• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4524 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

منچسترسيتي دستش به ليورپول نمي‌رسد

منچسترسيتي عصر روز گذشته در استاديوم سنت جيمز پارك در ديداري حساس مقابل نيوكاسل قرار گرفت و نتوانست از سد حريف ميانه جدولي‌اش عبور كند و فاصله‌اش با ليورپول در صدر جدول باز هم افزايش پيدا كرد. آشفتگي دفاع كلاغ‌ها در دقيقه 22 اين مسابقه كار دست‌شان داد و رحيم استرلينگ روي يك ضربه دقيق زميني موفق شد، دروازه نيوكاسل را باز كند. اما تنها سه دقيقه بعد آلميرون با يك پاس عرضي بسيار خوب، ويلمز را در محوطه جريمه صاحب توپ كرد و او با يك ضربه توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا حساب كار يك بر يك مساوي شود. اين نتيجه تا دقايق پاياني بازي پابرجا بود، اما در دقيقه 82 كوين دي‌بروين با يك شوت محكم توپ را به طاق دروازه كوبيد و با يكي از زيباترين گل‌هاي اين فصل ليگ برتر، تيمش را دو بر يك از نيوكاسل پيش انداخت. سيتي‌زن‌ها كه گمان مي‌كردند كار تمام شده، روي يك ضربه ايستگاهي از كنار محوطه جريمه و غافلگير شدن با پاس كوتاه و زميني آتسو، با شوت آرتور شلوي دروازه‌شان را باز شده ديدند. شلوي كه پيش‌تر براي ليورپول بازي مي‌كرد، مسير قهرماني تيم سابقش را هموارتر از هميشه كرد.

به نظر مي‌رسد بازيكنان سيتي بعد از دو فصل پياپي قهرماني در ليگ برتر، انگيزه گذشته را ندارند و همچنين تعداد زياد مصدومان اين تيم مزيد بر علت شده تا تيم پپ گوارديولا نتايج خوبي كسب نكند. برخي كارشناسان فوتبال جزيره معتقدند تاكتيك‌هاي پپ براي اغلب تيم‌ها عيان شده و آنها راه مقابله با شيوه بازي ويرانگر مرد كاتالانيايي را ياد گرفته‌اند. فرصت‌سوزي‌هاي رحيم استرلينگ و ديگر مهاجمان سيتي در اين فصل بيش از پيش به چشم مي‌آيد.

سيتي‌زن‌ها در ديدار مقابل نيوكاسل، 77 درصد مالكيت توپ را در اختيار داشتند و 24 بار به سمت دروازه دوبراوكا شوت‌زني كردند كه 9 شوت در چهارچوب بود، اما تنها دو بار موفق به گلزني شدند. 88درصد از 775 پاسي كه شاگردان پپ براي يكديگر ارسال كرده بودند، سالم بود و از نظر آماري، تيم برتر ميدان سيتي بود. اما نيوكاسل موفق شد با چيدمان 5–4–1 تا حد زيادي بازيكنان سيتي را كنترل كند و شرايط بازي را به سمتي پيش برد كه حتي اگر موقعيتي هم نصيب آنها شد، در شرايط ايده‌آل نباشند. نكته جالب توجه ديگر اينجاست كه سيتي دو بار پيش افتاد و هر دو بار خيلي زود گل تساوي را دريافت كرد. تمام اميد شاگردان پپ به ليگ قهرمانان است تا آنجا خودي نشان دهند و عملكردشان در ليگ برتر را جبران كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون