• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4516 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

رييس دفتر رييس‌جمهوري:

وضعيت اينترنت به‌زودي عادي مي‌شود

بعد از 6 روز از اختلال و قطعي اينترنت بين‌المللي، وزير ارتباطات همچنان برآوردي از زمان اتصال دوباره اينترنت ندارد. اما رييس دفتر رييس‌جمهوري اظهار اميدواري كرد در آينده‌اي بسيار نزديك اينترنت كشور وصل شود. به گزارش ايسنا، محمود واعظي در حاشيه جلسه امروز هيات وزيران در پاسخ به پرسشي كه قطع دسترسي به اينترنت به تشخيص كدام نهاد بوده است، اظهار كرد: در شوراي امنيت كشور تصميمات مشخصي براي امنيت كشور اتخاذ شده و در جايي هم مجبور شدند تصميم قطع دسترسي به اينترنت را بگيرند. وي درباره زمان وصل شدن اينترنت خاطرنشان كرد: ان‌شاءالله اگر آرامش همين‌گونه باشد در آينده خيلي نزديك اينترنت وصل مي‌شود.

همزمان محمدجواد آذري جهرمي در برنامه «روز از نو» راديو اقتصاد، درباره قطعي اينترنت در كشور گفت: «به‌خاطر سوءاستفاده‌هايي كه رخ داد، شوراي امنيت كشور تشخيص داد محدوديت‌هايي در اينترنت بين‌الملل اعمال شود كه به اپراتورها ابلاغ شد. البته خود شوراي امنيت دغدغه مشكلات ناشي از اين محدوديت‌ها را دارد و ما هم به‌طور مستمر گزارش شكايت‌هاي مردم و پيگيري‌هاي نمايندگان مجلس در اين خصوص را به شورا منعكس مي‌كنيم. من درباره وصل‌شدن دوباره اينترنت برآورد زماني ندارم اما اين اميدواري وجود دارد كه هر چه سريع‌تر مشكلات برطرف شود و به نظر من صد در صد اينترنت به زودي وصل خواهد شد.»

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه زندگي امروز شهروندان به فضاي مجازي وابسته است، گفت: «امروزه حدود دو، سه ميليون نفر راننده در تاكسي‌هاي اينترنتي مشغول كار هستند. در حال حاضر حدود ۱۰ ميليون ايراني از تاكسي‌هاي اينترنتي استفاده مي‌كنند. ما هم بر اين اساس زيرساخت شبكه ملي اطلاعات را به شكلي طراحي و برنامه‌ريزي كرديم كه فعاليت‌هاي اينترنتي داخلي وابسته به اينترنت بين‌الملل نباشد تا زيان مردم به كمترين ميزان خود برسد. به عنوان مثال در خصوص موتور جست‌وجو بايد بپذيريم كه دستاوردهاي ما در اين حوزه از آنچه پيش‌بيني مي‌كرديم و گزارش شده بود، عقب‌تر است و ما در اين حوزه بايد توجه و سرمايه‌گذاري بيشتري انجام بدهيم.» آذري‌جهرمي همچنين گفت: «ما همه تلاش‌مان را كرده‌ايم كه صاحبان كسب و كارهاي مجازي در شرايط حاضر زيان نبينند. اما مي‌دانم كه برخي از اين كسب و كارها تا ۹۰ درصد كاهش سطح تراكنش داشته‌اند.... مي‌دانم كه مسوولان ذي‌ربط خودشان از محدوديت‌هاي فعلي ناراضي‌اند و من شخصا به صورت مستمر در حال پيگيري هستم كه با صلاحديد مراجع امنيتي و شوراي امنيت كشور بتوانيم ارتباطات را مثل قبل برقرار كنيم.» علي ربيعي، سخنگوي دولت نيز در حاشيه هيات دولت درباره زمان وصل مجدد اينترنت گفت: «اين مساله به شوراي امنيت كشور محول شده است و با ملاحظه‌هاي لازم، وصل اينترنت در استان‌ها به زودي انجام مي‌شود.» فاطمه سعيدي، سخنگوي فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي نيز با تاكيد بر اينكه «حق دسترسي به اينترنت همچون حق‌الناس است»، گفت كه بايد به محض ايجاد ثبات و آرامش محدوديت‌هاي اعمال‌شده در دسترسي به اينترنت برطرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون