• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4513 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ آبان

فقط 10 گل تا ركورد علي دايي

رونالدو در مسير آقاي گلي جهان

كريستيانو رونالدو در سال 2019 در آستانه ركوردهاي بزرگي در زمينه گلزني باشگاهي و ملي قرار گرفته و به دنبال تبديل شدن به بهترين گلزن تاريخ فوتبال است. او بهترين گلزن تاريخ ليگ قهرمانان است و در رئال مادريد هم موفق شده ركورد رائول گونسالس در اين باشگاه را هم مال خود كند. كريستيانو تاكنون بيش از 607 گل باشگاهي به ثمر رسانده و چندي پيش 700 گله شدن در دوران فوتبالش را با پيراهن اهدايي آنيلي جشن گرفت. در حالي كه تا سال 2015 رسيدن به ركورد بيشترين گل زده ملي براي رونالدو چيزي شبيه به يك روياي دست‌نيافتني بود، او در 4 سال گذشته با عملكرد عجيبش در تيم ملي پرتغال موفق شده 44 گل به ثمر برساند و حالا در يك قدمي ركورد علي دايي باشد.

علي دايي با 109 گل، بهترين گلزن تاريخ فوتبال در رده ملي است و با فاصله زياد از پوشكاش، ركوردش را دست‌نيافتني مي‌دانست. اما او هم از اواسط سال 2019 متوجه شده كه رونالدو تمام فكر و ذكرش شكستن اين ركورد است. كريستيانو رونالدو در جام جهاني 2018 و در ديدار مقابل اسپانيا با هت‌تريكي كه كرد، به ركورد 84 گل فرانس پوشكاش رسيد و تبديل به دومين گلزن برتر تاريخ فوتبال در رده ملي شد. او هشتاد و پنجمين گل ملي‌اش را مقابل مراكش در جام جهاني به ثمر رساند. بعد از آن او در6 مسابقه، 13 بار موفق به گلزني شد. با هت‌تريك مقابل سوييس در نيمه‌نهايي ليگ ملت‌هاي اروپا، گل‌هاي ملي‌اش به عدد 88 رسيد. تك گل او مقابل صربستان در شهريور امسال، فاصله‌اش با علي دايي را به 20 گل رساند تا همچنان فاصله زيادي با كاپيتان و مربي اسبق تيم ملي ايران داشته باشد. اما 4 گل مقابل ليتواني 2 گل مقابل لوكزامبورگ و اوكراين، اين فاصله را به 14 گل كاهش داد. در بازي برگشت مقابل ليتواني، در مقدماتي يورو 2020، رونالدو بار ديگر موفق به هت‌تريك شد و با تك گلي كه روز گذشته مقابل لوكزامبورگ به ثمر رساند، تنها 10 گل با ركورد دايي فاصله دارد. رونالدو به شكل وحشتناكي در حال گلزني در پيراهن سلسائو است و با توجه به آمادگي فيزيكي اين بازيكن، به احتمال فراوان در سال 2020 اين ركورد شكسته خواهد شد.

در جريان ديدار روز گذشته پرتغال مقابل لوكزامبورگ، اين طور به نظر مي‌رسيد كه تمام بازيكنان پرتغال هدف‌شان گلزني رونالدو است و تمام برنامه‌هاي تيم سانتوس بر اين اساس چيده شده تا رونالدو موفق شود گل‌هاي بيشتري به ثمر برساند. خودخواهي شخصي رونالدو هم مزيد بر علت شده تا در اغلب موقعيت‌هاي با احتمال كم گل شدن هم شانسش را امتحان كند. به نظر مي‌رسد در تيم ملي پرتغال اتحاد و همدلي‌اي شكل گرفته تا رونالدو را تبديل به بهترين گلزن تاريخ در رده ملي بكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون