• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4513 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ آبان

خبرخوان

تورم امريكا افزايش يافت

متوسط نرخ تورم امريكا در ۱۲ ماه منتهي به اكتبر با ۰.۱درصد افزايش نسبت به تورم مدت مشابه منتهي به ماه قبل به ۱.۸درصد رسيده است. هسته تورمي كه تغييرات قيمتي گروه مواد غذايي و انرژي را به دليل نوسانات بالاي آنها درنظر نمي‌گيرد تا پايان ماه اكتبر به ۲.۳درصد افزايش پيدا كرده كه در طول يك سال اخير بي‌سابقه بوده است. نرخ تورم مراقبت‌هاي درماني از ۴.۴درصد ماه سپتامبر به ۵.۱درصد در ماه اكتبر افزايش پيدا كرده است. تورم مواد غذايي نيز از ۱.۸درصد به ۲.۱درصد افزايش پيدا كرده است. از سوي ديگر اما نرخ تورم در بخش خودرو از ۲.۶درصد قبلي به ۱.۴درصد و برق از ۰.۷درصد به ۰.۴درصد كاهش يافته است.

 

انجام روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسي براي كنترل قيمت‌ها

حسين مدرس‌خياباني در سومين جلسه ويژه ستاد تنظيم بازار با بيان اينكه هر گونه افزايش قيمت كالاها، به بهانه تغيير نرخ بنزين در بازار رصد مي‌شود، گفت: ۴ هزار بازرس از سازمان حمايت و اتاق اصناف، روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسي ميداني را در سطح كشور براي كنترل قيمت‌ها انجام خواهند داد.

قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در راستاي اجراي طرح اصلاح قيمت بنزين و به منظور كنترل بازار، علاوه بر اين گشت‌هاي مشترك، سازمان تعزيرات حكومتي نيز با ۱۵ هزار بازرس در قالب ۸ هزار اتحاديه، قيمت‌ها را در بازار رصد مي‌كند.

وي با بيان اينكه ستاد ويژه تنظيم بازار براي رصد قيمت‌ها در شهرستان‌ها نيز برگزار خواهد شد، تصريح كرد: روساي سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت در تمام استان‌ها نيز قيمت‌ها را به دقت بررسي مي‌كنند.

 

گران‌فروشان به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند

معاون بازرگاني داخلي وزير صمت گفت: براي جلوگيري از افزايش قيمت كالاها، گشت‌هاي بازرسي با همراهي اتحاديه‌ها در سطح كشور برگزار مي‌شود. اگر در سطح كشور گران‌فروشي رويت شود، تشكيل پرونده شده و در محاكم قضايي به آن رسيدگي مي‌شود.

عباس قبادي، معاون وزير صمت اظهار كرد: در نشست ديروز قرار شد كه اگر ضرورتي در تامين كالا در كشور به وجود آمد، از طريق انبارهاي سطح كشور تامين شود.

وي ادامه داد: با توجه به موجودي‌هاي مطمئن و انبارهايي كه مملو از كالاها هستند و شرايطي كه كشور در حال حاضر در آن وجود دارد، شرايط احتكار وجود ندارد و احتكار و گران‌فروشي جايگاهي ندارد.

 

۲۰ هزار تن نفت سفيد در راه بورس

روز دوشنبه نفت سفيد شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران دو بار و هر بار ۱۰ هزار تن عرضه مي‌شود. علاوه بر اين ۱۵۰۰ تن گاز مايع پالايش نفت لاوان نيز در بورس عرضه خواهد شد.

در عرضه اول، قيمت پايه براي هر تن نفت سفيد ۵۰۰ دلار و قيمت پايه براي عرضه دوم ۵۰۵ دلار است. حداقل مقدار خريد ۵۰۰ تن و ضريبي از آن است. محل تحويل عرضه دوم انبار نفت شازند اراك است.

تسويه به صورت اسناد خارج از پاياپاي بوده و امكان تسويه نقدي وجود ندارد. واريز ۱۰ درصد پيش‌پرداخت نيم‌ساعت قبل از شروع عرضه الزامي است.

 

لغو اخذ تصوير شناسنامه و كارت ملي از مشتريان بانكي

بانك مركزي با تاكيد بر لزوم نگهداري مدارك سوابق شناسايي مشتريان بانكي حداقل به مدت پنج سال، بخشنامه عدم اخذ تصوير شناسنامه و كارت ملي از مشتريان را به بانك‌ها ابلاغ كرد.

بانك مركزي طي بخشنامه‌اي اعلام كرد كه احراز هويت و شناسايي مشتري يكي از اركان و الزامات مقرر در قانون مبارزه با پولشويي و ضوابط اجرايي آن است. بر همين مبنا، در سال ۱۳۸۸ و طبق آيين‌نامه اجرايي قانون مبارزه با پولشويي، بانك‌ها و موسسـات اعتباري مكلف شدند مدارك مربوط به سوابق شناسايي ارباب رجوع هنگام ارايه خدمات پايه را به صورت فيزيكي يا ساير روش‌هاي قانوني، حداقل به مدت پنج سال بعد از پايان عمليات نگهداري كنند.

همچنين در «دستورالعمل چگونگي شناسايي مشتريان ايراني موسسات اعتبـاري» قرار شد كه در شناسايي كامل شخص حقيقي، مشخصات اعلام شده از سوي مشتري بايد توسط دارنده امضاي مجاز در موسسه اعتباري با اصل مدارك معتبر تطبيق داده شود و پس از تاييد و درج عبارت «تصوير برابر اصل است» روي آنها توسط وي در سوابق مشتري نگهداري شود.

 

افزايش قيمت بليت ناوگان جاده‌اي نداريم

مديركل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تاكيد كرد كه تا اطلاع ثانوي هيچ‌گونه افزايش نرخ كرايه‌ براي هيچ يك از ناوگان حمل‌ونقل عمومي شامل اتوبوس، ميني‌بوس و سواري نداريم و رانندگان بايد با همان نرخ‌هاي كرايه موجود، مسافران‌شان را جابه‌جا كنند. درپي درخواست رييس‌ اتحاديه سواري كرايه كشور مبني بر افزايش سهميه و قيمت بنزين رانندگان عضو اين اتحاديه، مديركل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اعلام كرد كه براي درنظر گرفتن سهميه سوخت اين وسايل حمل‌ونقل عمومي پيگيري‌هاي لازم صورت گرفته و به تاييد دستگاه‌هاي متولي نيز رسيده است، اما هيچ‌گونه افزايش قيمتي نخواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون