• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4522 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

ايجاد صندوق سرمايه‌گذاري بازي‌هاي رايانه‌اي با همكاري شناسا

بزرگ‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري جسورانه در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي با امضاي تفاهمنامه‌اي ميان شركت‌هاي شناسا (از شركت‌هاي گروه مالي پاسارگاد)، مبين وان كيش و ديدگاه نوين در تاريخ 26 آبان سال 98 و با همكاري بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي معرفي شد و آغاز به كار كرد.

بر اساس اين خبر، اين صندوق از نوع صندوق سرمايه‌گذاري جسورانه است و حوزه فعاليت آن، بازي‌هاي رايانه‌اي، انيميشن و محتواي ديجيتال است.

حامد ساجدي، مديرعامل شركت شناسا در مراسم انعقاد اين تفاهمنامه، طي سخناني با اشاره به اهميت دنياي مجازي در زندگي روزمره گفت: به تصور ما سبك زندگي اهميت ويژه‌اي دارد و تغيير روزمره آن متناسب با فناوري‌هاي نو همه ما را متاثر مي‌كند. حضور فناوري اطلاعات، فضاي مجازي و به تعبيري دنياي مجازي در زندگي روزمره همه مردم، روز به روز در حال تغيير چهره زندگي است. از اين‌رو، به نظر مي‌رسد بازي‌نمايي پديده‌ها و اتفاقات مي‌تواند اهميت زياي داشته‌ باشد. اين امر صرفا حوزه سرگرمي را شامل نمي‌شود، بلكه بحث ساخت فرهنگ، بازي‌هاي جدي و پركردن اوقات فراغت جامعه را مي‌تواند پوشش دهد. وي ادامه داد: بازي اين فرصت را فراهم مي‌كند كه انسان‌ها روياهاي خود را زندگي كنند. ايمان داريم كه حوزه بازي، حوزه آينده‌داري است و صرفا نمي‌توان با گرته‌برداري و تكرار تجربه‌هاي ديگران در آن نقش‌آفريني كرد. توانمندي خوبي در ميان جوانان خوشفكر و فناورمان داريم كه مي‌تواند فرصت‌هاي خوبي را براي ما ايجاد كند. فكر مي‌كنيم كه اين حوزه قابليت جهاني شدن را دارد و امكان توسعه بازار در ابعاد منطقه‌اي و فراملي را نيز داراست و ما هم در پي تسريع در اين حوزه هستيم.

وي افزود: در مورد سبك زندگي ما استارت‌آپ‌ بازي‌سازي پاسارگاد (آروند استوديو) را داريم كه به بازي‌سازي و ارايه بازي‌ها در پلتفرم‌هاي هوشمند مي‌پردازد. اين تيم به عنوان اولين تيم از ايران در استيشن اف، بزرگ‌ترين كمپ استارت‌آپي جهان در فرانسه مورد پذيرش قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: بازي جوخه آتش (Guns N’ Heroes) كه يكي از عناوين در دست توليد در آروند استوديو است و در ششمين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران صاحب 1 غزال زرين و 2 لوح تقدير شده بود، به عنوان طرح پيشنهادي براي استيشن اف ارسال شد و در نهايت پس از طي مراحل مختلف و دشوار گزينش، اين بازي توانست جواز حضور آروند را در ايستگاه اف كسب كند.مديرعامل شركت مبين وان كيش نيز در اين مراسم به اقدامات ارزشمند شركت شناسا در حوزه سرمايه‌گذاري‌هاي پرخطر اشاره كرد و گفت: بين بازيگران سرمايه‌گذار ديجيتال و حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي بررسي‌هايي با نگاه «كارآمد بودن» انجام داديم و اين فرصت سرمايه‌گذاري را در مجموعه «شناسا» يافتيم كه يك شركت سرمايه‌گذاري خطرپذير قديمي است و كارنامه درخشاني در سرمايه‌گذاري‌هاي خود دارد. اين مجموعه در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي هم سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي داشته و در برخي از آنها موفقيت‌هاي بين‌المللي هم كسب كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون