• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4513 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ آبان

عكس‌نوشت

خبرگزاري مهر با انتشار مجموعه عكسي از نانوايي روايت كرد: «سال‌هاست كه مي‌توان عطر نان تازه و رايحه خوش كتاب را در «نانوايي فرهنگ» توامان استشمام كرد؛ جايي كه علاوه بر تنور نان، تنور مطالعه هم داغ است و سفره پر از كتاب مرد نانوا همواره باز. اهالي خيابان نيسانيان اراك سال‌هاست كه با نانوايي فرهنگ آشنايند؛ جايي كه غذاي جسم در كنار غذاي روح به مشتريان داده مي‌شود. فرهنگ نجفي صاحب اين نانوايي است. مي‌گفت: «سن هر كسي را بايد به تعداد كتاب‌هايي كه در زندگي‌اش خوانده است تعيين كرد. كسي كه كتاب نخوانده است در همان دوران كودكي به سر مي‌برد.

اهالي اين منطقه او را هميشه كتاب به دست ديده‌اند. در كنار آماده كردن خمير و رساندن نان به دست مشتري نيم‌نگاهي هم به كتاب دارد». زندگي اين نانواي ۶۲ ساله در كتاب و مطالعه خلاصه مي‌شد و آرزو داشت كه استاد دانشگاه شود اما وقتي تصميم گرفت شغل پدر را ادامه دهد دانشگاه را به نانوايي‌اش آورد. فرهنگ نجفي نانوايي دوستدار كتاب معتقد بود: «علت اصلي مشكلات جامعه ما دوري از كتاب است و متاسفانه نقش كتاب در زندگي‌ها دايم در حال كمرنگ شدن است‌.

در اين نانوايي كتاب را در اختيار مردم گذاشته‌ايم تا بلكه مردم به‌ويژه قشر جوان جامعه با كتاب و كتاب‌خواني آشنا ‌شوند، از اين طريق سطح آگاهي خود را ارتقا دهند و از معضلات جامعه دور باشند. با مطالعه كتاب سطح سواد و اطلاعات عمومي افزايش پيدا مي‌كند و من با مطالعه كتاب‌هاي مفيد و كاربردي توانستم خود را در بيماري اخير، از خطر مرگ حتمي نجات دهم. از خداوند سپاسگزارم كه اين ‌فرصت را در اختيار من قرار داد تا مردم را به ‌كتاب و كتاب‌خواني ترغيب كنم و اميدوارم ذخيره خيري براي آخرتم باشد»... فرهنگ نجفي هفته گذشته بعد از تحمل يك دوره بيماري‌دار فاني را وداع گفت». عكسي كه مي‌بينيد از اين مجموعه انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون