• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4536 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر

ويژه

ركورد روزانه توليد فولادسازي در فولاد خوزستان شكسته شد

غلامرضا طالبي، مدير برنامه‌ريزي و كنترل توليد فولاد خوزستان با اعلام اين خبر به خبرنگار روابط عمومي افزود: با تلاش فولادمردان در دهم آذرماه ۹۸، توليد روزانه شكسته شد و به ميزان ۱۲۶۸۹ تن رسيد. طالبي ركورد قبلي توليد روزانه فولادسازي را ۱۴ آذرماه سال گذشته به ميزان ۱۲۶۵۴ تن اعلام كرد. مدير برنامه‌ريزي و كنترل توليد ضمن قدرداني از تلاش فولادمردان در دستيابي به ركوردهاي توليد افزود: برنامه‌ريزي، انگيزه و همت جهادي از عوامل تاثيرگذار در دستيابي به ركوردهاي توليد در واحدهاي مختلف شركت فولاد خوزستان است؛ در شرايط تحريم، حفظ روند توليد و دستيابي به ركورد روزانه، تنها يك معني دارد، ايستادگي و عزم راسخ كاركنان فولاد خوزستان.

138فقره فرار مالياتي در قزوين شناسايي شد

پوراميدي اعلام كرد: تعداد 138فقره فرار مالياتي در استان قزوين شناسايي شده كه 13ميليارد تومان اصل و 10ميليارد تومان جريمه آن است. به گزارش خبرنگار اعتماد از قزوين؛ مصطفي پوراميدي، مديركل امور مالياتي استان در اولين جلسه كارگروه ويژه فرار مالياتي با اشاره به مصوبات كميته حفظ حقوق بيت‌المال بر تشكيل دادسراي ويژه مالياتي تاكيد كرد و گفت: در دادسراي ويژه تخلفات مالياتي با سرعت بيشتري مسائل مالياتي مورد بررسي قرار خواهد گرفت. پوراميدي جلوگيري از فرار مالياتي را يكي از راه‌هاي رفع تنگنا‌هاي مالي كشور دانست و افزود: امروز موضوع فرار مالياتي از مطالبات مردمي است و بسياري مطرح مي‌كنند چرا از افراد متمول ماليات گرفته نمي‌شود ولي افراد كم درآمد قانونمند هستند. وي در خصوص شناسايي فرار مالياتي با استفاده از اطلاعات مربوط به تراكنش‌هاي بانكي مشكوك اظهار داشت: در حال حاضر كارگروه ويژه رسيدگي به تراكنش‌هاي بانكي مشكوك با حضور همكاران متخصص و فني اداره كل با جديت فعاليت مي‌كند و پيگيري‌هاي لازم تا زمان قطعيت و وصول ماليات انجام مي‌شود.

فولاد خوزستان موفق به كسب گواهينامه معيار مصرف انرژي شد

فولاد خوزستان موفق به كسب گواهينامه معيار مصرف انرژي بر اساس استاندارد 9653 شد. سيدمسعود معصوم‌نتاج، مدير دفتر فني انرژي و سيالات با اعلام اين خبر افزود: با توجه به جايگاه و اهميت انرژي در ايران و جهان، به تدريج رويكرد استراتژيك كشور به سوي حفظ و صيانت از منابع انرژي سوق يافت. ردپاي اين مسائل و مباحث مديريت انرژي را در قانون پنج ساله سوم توسعه و پس از آن به صورت توسعه يافته و دقيق در قانون اصلاح الگوي مصرف در سال 1389 مي‌توان يافت. بر اساس ماده 11 قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي، سازمان ملي استاندارد اقدام به مشخص كردن استانداردهاي انرژي جهت تجهيزات و ماشين‌آلات انرژي‌بر و فرآيندهاي صنعتي، معدني و كشاورزي، توليدكنندگان و واردكنندگان سوخت‌هاي مصرفي و برق كرده و رعايت اين قوانين و استانداردها از سوي صنايع و ساير مشمولان، الزامي است. وي در ادامه گفت: پس از تاليف اولين نسخه از استاندارد 9653‌، با در نظر گرفتن معيار مصرف انرژي در فرآيندهاي توليد آهن و فولاد، در سال 86 اقدام به اصلاح و بازنگري در اين استاندارد با كمك شركت‌هاي فولادي به محوريت سازمان ملي استاندارد شد. بر اين اساس بازرسي‌هاي انرژي طبق استاندارد 9653 (معيار مصرف انرژي در فرآيندهاي توليد آهن و فولاد) هر ساله از سوي شركت‌هايي به نمايندگي از سازمان ملي استاندارد صورت مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون