• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4533 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر

در هفته چهاردهم ليگ برتر

سرخ‌ها فرصت‌طلب بودند

هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه پيگيري شد و نتايجي به دست آمد كه فشردگي صدر جدول را بيشتر از گذشته كرد. رقابت‌هاي اين هفته تحت تاثير كوچ استراماچوني از تيم استقلال و جنگ صدرنشينان ليگ يعني سپاهان و شهر خودرو بود

شهرخودرو - سپاهان؛ باز هم داوري مشكوك

يكي از حساس‌ترين ديدارهاي اين هفته بين تيم‌هاي دوم و سوم جدول رده‌بندي در ورزشگاه امام رضاي شهر مشهد برگزار شد. در اين بازي شهر خودرو كه 23 امتياز اندوخته بود به مصاف سپاهان 24 امتيازي رفت. بازي با برتري نسبي شاگردان يحيي گل‌محمدي آغاز شد اما اين تيم نتيجه‌اي نگرفت. در نيمه دوم شاگردان امير قلعه‌نويي با ضربه سر ولسياني به گل رسيدند. بعد از اين گل شهر خودرو كه نمي‌خواست در خانه بازنده باشد به ‌شدت حملاتش افزود. در طي حملات بازيكنان ميزبان دو بار توپ در محوطه جريمه سپاهان به دست مدافعان زردپوش برخورد كرد كه داور مسابقه هر دو بار اعتقادي به پنالتي نداشت. اين امر اعتراض شديد نيمكت‌نشينان شهرخودرو و در راس آنها گل‌محمدي كه معمولا مربي آرامي است را به دنبال داشت. نگرفتن خطاهاي هند مدافعان سپاهان توسط داور با توجه به پيش‌زمينه بازي اين تيم با استقلال كه در آن مسابقه هم داور خطاي هند واضح كي‌روش استنلي را نگرفته بود، شائبه‌هاي زيادي را به دنبال داشت.. با اين وجود شهر خودرو در دقايق پاياني موفق شد توسط يونس شاكري به گل تساوي برسد تا بازنده از زمين خارج نشود. يكي ديگر از اتفاقات جنجالي بازي درگيري لفظي قلعه‌نويي با خبرنگاران در كنفرانس خبري بود. ويدئوي چند دقيقه‌اي اين كنفرانس كه در آن قلعه‌نويي پاسخ سوالات تند و تيز خبرنگاران مشهدي را با جملاتي كوتاه و عجيب و غريب داده بود، بلافاصله در شبكه‌هاي اجتماعي بازنشر شد. همچنين حضور سرمربي سپاهان در اين كنفرانس همراه با باديگاردش اعتراض خبرنگاران مشهدي را به دنبال داشت.

تراكتورسازي – ماشين‌سازي؛ يك نتيجه عجيب

تراكتور بعد از جدايي دنيزلي با هدايت احد شيخ‌لاري به عنوان سرمربي موقت با همشهري‌اش ماشين‌سازي روبرو شد. با توجه به اينكه مالكيت هر دو باشگاه تراكتور و ماشين در اختيار يك نفر است و همچنين نتايج ديدارهاي چند سال اخير اين دو تيم كه معمولا با بردهاي راحت تراكتور همراه شده بود، پيش‌بيني مي‌شد قرمزهاي تبريز با يك برد بي‌دردسر بتوانند كمي وضعيت‌شان را در جدول بهبود ببخشند. با اين حال اتفاقات بازي تمام فرضيه‌ها را به هم ريخت. شاگردان رسول خطيبي از همان ابتدا تيم بي‌انگيزه و پراشتباه تراكتور را با همه ستاره‌هايش تحت فشار قرار داد و در دقيقه 39 توسط شاهين توكلي به گل رسيد. در ادامه تلاش‌هاي ناقص تراكتور به نتيجه نرسيد و در سمت مقابل اين ماشين بود كه توسط احمد زنده‌روح در دقيقه 59 به گل دوم رسيد. بازي در نهايت با نتيجه دو بر صفر به پايان رسيد تا يك اتفاق عجيب رقم خورده باشد. ماشين‌سازي با اين برد در كمال تعجب با 19 امتياز بالاي سر تراكتور 18 امتيازي در جدول قرار گرفت. اتفاقي كه در چند سال اخير كمتر شاهدش بوديم. باخت تراكتور باعث شد غلامرضا صديقيان، مديرعامل اين تيم از سمت خود استعفا دهد تا زنوزي مجبور باشد براي تيمش هم دنبال مربي بگردد هم مديرعامل!

استقلال – پيكان؛ آبي‌ها بي‌استرا در صدر

ديدار استقلال و پيكان در ورزشگاه آزادي يكي از عجيب‌ترين بازي‌هاي اين تيم در سال‌هاي گذشته بود. اين بازي كه ابتدا قرار بود در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود در فاصله چند ساعت مانده به شروع بازي به آزادي منتقل شد. استقلالي‌ها كه از شب قبل با شوك خداحافظي استراماچوني روبرو شده بودند و وضعيت روحي بدي را تجربه مي‌كردند با كوچينگ وريا غفوري راهي زمين شدند. با اين حال آبي‌ها به هر شكلي كه بود مقابل پيكان صف‌آرايي كردند. آنها خيلي هم زود با ضربه چيپ مهدي قائدي به گل نخست دست پيدا كردند تا هواداران تيم براي چند دقيقه هم كه شده غم نبود استرا را فراموش كنند..اما در ادامه اين شاگردان فركي بودند كه توانستند بر بازي مسلط شوند و در دقيقه 33 توسط فراز امامعلي به گل تساوي برسند. مدافعان استقلال كه در اين بازي كمي سردرگم بودند در دقيقه 44 يك پنالتي را هم با خطاي چشمي به حريف تقديم كردند اما حسين حسيني با يك سوپرسيو دروازه تيمش را بسته نگه داشت. در نيمه دوم وريا كه هم وظيفه كاپيتاني تيم را برعهده داشت و هم دستورات فني مي‌داد در دقيقه 59 با يك شوت سركش دروازه حريف را گشود تا تيمش را پيش بيندازد. اما اين پايان كار نبود و پيكان در وقت‌هاي اضافه بازي روي يك ضربه كاشته موفق شد گل تساوي را به ثمر برساند تا استقلال نشان بدهد چه استرا باشد چه نباشد آنها رسم گل خوردن در دقيقه پاياني را فراموش نمي‌كنند. اين بازي با نتيجه 2 بر 2 به پايان رسيد تا استقلال با 26 امتياز و البته يك بازي بيشتر همچنان صدرنشين بماند. در پايان مسابقه و در ميكسدزون آزادي بازيكنان استقلال كه حسابي از اتفاقات 24 ساعت گذشته عصباني بودند به ‌طور كامل از خجالت مديرعامل تيم درآمدند. آنها يك صدا حملات سنگيني را روانه فتحي كردند.

پرسپوليس – گل‌گهر؛ فرصت‌طلبي سرخ‌ها

در هفته‌اي كه تمام مدعيان امتياز از دست دادند، پرسپوليس در آزادي مقابل گل‌گهر سيرجان قرار گرفت. شاگردان كالدرون مي‌دانستند با برد در اين بازي مي‌توانند از موقعيت بسيار خوبي در جدول برخوردار شوند به همين دليل از همان لحظات نخست بازي سعي كردند تيم قعر جدولي گل‌گهر را تحت فشار قرار دهند اما دفاع فشرده حريف اين اجازه را به سرخ‌پوشان نمي‌داد. در آغاز نيمه دوم اين مهدي ترابي بود كه موفق شد با يك شوت تماشايي باز هم گره كار تيمش را باز كند. اين گل در دقيقه 52 به ثمر رسيد تا كالدرون نفسي به راحتي بكشد. در ادامه و باز هم روي حركت ترابي عليپور در موقعيت تك‌به‌تك قرار گرفت كه ضربه چيپ او در بين راه با ضربه سر عبدالله حسيني تغيير مسير داد و وارد دروازه شد تا اختلاف به دو برسد. با اين حال تيم سختكوش گل‌گهر در ادامه بازي و در دقيقه 88 موفق شد با ضربه سر ابراهيمي يكي از گل‌ها را جبران كند. اين گل باعث شد دقايق آخر بازي پرالتهاب و پر برخورد دنبال شود. نتيجه جو پرفشار بازي در لحظات آخر مسابقه درگيري شجاع خليل‌زاده با ابراهيمي بود. در اين دعوا بهنام برزاي نيز كه از هر فرصتي براي حضور در درگيري‌ها بهره مي‌برد، حاضر شد و از داور كارت زرد دوم را دريافت كرد و از بازي اخراج شد . در نهايت سرخ‌ها با يك برد خانگي 25 امتيازي شدند و هم‌امتياز با سپاهان و با تفاضل گل كمتر در رده سوم ايستادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون