• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

روايت سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از جلسه سه‌جانبه

آيت‌الله مصباح گفت چرا من را به جلسه دعوت كرده‌ايد؟

غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي كم حرف جامعه روحانيت مبارز است. تشكلي روحاني كه اگرچه براي خود جايگاهي فراحزبي قايل است اما در انتخابات فعاليتي چشمگير دارد. مصباحي مقدم در گفت‌وگويي كه روز گذشته با مهر داشت تلاش كرد ابهامات پيرامون نقش آيت‌الله مصباح و حضور او در جلسات سه‌جانبه با دبيران كل جامعتين را بزدايد و مصباح را تنها يكي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه و نه بيشتر معرفي كند.
  حلقه همگرايي در جريان اصولگرايي در حال تكميل شدن است و اين اميد وجود دارد همه گروه‌هاي اصولگرا زير چتر جامعتين فعاليت كننداين حلقه همگرايي در حال تكميل شدن است و اين اميد را به وجود آورده است كه همه طيف‌هاي اصولگرا زير چتر جامعتين در انتخابات آينده فعاليت‌هاي خود را پيش گيرند. اتفاقي كه در انتخابات رياست‌جمهوري افتاد اين اثر را گذاشته و درس عبرتي براي اصولگرايان شده است؛ چون اگر بناي همگرايي نباشد، ما عرصه سياسي را به رقبا واگذار خواهيم كرد.
 شايد وقتي نسبت به تطبيق اين شاخص‌ها بر كانديداها برسيم نياز به گفت‌وگو و تفاهم بيشترى باشد، دوره قبل هم در هنگام تصميم‌گيري حرف و حديث بود؛ اما امروز هنوز به مرحله انتخاب كانديدا نرسيده‌ايم بلكه در مرحله بحث و گفت‌وگو و كار مشترك هستيم.
 آقاي تقوي، عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت است و به توصيه آيت‌الله مهدوي برگزاري جلسات همگرايي را شروع كرده در جلسات با گروه‌ها و شخصيت‌هاي اصولگرايي وحدت و همگرايي را دنبال مي‌كند.
 آنچه حضرت آيت‌الله موحدي كرماني در جلسات جامعه روحانيت از نشست سه‌جانبه گزارش كردند، اين بود كه اين جلسه در جامعه مدرسين برگزار شد و آيت‌الله مصباح كه تشريف آوردند سوال‌شان اين بود «كه چرا من را دعوت كرديد؟ همواره براي انتخابات، جامعتين بودند كه ورود مي‌كردند. امروز هم بايد همين گونه باشد. من رياست حزبي را ندارم. اگر خواستيد با احزاب جلسه بگذاريد، من رييس حزبي نيستم. دوستان پايداري مي‌آيند با من مشورت مي‌كنند و من مشورت مي‌دهم، ولي اين گونه نيست كه رهبري حزبي را به عهده گرفته باشم.»
 كميته انتخاباتي جامعه روحانيت مبارز جلسه‌اي با اعضاي شوراي مركزي پايداري داشته است و تا اينجا الحمدالله پايداري‌ها صحبت‌هاي‌شان حكايت از استقبال از كار مشترك دارد و اميدواريم تا پايان اين مسير حفظ شود و ادامه يابد.
  اصلاح‌طلبان تغييري در رفتارشان نسبت به گذشته رخ داده است و احساس كرده‌اند كه مي‌توانند به صورت جدي وارد انتخابات شوند و آنها هم به احتمال قوي با يك اقدام مشترك گام خواهند برداشت. شايد يكي از دلايلي كه مجموعه‌هاي اصولگرا هم ضرورت يك كار مشترك را حس كرده‌اند، همين باشد كه در اردوگاه رقيب يك چنين حركت منسجمي را شاهد هستند. در نهايت نتيجه انتخابات را آراي مردم تعيين خواهد كرد.
  الان مجلس بهترين حمايت، همراهي و تعامل مثبت با دولت دارد و هيچ جاي نگراني نيست. مجلس از آزادي برخوردار است و طيف‌هاي مختلفي نيز در آن وجود دارند. ممكن است يك عده تند، يك عده كند و يك عده معتدل باشند اما منتخب مردم هستند و مردم حق دارند آنها را دوباره انتخاب بكنند يا نكنند.
  در مورد ناطق نوري با ايشان ملاقات داشته‌ام. به من اطمينان خاطر داده‌اند كه اصولگرا هستند و از حوزه اصولگرايي خارج نخواهند شد و نمي‌توانند با اصلاح‌طلبان همكاري كنند. من هم تعبيري داشتم و جاي ديگر گفتم كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب سخن از ليدر شدن ناطق مي‌كنند. بايد در مقابلش اين سخن را گفت كه «برو اين دام در جاي دگر نه.»
   صحبت با آقاي لاريجاني پيرامون وحدت را در دستور كار داريم و اين كار را خواهيم كرد. من پيش‌بيني مي‌كنم كه هرگز چنين ائتلافي ميان لاريجاني يا ناطق با اصلاح‌طلبان شكل نخواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون