• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4534 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر

روايت

سخنگوي سپاه اظهارات سردار قرباني را تكذيب كرد

روز دوشنبه خبرگزاري ميزان به نقل از «سردار مرتضي قرباني» نوشت: «رژيم صهيونيستي اگر مرتكب كوچك‌ترين خطايي در قبال ايران شود از همان لبنان «تل‌آويو» را با خاك يكسان مي‌كنيم و اصلا نيازي نيست كه از ايران موشك و تجهيزات بلند شود.» همين يك جمله كافي بود تا سيل واكنش‌ها متوجه اين خبر شود كه در صف اول مقامات لبناني قرار داشتند. وزير دفاع لبنان در واكنش به اين اظهارات در صفحه توييترش نوشت: «اگر اظهاراتي كه به مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران ايران نسبت مي‌دهند، درست باشد، بسيار مايه تأسف و ناپذيرفتني است و مداخله‌اي است درحق حاكميت لبنان، كشوري كه با جمهوري اسلامي ايران روابط دوستانه‌اي دارد اجازه ضربه زدن به استقلال راي لبنان را به هيچ شكلي از اشكال نمي‌دهيم.» همچنين «جمال الجراح» وزير اطلاع‌رساني لبنان سخنان قرباني را غيرمسوولانه خواند كه ممكن است به جنگ منطقه‌اي منجر شود. اما واكنش‌ها فقط به همين‌جا ختم نشد و «فريد البستاني» ديگر نماينده مجلس لبنان نيز توييتر خود نوشت: «سخنان قرباني اگر دقيق و درست باشد، علاوه بر نقض حاكميت لبنان، نقض و تضعيف جايگاه مقاومت و حزب‌الله هم خواهد بود.» پس از اين واكنش‌ها مقامات ايراني نسبت به آنچه مطرح شده بود، واكنش نشان دادند و در اين راستا، ابتدا سمت عنوان شده در اين اخبار براي سردار قرباني يعني «مشاور فرمانده كل سپاه» تكذيب شد و پس از يك روز رمضان‌ شريف، سخنگوي سپاه اين صحبت‌ها را نيز تكذيب كرد و گفت: «با توجه به بررسي‌هاي به عمل آمده آنچه سردار مرتضي قرباني مطرح كرده‌ است تحريف و مورد برداشت نادرست رسانه‌اي قرار گرفته است و ايشان در واقع پاسخگويي به اسراييل را با ابزارها و ظرفيت‌هاي متنوع موجود در اختيار مطرح كرده است.» سخنگوي سپاه با اظهار اميدواري نسبت به دقت بيشتر اصحاب رسانه در تنظيم خبرهاي حوزه دفاعي و امنيتي از به كار بردن عناوين نادرست براي معرفي فرماندهان سپاه انتقاد و با تاكيد بر ضرورت دقت رسانه‌ها در اين گونه موارد تصريح كرد: «سردار مرتضي قرباني از فرماندهان دلاور هشت سال دفاع مقدس هستند كه مجاهدت‌هاي حماسي او همواره مورد تجليل و قدرداني ملت ايران است. او در حال حاضر در سمت مشاور فرمانده كل سپاه فعاليتي نداشته و در عرصه‌هاي ديگر در نيروهاي مسلح در حال خدمت هستند.» سردار شريف همچنين از دقت و دورانديشي وزير محترم دفاع كشور لبنان كه با پاسخ هوشمندانه خود شيطنت رسانه سعودي - صهيونيستي را خنثي كرده‌اند، قدرداني كرد.

شكايت خانواده خدمه نفتكش سانچي از سه فرد حقيقي و حقوقي

تعدادي از خانواده‌هاي خدمه نفتكش سانچي كه دي‌ماه 96 در آب‌هاي شرقي چين غرق شد، با ثبت شكايتي در دادگاه فدرال امريكا عليه 3 فرد حقيقي و حقوقي، اعلام جرم كردند. به گزارش ايلنا، نفتكش سانچي دي‌ماه 96 با يك كشتي چيني باري حامل غلات تصادف كرد و 8 روز بعد از آن در حالي كه در آتش مي‌سوخت در آب‌هاي كشور چين غرق شد. پس از اين حادثه اعلام شد هر ۳۲ سرنشين اين كشتي در همان ساعت اول بعد از حادثه، بر اثر آتش‌سوزي يا استنشاق گازهاي سمي كشته شدند. در جست‌وجوهاي به عمل آمده از 32 خدمه كشتي سانچي تنها جسد 3 نفر از آنان يافت و تحويل خانواده‌هاي‌شان شد.

پس از اين حادثه خانواده‌هايي كه اجساد را تحويل نگرفته بودند، ادعاهاي مختلفي مبني بر امكان زنده بودن آنها مطرح كردند. شهريورماه 97 بود كه خانواده‌هاي برخي از اين خدمه مدعي شدند كه پس از وقوع اين حادثه خدمه نفتكش سانچي تماس‌هايي از كشورهاي جنوب شرقي آسيا دريافت كرده‌اند كه احتمال مي‌رود از سوي خدمه نفتكش سانچي باشد. حالا دوباره از روز سه‌شنبه و با ثبت شكايت برخي از خانواده‌هاي خدمه سانچي در دادگاه فدرال امريكا عليه 3 فرد حقيقي و حقوقي، بار ديگر موضوع امكان زنده بودن خدمه كشتي در رسانه‌ها داغ شده است. وكيل خانواده‌هاي قربانيان سانچي به ايلنا گفته است: «شاكيان اين پرونده مي‌گويند اسنادي در اختيار دارند كه نشان مي‌دهد تا ساعت‌ها بعد از اين حادثه، خدمه كشتي تماس‌هايي با شركت ملي نفتكش داشته‌اند كه به اعتقاد آنها اين موضوع هم احتمال كشته شدن همه سرنشينان در ساعت نخست حادثه را از بين مي‌برد.» هريسچي بر اساس ادعاي خانواده عنوان مي‌كند كه پس از وقوع اين حادثه، خانواده‌هاي خدمه نفتكش سانچي تماس‌هايي از كشورهاي جنوب شرقي آسيا دريافت كرده‌اند كه احتمال مي‌رود از سوي خدمه نفتكش سانچي باشد.

دستور جهانگيري براي صدور فوري پروانه سمن‌هاي جوانان

معاون اول رييس‌جمهوري با تأكيد بر ضرورت حمايت از سمن‌هاي حوزه جوانان، از وزراي كشور و ورزش و جوانان خواست تا نسبت به صدور پروانه سمن‌هاي جوانان در استان‌ها اقدام لازم و فوري انجام شود. به گزارش ايسنا،.متن كامل دستور معاون اول رييس‌جمهوري به وزراي كشور و ورزش و جوانان به شرح زير است:

«جناب آقايان رحماني فضلي و سلطاني‌فر

با توجه به ضرورت حمايت از سمن‌هاي حوزه جوانان و با تشكر از استان‌هايي كه در صدور مجوز و حمايت اقدامات شايسته‌اي انجام داده‌اند، براي صدور پروانه سمن‌هاي جوانان در استان‌هايي كه متوقف است، اقدام لازم و فوري انجام شود». يكي از مهم‌ترين مشكلاتي كه همواره در ديدار سمن‌هاي جوانان در استان‌هاي مختلف با معاون اول رييس‌جمهور مطرح مي‌شود، موضوع عدم صدور پروانه فعاليت اين سمن‌ها در برخي استان‌ها بوده است.اهميت موضوع صدور پروانه فعاليت به دليل نظام‌مندي فعاليت‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان در راستاي تقويت، حمايت و توانمندسازي اين سازمان‌ها حائز اهميت است و ثبت حقوقي و قانوني شدن فعاليت‌هاي آنها را تضمين مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون