• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4533 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر

تشكيل كارگروه «بو» در استانداري

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران از تشكيل كارگروه بو خبر داد و گفت: در اين كارگروه مقرر شده، اطلاع‌رساني اين موضوع (بوي نامطبوع تهران) به عهده استانداري باشد.

به گزارش مهر، علي اعطا با اشاره به طرح استفساريه‌اي كه در روزهاي اخير در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد، گفت: در برخي از رسانه‌ها، سوءتفاهم‌هايي در رابطه با بحث شوراياري‌ها به وجود آمد. طرح استفساريه بند ۷ ماده ۷۱ قانون تشكيلات وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهردار تحت عنوان پرسش و پاسخ به صورت استفساريه مطرح شد كه براساس آن در اين استفساريه آمده بود براساس اصل7 قانون اساسي بند ۷ ماده ۷۱ اين قانون شامل تشكيلات شوراهاي محلي نيز مي‌شود؟ پاسخ بلي بود. او ادامه داد: در موضوعات مربوط به استفساريه روال به اين ترتيب است كه سوال و جواب با هم به راي گذاشته مي‌شود و اين موضوع در مجلس راي نياورد.

سخنگوي شوراي شهر تهران تصريح كرد: در متن اصل ۷ قانون اساسي آمده است مجلس شوراي اسلامي، شوراي استان، شهرستان، شهر، محل و روستا از اركان‌هاي تصميم‌گيري در اداره شهر هستند و در بند ۷ ماده ۱ قانون شوراها (در اصلاحيه آخر ماده ۸۰) در خصوص تشكيل نهادهاي اجتماعي و انجمن‌هاي شوراياري‌ها صحبت شده است. سوال اين بود كه آيا اين موارد مشمول بند ۷ قانون اساسي به معني اركان تصميم‌گيرنده امور كشورهستند يا نه؟ و پاسخ منفي بود.

اعطا با بيان اينكه در اين استفساريه به هيچ‌وجه در مورد انحلال شوراياري‌ها موضوعي مطرح نشده است، گفت: نكته مهم اين است كه در بحث شوراياري‌ها ابهامي در رابطه با تشكيل شوراياري‌ها مطرح نبوده بلكه موضوع در رابطه با چگونگي تشكيل شوراياري‌ها بوده است. گفته مي‌شد وقتي انتخاباتي در مقياس شهر برگزار مي‌شود، نياز به قانون دارد اما به صورت كلي در نقش تشكيل انجمن شوراياري‌ها بحثي وجود ندارد. سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه فراكسيون مديريت شهري در مجلس در حال تهيه طرحي است كه به صورت مشخص به قانوني كردن شوراياري‌ها مي‌پردازد، عنوان كرد: اين طرح مي‌تواند در مقياس قوانين كشوري وضعيت شوراياري‌ها را تعيين تكليف كند. شوراياري‌ها مجموعه‌اي هستند كه مي‌توانند در راستاي اقدامات داوطلبانه يا واگذاري وظايف تصدي‌گرايانه دولت كمك كنند پس نبايد به اين نهاد نگاهي منفي داشته باشيم.

اعطا در ادامه در خصوص خريداري نشدن دستگاه‌هاي تشخيص بو در شهرداري گفت: براي اين مساله كارگروهي در استانداري تهران به رياست معاونت عمراني تشكيل شده كه شهرداري يكي از اعضاي اين كارگروه است. در اين كارگروه مقرر شده، اطلاع‌رساني اين موضوع به عهده استانداري باشد. البته شايد در ارزيابي كارشناسي آن دستگاه‌هاي ديگر مانند آب و فاضلاب بحث داشته باشند. بنابراين بايد صبر كنيم تا اين كارگروه نتايج را مطرح كند و استانداري اطلاع‌رساني آن را انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون