• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4514 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان

رييس قوه قضاييه:

مقدمه اجراي طرح مديريت مصرف سوخت، اقناع افكار عمومي بود

رييس دستگاه قضا معتقد است كه اقناع افكار عمومي و اجماع نخبگان مقدمه ضروري اجراي طرح مديريت مصرف سوخت بوده است. رييسي ديروز و در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه با اشاره به حوادث پس از اجراي طرح مديريت مصرف سوخت در كشور‌ گفت: « اصل اين طرح، مبناي كاملا قانوني دارد و در قانون برنامه ششم توسعه و همچنين سياست‌هاي كلي نظام مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام بر آن تاكيد شده است.» به گفته او، اين طرح بايد در
۵ سال گذشته به ‌صورت متناوب توسط دولت انجام مي‌شد. رييسي گفته است: «بر همين اساس طرحي را دولت پيشنهاد كرد كه بحث‌هاي كارشناسي مختلفي درباره آن مطرح بود و نهايتا تصميم بر اين شد كه اقداماتي طبق پيشنهاد و طرح دولت انجام شود.»

رييس قوه قضاييه با انتقاد از شيوه اجراي طرح، نگراني مردم را ناشي از عدم اقناع افكار عمومي دانست و ادامه داد: «ضرورت داشت افكار عمومي در اين زمينه روشن شود. امروز هم ضرورت جدي وجود دارد كه رسانه‌ها، اقتصاددانان، وزراي مربوطه، مسوولان اجرايي و مسوولان مطلع، از هر طريق ممكن ابعاد طرح را براي مردم تبيين كنند، زيرا يكي از جلوه‌هاي مهم شفاف‌سازي همين است.» او در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اينكه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنيت جداست، گفت: «تخريب اموال عمومي و خصوصي، آتش زدن بانك‌ها و اماكن مختلف، آسيب رساندن به آرامش رواني مردم و لرزاندن دل زنان و كودكان با هر نيت و هدفي، مجازات سختي را به دنبال خواهد داشت. كساني هم كه از بيرون مرز‌ها اقدام به تحريك افراد مي‌كنند، نه از سستي بنياد خود اطلاع دارند و نه از استحكام نظام جمهوري اسلامي.» رييس قوه قضاييه به مسوولان و قضات دستگاه قضايي هم دستور داد كه همراه با مردم و نيرو‌هاي انتظامي و امنيتي تلاش كنند مطلقا به كسب و كار، زندگي و خانه مردم آسيبي وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند. رييسي همچنين با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر جلوگيري از افزايش قيمت كالا‌ها و خدمات به بهانه افزايش قيمت بنزين تاكيد كرد: «قوه قضاييه هم وظيفه نظارتي خود را در اين زمينه دنبال مي‌كند و اميدواريم همه مردم از مواهب اين طرح به نحوي كه اعلام شده است، بهره‌مند شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون