• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4547 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

رييس دستگاه قضا در جريان سفر به ورامين و پيشوا تاكيد كرد

كاهش هزينه‌هاي دادرسي و تحقق عدالت آسان براي همه

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي به‌ صورت سرزده از دادگستري‌هاي شهرستان ورامين و پيشوا همچنين بيمارستان ورامين بازديد كرد. اين سفر در ساعات ابتدايي صبح شروع و تا نزديك ظهر به طول انجاميد و مهم‌ترين مشكلات مردم كه با حجت‌الاسلام رييسي در ميان گذاشتند، نوبت‌هاي رسيدگي بعضا طولاني در پرونده‌ها و كمبود فضاي فيزيكي و نيروي انساني بود.

سفر سرزده به بيمارستان ورامين

رييس دستگاه قضا، در بدو ورود به دشت ورامين، به بيمارستان ۱۵ خرداد ورامين رفته و همراه با تعدادي از كاركنان بيمارستان نماز جماعت آيات خورشيدگرفتگي پنجم دي‌ماه را اقامه كرد و پس‌ از آن پاي درددل ۴ نفر از حاضرين در بيمارستان نشست، اين در حالي بود كه طبق گفته مدير روابط عمومي بيمارستان ۱۵ خرداد ورامين، حضور سيد ابراهيم رييسي در بيمارستان كاملا سرزده صورت گرفته بود و هيچ‌يك از مسوولان شهرستان در اين بازديد او را همراهي نمي‌كردند. به گزارش فارس و طبق گفته شاهدان حاضر در بيمارستان، حجت‌الاسلام رييسي بدون تشريفات خاص و با همراهي غلامحسين اسماعيلي سخنگوي قوه قضاييه و تعدادي ديگر از مسوولان دستگاه قضا، در اين بيمارستان حاضر شده بود و در تماسي كه با رييس بيمارستان ۱۵ خرداد ورامين انجام شد، بي‌اطلاعي مسوولان ارشد سياسي منطقه از حضور رييس قوه قضاييه در بيمارستان نيز به چشم خورد. جالب‌تر اينجاست مسوولان ارشد شهرستان ورامين سفر را در تماس‌هاي اوليه باور نمي‌كردند.

حضور در دادگستري پيشوا

طبق گفته شاهدان حاضر در دادگستري پيشوا، رييس قوه قضاييه با چند همراه وارد دادگستري شد و از تمام بخش‌هاي اين اداره بازديد و مشكلاتي همچون كمبود فضاي فيزيكي و نيروي انساني در دادسراي پيشوا را بررسي كرد. همچنين در ادامه ديدار با بيش از ۱۰ نفر از مراجعه‌كنندگان گفت‌وگوي چنددقيقه‌اي داشتند كه عادل رحماني دادستان پيشوا، حجت‌الاسلام رييسي را در اين ديدار همراهي كرد اما عبدالله شمس رييس دادگستري پيشوا در مرخصي بود.

بازديد از دادگستري ورامين

حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي پس از حضور در شهرستان پيشوا به شهرستان ورامين باز گشت و به سراغ دادگستري ورامين رفت، در ابتداي اين بازديد سرزده با تعدادي از حاضران در دادگستري ورامين گفت‌وگو و دستور رسيدگي به مشكلات آنان را داد. همچنين گفت‌وگوي كوتاه و نيم‌ساعته‌اي نيز با رييس دادگستري، رييس دادسرا و امام‌جمعه موقت شهرستان ورامين داشت و توصيه‌ها و بررسي لازم را انجام داد. در ادامه رييس قوه قضاييه در گفت‌وگويي با آيت‌الله سيد محسن محمودي امام‌جمعه موقت شهرستان ورامين در جريان آخرين وضعيت و معضلات دشت ورامين قرار گرفت. رييس دستگاه قضا وعده حضور ديگر در شهرستان ورامين را مي‌دهد. همچنين حاضران در دادگستري ورامين تعداد همراهان حجت‌الاسلام رييسي را حدود ۶ نفر برشمردند و اين ديدار را بدون تشريفات توصيف كردند. تيم محافظان و همراهان رييس قوه قضاييه تنها دو خودرو پرشيا بود. رييس دستگاه قضا بعد از بازديد سرزده از دادگستري و دادستاني پيشوا به زيارت حرم جعفر بن موسي‌الكاظم (ع) مشرف شد. به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، رييس دستگاه قضا در جريان گفت‌وگو با مسوولان قضايي اين دو شهرستان، با تاكيد بر وجود مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم؛ بر كاهش هزينه‌هاي دادرسي و تحقق عدالت آسان براي همگان به ويژه اقشار ضعيف جامعه تاكيد كرد. سيدابراهيم رييسي همچنين در بازديد از بخش معاضدت قضايي دادگستري پيشوا و ورامين، با اشاره به بي‌اطلاعي برخي مراجعين از مباحث حقوقي كه موجب محروميت آنها از مطالبه حق‌شان مي‌شود، اشاره كرد و از دست‌اندركاران اين بخش خواست با راهنمايي كامل مراجعان و تكريم آنها، مانع از متضرر شدن اين افراد بشوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون