• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4541 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

رييس‌جمهوري در حاشيه اجلاس سران كوالالامپور با رييس‌جمهوري تركيه و امير قطر ديدار كرد

تاكيد بر توسعه و تعميق روابط دوجانبه

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در حاشيه برگزاري اجلاس سران كوالالامپور 2019 علاوه بر ديدار دوجانبه و مهمي كه روز چهارشنبه با ماهاتير محمد، ‌نخست‌وزير مالزي داشت با رييس‌جمهوري تركيه و امير قطر نيز ديدار و گفت‌وگو كرد. روحاني در ديدار روز پنجشنبه با رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه بر ضرورت همكاري و همبستگي بيشتر كشورهاي اسلامي تاكيد كرد. . روحاني همچنين با ابراز نگراني از ادامه حضور امريكا در سوريه و تلاش براي تسلط بر چاه‌هاي نفتي آن كشور، خواستار همكاري‌هاي بيشتر ايران و تركيه با دولت سوريه شد. علاوه بر مساله سوريه، توسعه و تعميق روابط دوجانبه در زمينه‌هايي چون انرژي، حمل‌و‌نقل، صنعت، تجارت و روابط بانكي مورد تاكيد دو طرف قرار گرفت؛ در اين ملاقات مقرر شد نمايندگان ويژه روساي‌جمهوري دو كشور تفاهم به دست آمده در اين ديدار و توافق كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور را در آينده نزديك در كميته‌هاي تخصصي پيگيري و اجرايي كنند. همچنين قرار شد شوراي‌عالي هماهنگي كه به رياست روساي جمهور دو كشور و اعضاي دو دولت تشكيل مي‌شود، اوايل سال آينده در تهران برگزار شود.

رييس‌جمهوري اسلامي ايران و امير قطر نيز روز پنجشنبه در حاشيه اجلاس سران كوالالامپور 2019 در مالزي با يكديگر ديدار و بر توسعه و تعميق روابط در همه زمينه‌ها تاكيد كردند. رييس‌جمهوري با بيان اينكه ايران و قطر بايد از فرصت توسعه روابط اقتصادي و تجاري استفاده كنند، گفت: دو كشور مي‌توانند در اين زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي مشتركي داشته باشند.

شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر در اين ديدار از مواضع ايران در قبال تحريم قطر قدرداني كرد و گفت: «موضع ايران مورد تحسين ماست و ما آن را
فراموش نمي‌كنيم..»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون