• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

انتشار 869 پروژه مطالعاتي در سامانه شفافيت شهرداري

محمدحسين بوچاني، رييس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران از انتشار 869 پروژه مطالعاتي همراه قرارداد آنها در سامانه شفافيت خبر داد.

به گزارش ايسنا، رييس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با تاكيد بر اينكه حمايت از نوآوري در شهر به عنوان يك رويه مورد حمايت مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران قرار گرفته است، اظهار كرد: در اين مسير مركز نوآوري شهري شكل گرفته و ارتباط با استارت‌آپ‌ها در آن محقق شده است. همچنين ايجاد ساختاري براي نظرسنجي مردم به صورت ساختاريافته به صورت جد دنبال مي‌شود تا به اين ترتيب با هزينه‌اي پايين و زماني اندك نظرات شهروندان را اخذ كنيم.

او در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به برگزاري يازدهمين جشنواره پژوهش و نوآوري در مديريت شهري و همچنين برگزاري ششمين جشنواره پژوهش و آموزش در مديريت شهري و روستايي با همكاري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور اشاره كرد و افزود: جشنواره پژوهش و نوآوري در يازدهمين سال خود با بهره‌گيري از ايده خوبي كه در 11 دوره قبل شكل گرفت امروز دنبال مي‌شود و روز 23 آذر در محل سالن همايش‌هاي برج ميلاد اين جشنواره برگزار خواهد شد. تاكنون 3807 رويداد در پنج محور در قالب اين جشنواره به ثبت رسيده است.

رييس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در تشريح روند كاربست پروژه‌هاي مطالعاتي گفت: مهم‌ترين خروجي جشنواره‌ها مديريت دانش است. جشنواره‌ها به مديريت دانش كمك كرده و حل مسائل شهري را از طريق دانش امكان‌پذير مي‌كنند. باور ما اين است كه هيچ پروژه‌اي نبايد شروع شود مگر با پيوست مطالعاتي اما متاسفانه در گذشته مطالعات در پروژه‌هاي شهر تهران و ساير شهرها تنها زينت‌بخش آنها بوده است.

او با اشاره به مطالعاتي كه براي اجرا و تغيير طرح ترافيك شهر تهران در اين مركز انجام شده، گفت: در ارتباط با موضوع طرح ترافيك 20 جلد مطالعه توسط مهندس مشاور حرفه‌اي در بيش از يك سال زمان انجام شده و مطالعات تغيير محدوده طرح ترافيك در اين مركز موجود است اما درخصوص نتيجه بايد برآيندها را مورد توجه قرار دهيم. هر تغيير رويكردي با خود مجموعه‌اي از ديدگاه‌ها را به همراه دارد. همچنين در يك سال و نيم از اجراي طرح ترافيك جديد با انجام نظرسنجي‌هايي در اين خصوص در حال انجام كار هستيم.

بوچاني همچنين درخصوص انجام مطالعات طرح جامع پسماند شهر تهران نيز با ذكر اينكه تصور مي‌كنيم ظرف هشت ماه آينده كل نتايج مطالعات در اين حوزه تكميل شود، گفت: تا چندي قبل گفته مي‌شد كه سرانه توليد پسماند در تهران بين 800 گرم تا 1.5 كيلو است اما مطالعات ما نشان داد كه اين سرانه در تهران نزديك به 500 گرم است. همچنين سهم پسماند خشك و ‌تر هنگام جمع‌آوري درب منازل 64درصد پسماند ‌تر و 28درصد پسماند خشك بوده است.

به گفته او، اين جابه‌جايي اعداد نشان از لزوم مطالعات در حوزه‌هاي مختلف از جمله پسماند دارد. همچنين اين مطالعات نشان مي‌دهد قريب به 1000 ميليارد تومان فيش پسماند صادر شده كه مردم آن را پرداخت نكرده‌اند و براي وصول آن بايد ساز و كاري تدبير شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون