• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4538 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

توضيحات شركت باختر شيمي در مورد واكسن آنفلوآنزا

شركت باخترشيمي در نامه‌اي، جوابيه‌اي تنظيم و به روزنامه ارسال كرده است كه در ادامه اين توضيحات را به‌طور كامل در پاسخ به مطلبي با شناسه خبر 83585686 مي‌خوانيد:

«اين شركت علي‌رغم تعطيلي ناخواسته واحد توليدي به دليل نگراني‌هاي جدي در خصوص بروز كمبود داروي آنفلوآنزا در دي‌ماه سال 1397، اقدام به سفارش ماده موثره آن جهت ايجاد ذخيره استراتژيك نمود كه در تاريخ 13/11/1397 ثبت سفارش گرديد لكن علي‌رغم پيگيري‌هاي عديده از طريق سامان غذا و دارو قريب به 7 ماه تاخير در انجام سفارش و حمل كالا عارض گرديد.

و بالاخره پس از حمل و وصول كالا در گمرك به دليل اقدامات ناصواب سازمان امور مالياتي كرمانشاه مشكلات عديده عمليات ترخيص عارض گرديد كه منجر به تاخير چند هفته‌اي در ترخيص كالا گرديد كه نهايتا در تاريخ 22/08/1398 كالا ترخيص گرديد. متعاقبا اين شركت با درك شرايط حساس ناشي از اپيدمي ويروس آنفلوآنزا علي‌رغم تعطيلي واحد توليدي، صرفا با استفاده از نيروهاي ستادي و برخي از پرسنل زحمتكش شركت كه در حال حاضر ناشي از تعطيلي شركت، در ديگر شركت‌هاي همكار فعاليت مي‌نمايند طي كمتر از يك هفته اقدام به توليد محصول مرتبط نمود و مراتب جهت توزيع به سازمان غذا و دارو ابلاغ گرديد.

تفاهم‌نامه مورد ادعا جهت توليد داروي آنفلوآنزا در نيمه اول مهرماه سال جاري منعقد و امضا شده است به عبارتي علي‌رغم تعطيلي شركت طي 5/1 ماه پس از عقد تفاهم‌نامه، اقدام به توليد و تحويل آن كالا نموده است كه حسب سوابق كوتاه‌ترين زمان ممكن مي‌باشد. بنابراين طرح مراتب از سوي مسوولين وزارت بهداشت مبني بر اينكه توليدكننده بدعهدي كرده است، مصداق نشر اكاذيب مي‌باشد (كليه مستندات جهت ارائه به مقام قضايي در اين شركت محفوظ است).

روابط عمومي شركت داروسازي باختربيوشيمي»

توضيح روزنامه اعتماد: گرچه توضيح شركت ياد شده را خوانديد، اما نكته جالب اينجاست كه بررسي مطالب منتشر شده در روزنامه اعتماد در مورد آنفلوآنزا نشان مي‌دهد هيچ نامي از شركت ياد شده در مطالب برده نشده است. در عين حال در تاريخ 17آذر98 كه مورد اشاره اين شركت بوده تنها يك مطلب در مورد آنفلوآنزا منتشر شده كه آن نيز با شناسه خبر 138405 قابل بررسي است و مشخص نيست اين شركت در مورد كدام مطلب توضيح داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون