• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4514 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان

ماتادور اسپانيايي و ششمين جام موتو جي‌پي

مارك ماركز قهرمان فصل 2019 شد

دو هفته پيش بود كه الكس ماركز، برادر كوچك‌تر مارك ماركز مورد توجه مردم جهان قرار گرفت. او در پيست باراني ژاپن در مسابقات قهرماني جهاني موتو 2 زماني كه تعادل موتورش از دست رفت، با حفظ خونسردي و مهارت فوق‌العاده‌اش، مانند يك ماتادور كه گاو خشمگيني را رام مي‌كند، موتورش را كنترل و از واژگون شدن آن جلوگيري كرد. اين موضوع نشان داد كه موتورسواري در خون خانواده ماركز است و نسل آينده ماركزها هم مي‌تواند پا جاي پاي برادر بزرگترش بگذارد و در سال‌هاي پيش رو شاهد رقابت هيجان‌انگيزي بين اين دو برادر باشيم. يكشنبه عصر، مارك ماركز موفق شد در ادامه موفقيت‌هاي چند سال اخيرش، قهرمان اين فصل موتو جي‌پي شود. او در پيست والنسيا و در سرزمين مادري‌اش، دوازدهمين پيروزي فصل را به دست آورد و تيم رپسول هوندا را قهرمان كرد. فابيو كوارتارارو موتورسوار پتروناس ياماها كه مسابقه را از پول پوزيشن آغاز مي‌كرد در نهايت دوم شد و جك ميلر از دوكاتي به مقام سوم مسابقه والنسيا رسيد.

همچنين اين پيروزي، ششمين قهرماني دوران حرفه‌اي ماركز در رده بزرگسالان را به ارمغان آورد. او اين فصل در 19 مسابقه شركت كرد و تنها يك بار روي سكو نرفت و 6 بار نفر دوم شد و 12 بار نفر اول. ماركز اين فصل به ترتيب در مسابقه قطر دوم شد، در آرژانتين اول شد، مسابقه امريكا را به پايان نرساند، در اسپانيا و فرانسه اول شد، در ايتاليا دوم شد، در كاتالونيا اول شد، در هلند دوم شد، در آلمان و جمهوري چك اول شد، در اتريش و بريتانيا دوم شد، در سن‌مارينو، آراگون، تايلند، ژاپن و استراليا اول شد، در مالزي دوم شد و در نهايت در آخرين مسابقه فصل در والنسيا هم اول شد.

ماركز از زماني كه وارد دنياي موتو جي‌پي شده، تنها در سال 2015 موفق به قهرماني نشده و از سال 2013 تا 2019، همواره يكه‌تاز مسابقات بوده. مي‌توان او را از حالا بهترين موتورسوار تاريخ خواند و مي‌توان اميدوار بود كه تك تك ركوردهاي موتو جي‌پي، به دست او شكسته شود. هرچند همين حالا هم كمتر ركوردي را مي‌توان پيدا كرد كه نام مارك ماركز مقابل آن نوشته نشده باشد. او جوان‌ترين قهرمان مسابقات موتو جي‌پي است و همين كه از ابتداي دوران حضورش در موتو جي‌پي خودش را به عنوان يك قهرمان مطرح كرده، او را از سايرين جدا مي‌كند. او در سال 2013 اولين موتورسوار روكي تاريخ شد كه قهرمان فصل مي‌شود. «روكي» به موتورسواري مي‌گويند كه اولين فصلش را در مسابقات تجربه مي‌كند.

خورخه لورنزو 31 ساله، هم‌وطن ماركز در مسابقه والنسيا جايگاه سيزدهم را كسب كرد تا آخرين مسابقه دوران حرفه‌اي‌اش چندان هم به يادماندني نشود و او نتواند روي سكو از دنياي قهرماني خداحافظي كند. او در طول دوران حرفه‌اي‌اش 114 بار روي سكو رفت و 47 بار به مقام اول رسيد. در سال 2013، سيزدهمين پيچ پيست خرز در اندلس اسپانيا، به افتخار خورخه لورنزو از «كوروا دوكادوس» به «خورخه لورنزو» تغيير نام داد. يكي از معروف‌ترين وقايع دوران حرفه‌اي او، درگيري‌اش با روسي، موتورسوار نام‌دار ايتاليايي است. اين دو كه براي تيم ياماها مي‌راندند، درگيري شديدي با هم داشتند و كار به جايي كشيد كه در گاراژ ياماها ديوار كشيدند تا اين دو نفر با هم روبه‌رو نشوند. تنها كسي كه در دوران مارك ماكز موفق شد به قهرماني برسد، خورخه لورنزو بود و همين موضوع نشان مي‌دهد كه چه موتورسوار بزرگي در سن 31 سالگي از دنياي قهرماني خداحافظي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون