• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4523 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

نظرسنجي‌هاي ضد دولتي اما بي‌مبنا

شهاب‌الدين بي‌مقدار

ايالات متحده امريكا با وضع شديدترين تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي امروز عملا يك جنگ اقتصادي تمام‌عيار را عليه ايران و ايرانيان كليد زده است و سبب شده تا شرايط بسيار حساسي ايجاد شود. اقدامات خصمانه واشنگتن و توطئه‌هاي پيدا و پنهان آنان مي‌طلبد تا بسيجي از جريان‌هاي سياسي در كشور براي رسيدن به هدفي مشترك و مشخص ايجاد شود.

امروز زمان آن است كه جريان‌هاي سياسي فارغ از نوع نگاه‌شان به مسائل اختلافات را كنار گذاشته و براي دستيابي به وحدت ملي و به منافعي مشترك تلاش كنند، اما هنوز اين مهم تمام و كمال عملياتي نشده است.

در شرايط افزايش فشارها بر ايران، متاسفانه مي‌بينيم كه مخالفان دولت با اظهارنظرهايي جهت تخريب بيش از پيش دولت حركت مي‌كنند و در اين مسير با استفاده از نظرسنجي‌هايي مي‌كوشند تا پيام ناكارآمدي دولت را به جامعه مخابره كنند؛ حال آنكه هيچ ‌يك از نظرسنجي‌هايي كه عليه دولت صورت گرفته و بعضا منتشر مي‌شود، نه مبناي علمي دارد و نه مورد وثوق است.

اين نظرسنجي‌هايي كه عمده آنها پيام‌هاي ضد دولتي در دل خود دارد، در بسياري از مواقع از سوي منابعي ناشناخته تهيه شده و در شبكه‌هاي اجتماعي توسط افرادي خاص كه همواره خط‌مشي ضد دولتي داشته‌اند، منعكس مي‌شود. معتقدم اين نظرسنجي‌ها كنار تخريب‌هاي صورت گرفته در ماه‌ها و سال‌هاي اخير حاكي از آن است كه گروهي مجدانه در حال تبليغات سوء عليه دولت دوازدهم و البته شخص حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري هستند. با اين حال و به‌رغم اقدامات صورت گرفته از سوي اين افراد، به صراحت مي‌توان اعلام كرد كه نه تخريب‌ها امري غريب است و نه نظرسنجي‌سازي‌ها. رييس‌جمهوري در اقدامات خود دست روي مسائلي گذاشته كه با منافع گروهي خاص در تعارض است و از همين‌رو اين افراد مي‌كوشند با استفاده از امكانات در اختيارشان از كوچك‌ترين روزنه‌ها نيز به دولت ضربه وارد كنند و در اين مسير از هيچ فرصتي به سادگي نخواهند گذشت.

خط و ربط اين افراد را شايد بتوان در «دولت پنهان» جست‌وجو كرد، دولتي دخيل در تصميم‌گيري‌ها و حاضر در لحظات حساس ولي مسووليت‌ناپذير! اين گروه در حالي تصميم مي‌گيرند و عمل مي‌كنند كه هرگز بابت اختيارات‌شان مورد بازخواست و پرسش قرار نمي‌گيرند. فعاليت اين گروه و اقدامات ضددولتي‌شان نه قابل انكار است و نه قابل‌كتمان و بر اين اساس به تمامي اين افراد توصيه مي‌كنم حداقل در شرايط كنوني از اقدامات و تصميمات نابجاي خود دست كشيده و به ياري دولت بشتابند، چرا كه «تر و خشك با هم مي‌سوزند.»

فعاليت اين دولت پنهان از يك‌سو و عدم تناسب اختيارات و مسووليت‌ها در جمهوري اسلامي از سوي ديگر سبب شده تا مشكلات بيش از پيش خودنمايي كند. امروز نهادها و افراد ديگري تصميم مي‌گيرند ولي مسووليت اين تصميم‌ها بر عهده قواي مجريه و مقننه است؛ بنابراين تا زماني كه اين موارد برطرف نشده و نهادهاي تصميم‌گير، مسووليت اقدامات و تصميمات‌شان را نپذيرند، نه‌تنها از حجم مشكلات كاسته نمي‌شود، بلكه افزايش نيز خواهد يافت.

عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون