• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

بين‌الملل

دويچه بانك آلمان 18 هزار كارمند را با ربات جايگزين مي‌كند

موسسه دويچه بانك آلمان كه تاكنون و در راستاي اجراي طرح بازطراحي ساختار اقتصادي خود 4 هزار نفر از كارمندان را اخراج كرده حالا مي‌خواهد تا سال 2022، 18 هزار كارمند ديگر را اخراج كرده و ربات‌ها را جايگزين آنها كند. مارك متيوس، مدير بخش عمليات موسسه دويچه بانك، مي‌گويد: استفاده از هوش مصنوعي در بسياري از حوزه‌هاي تجاري بازدهي را به‌شدت افزايش داده است.

ساختار اقتصاد جهاني در سال آينده هم شكننده خواهد بود

موسسه رتبه‌بندي مودي گزارش داد كه اقتصاد جهاني طي سال جاري شاهد پايين‌ترين ميزان رشد از سال 2009 و ركود بزرگ جهاني بوده است.اين موسسه مي‌گويد انتظار مي‌رود با توجه به افزايش ريسك اعتباري كشورها و شركت‌ها سال آينده نيز اقتصاد جهاني شكننده باشد.

بهشت مالياتي جهان كجاست؟

با وجود اتخاذ رويكرد سخت‌گيرانه در بسياري از كشورهاي جهان، مناطق كاراييب هنوز از جمله مقاصد محبوب براي مجرمان مالياتي محسوب مي‌شوند. موسسه «كورپ‌نت» هلند در گزارشي به بررسي بهشت‌هاي مالياتي جهان پرداخته است .در اين گزارش جزاير ويرجين، تايوان، جرسي و برمودا رتبه‌هاي اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

 

دلار در جا زد

پس از آنكه روساي جمهور چين و امريكا در سخناني دوپهلو از آمادگي براي توافق و همچنين آمادگي براي اقدامات تعرفه‌اي جديد در صورت نرسيدن به توافق سخن گفتند، بسياري از معامله‌گران منتظر روشن‌تر شدن ابعاد مذاكرات دو اقتصاد نخست جهان هستند. چنانكه شاخص دلار كه نرخ برابري آن در مقابل سبدي از ارزهاي جهاني را اندازه مي‌گيرد، نسبتا بدون تغيير در مقايسه با روز گذشته و در سطح ۹۸.۲۵۸ واحد بسته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون