‌هاي درس هيچ مشكلي ندارند و با صلاحديد اداره‌كل آموزش و پرورش استان دانش‌آموزان مي‌توانند در مدارس حضور يافته و امر تعليم و تربيت ادامه يابد.

شايان ذكر است با توجه به پايايي و اطمينان از استحكام ساختمان‌هاي فضاهاي آموزشي در اين زلزله بر اساس دستور وزير آموزش و پرورش، مدارس به عنوان پايگاه‌هاي امداد و نجات و مركز مديريت بحران مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون