• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

انتقام 2017 از سامورايي‌ها در فينال 2019

الهلال در آسيا سه ستاره شد

پس از 7 سال حكمراني شرقي‌ها بر آسيا و قهرماني‌هاي پرتعداد تيم‌هاي چيني، ژاپني و كره‌اي، بالاخره الهلال عربستان موفق شد به سلطه چشم بادامي‌ها پايان بدهد و تبديل به پرافتخارترين تيم قاره كهن بشود. الهلال كه در ديدار رفت با گل آندري كاريلو پرويي موفق به شكست يك بر صفر اوراواردز شده بود، در عربستان ميخ قهرماني را كوبيد و در ديدار برگشت در حضور پرتعداد و پرشور هواداران اوراواردز، با دو گل حريف را از پيش رو برداشت و با اقتدار قهرمان آسيا شد. در ديدار برگشت گوميس و سالم الدوساري موفق به گلزني شدند و به اين ترتيب گوميس كفش طلاي مسابقات را هم مال خود كرد. او در پايان مسابقه به عنوان بهترين بازيكن تورنمنت هم انتخاب شد تا با سه جايزه قهرماني آسيا، كفش طلا و بهترين بازيكن به عربستان بازگردد. تيم‌هاي عربستاني به دليل برنامه‌هاي تيم ملي اين كشور در جام جهاني 2018 در ليگ قهرمانان فصل گذشته حضور پررنگي نداشتند و فضاي خوبي براي تيم‌هاي قطري و ايراني فراهم شد تا در آسيا عرض اندام كنند و ديديم كه پرسپوليس موفق شد از غرب آسيا به فينال برسد. اما امسال عربستاني‌ها با توپ پر به ليگ قهرمانان آسيا آمدند و با وجود تضعيف تيم‌هاي ايراني به نسبت فصل گذشته، به همراه قطري‌ها فرصت حضور در مراحل پاياني را پيدا كردند. الهلال در نيمه‌نهايي دراماتيك غرب، موفق شد از سد السد قطر بگذرد و رقيب اواراواردز شود. در ديدار رفت نيمه‌نهايي الهلال در خانه السد چهار بر يك به پيروزي رسيد و اتفاقات داوري عجيبي هم در اين مسابقه رقم خورد. در ديدار برگشت در رياض، السدي‌ها با تمام قوا به جنگ الهلال آمدند و موفق شدند با نتيجه چهار بر دو حريف را شكست دهند، اما اين نتيجه براي رسيدن به فينال كافي نبود. اوارواردز در آن سمت جدول در فينال شرق آسيا در ژاپن موفق شد دو بر صفر گوانگژو چين را شكست بدهد و در خانه هم با يك برد خفيف يك بر صفر به راحتي راهي فينال قاره شد.

 

الهلال، بر بام آسيا

در حالي كه براي سال‌هاي طولاني پوهانگ استيلرز كره جنوبي عنوان پرافتخارترين تيم قاره كهن را در اختيار داشت، الهلال با اين قهرماني به سلطه چندين ساله كره‌اي‌ها پايان داد و حالا با سه قهرماني و چهار نايب قهرماني، به تنهايي عنوان پرافتخارترين تيم قاره را در اختيار دارد. الهلال بعد از قهرماني در سال‌هاي 91 و 2000، ديگر موفق به فتح
آسيا نشده بود. آنها در اين فاصله حدود بيست‌ساله، دو بار نايب‌قهرمان شدند اما موفق نمي‌شدند
عنوان قهرماني را مال خود كنند و قهرماني سال 2009 پوهانگ استيلرز عنوان پرافتخارترين تيم آسيا را از الهلال گرفته بود. استقلال تهران با دو قهرماني و دو نايب‌قهرماني، سومين تيم پرافتخار قاره آسياست.

 

الدوساري تير خلاص انتقام را زد

گل دقيقه 74 سالم الدوساري، تير خلاصي به اوراواردزي‌هايي بود كه اميدوار به كام‌بك در خانه خودي بودند. سالم الدوساري بعد از گلي كه به ثمر رساند به شكلي خوشحالي كرد كه گويي گل قهرماني جهان را به ثمر رسانده است. اين گل براي او شايد واقعا كم از گل قهرماني جهان نداشت. در همان سالي كه الهلال با چهار گل پرسپوليس را در نيمه‌نهايي در هم كوبيد، اين تيم در فينال مقابل اوراوا قرار گرفت و بعد از تساوي در ورزشگاه ملك فهد، در ديدار برگشت با يك گل مغلوب تيم ژاپني شد و از قهرماني بازماند.

سالم الدوساري كه دو سال پيش هم در تركيب الهلال بود، انتقام يكي از تلخ‌ترين روزهاي زندگي‌اش را از اوراوا گرفت و با گل دقيقه 74، خيالش راحت شد كه قهرماني براي تيم اوست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون