• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4522 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

عدم لحاظ بودجه براي توسعه حمل و نقل عمومي

سخنگوي شوراي شهر تهران از ارايه گزارش كميته ويژه بررسي موضوع تابلوهاي مزين به نام شهدا در جلسه آينده شوراي شهر خبر داد. علي اعطا با بيان اينكه ارايه گزارش كميته ويژه بررسي موضوع تابلوهاي مزين به نام شهدا در دستور كار شوراي شهر قرار دارد، اضافه كرد: اين موضوع بر اساس تصميمي كه رياست شورا گرفته بود و بر اساس پيشنهاد رييس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر تهران منجر به تشكيل كميته‌اي شد تا ابعاد مختلف آن با توجه به اينكه حساسيت‌هاي مختلف را برانگيخته بود، مورد بررسي قرار گيرد و گزارش دقيقي براي توضيح روشن به افكار عمومي در اين رابطه تهيه و ارايه شود. سخنگوي شوراي شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به افزايش نرخ بنزين و فشاري كه روي حمل‌ و نقل عمومي از جمله مترو و اتوبوس به وجود مي‌آورد، توضيح داد: مشخص است كه اين فشار در تهران و ساير كلانشهرها بيشتر خود را نشان مي‌دهد زيرا مترو و اتوبوس داراي ظرفيت محدودي هستند. توقع اين بود كه وقتي نرخ سوخت افزايش پيدا مي‌كند بخشي از درآمد حاصل از آن به توسعه حمل ‌و نقل عمومي اختصاص داده شود. او ادامه داد: از گذشته و از زماني كه طرح هوشمندسازي يارانه‌ها مطرح شد در قانون مبلغي براي توسعه حمل‌ و نقل عمومي پيشنهاد شده است اما به هيچ ‌وجه تا به امروز مبلغي اختصاص داده نشده است.

سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه در آن زمان 4 هزار ميليارد تومان به صورت سالانه براي توسعه حمل‌ونقل عمومي در نظر گرفته شده بود، تصريح كرد: در 10 سال گذشته حوزه حمل‌ و نقل عمومي 40 هزار ميليارد تومان مطالبه دارد اما هيچ مبلغي پرداخت نشده است و اكنون نيز در طرح مصوب افزايش قيمت بنزين هيچ مبلغي براي توسعه حمل ‌و نقل عمومي نيز در نظر گرفته نشده است.

اعطا با اشاره به جلسه‌اي كه رييس شوراي شهر تهران و جمالي‌نژاد معاون وزارت كشور با جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور برگزار كرده‌اند، اضافه كرد: در اين جلسه اين گلايه‌مندي مطرح شده و آنها اعلام كرده‌اند اين موضوع به ترتيبي كه انتظار مي‌رفته، پيش نرفته است. همچنين مصوبه شوراي اقتصاد كه دو سال پيش به تصويب رسيده همچنان معطل مانده و عملياتي نشده است. اگرچه در اين باره جلساتي هم در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون