• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4547 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

نت فليلكس و كارگردان مشهور«هفت» همكاري مي‌كنند

مكنيويچ به روايت فينچر

بهار سرلك

 

 

ديويد فينچر، كارگردان امريكايي در همكاري با كمپاني نت‌فليكس به فيلمسازي بلند روي آورده است و مي‌خواهد فيلمي درباره ساخت «همشهري كين» روي پرده ببرد. اين فيلم به روايت نوشتن فيلمنامه «همشهري كين» به قلم هرمان جي. مكنيويچ مي‌پردازد كه براي نوشتن اين اثر برنده جايزه اسكار شد.

به گزارش ايندي‌واير؛ با وجود اينكه هنوز سال 2020 شروع نشده است، مي‌توان گفت فيلم «Mank» به كارگرداني ديويد فينچر از پرهياهوترين فيلم‌هاي اين سال خواهد بود و در كنار آثاري همچون «اعزام فرانسوي» از وس اندرسون، «خيابان كابوس» گيلرمو دل تورو و «گماشته» كريستوفر نولان قرار خواهد گرفت. «منك» نخستين ساخته بلند فينچر پس از «دختر گمشده» (2014) كه همكاري مجدد اين كارگردان را با نت‌فليكس رقم زده است. پيش از اين فينچر و اين كمپاني براي ساخت سريال درام و جنايي «شكارچي ذهن» همكاري كرده بودند.

به تازگي ويليام دويل كه مسووليت پيدا كردن لوكيشن‌ها را براي چند فيلم فينچر بر عهده داشته در گفت‌وگو با «ديلي‌پرس» گفته است حدود
50 درصد فيلمبرداري اصلي «منك» انجام شده است. توليد اين فيلم عمدتا در ماه دسامبر انجام شده و در مزرعه كمپر كمپبل در ويكتورويل كاليفرنيا جلوي دوربين رفته است. با توجه به ارتباط‌ مستقيم اين مزرعه با خط داستاني اثر، دويل به فيلمبرداري اين اثر در اين مكان علاقه‌مند است. داستان «منك» به فيلمنامه‌نويسي جك فينچر، پدر ديويد فينچر در دهه 1940 روي مي‌دهد. داستان آن روايتي واقعي از هرمان جي. مكنيويچ است كه مي‌خواهد نوشتن فيلمنامه «همشهري كين» به كارگرداني اورسن ولز را شروع كند.‌ گري اولدمن شخصيت مكنيويچ را در فيلم فينچر ايفا مي‌كند. اما دويل گفته است «منك» فقط فيلمي زندگينامه‌اي درباره «داستان‌نويس اسطوره‌اي» نيست.

منكيويچ مدام مي‌نوشيد و پايش در سانحه رانندگي صدمه ديده بود بنابراين ولز اين فيلمنامه‌نويس را به مزرعه كمپر كمپبل برد تا بتواند بدون مزاحمتي روي «همشهري كين» كار كند. مكنيويچ دو ماهي را در آن مزرعه خشك و باير گذراند و براي فيلمنامه «كين» صدها صفحه پيش‌نويس آماده كرد و براي ويرايش به ولز سپرد. دويل در مصاحبه با «ديلي پرس» گفته است: «اين مزرعه عوض نشده است. از تپه‌اي مي‌گذريد و به مزرعه مي‌رسيد. انگار كه در كپسول كوچك زمان قرار گرفتيد. به جايي مي‌رويد كه هرمان مكنيويچ نشسته، راه رفته و اين داستان را نوشته است.»

علاوه بر اولدمن، آماندا سيفريد در نقش ماريون ديوس بازيگر، ليلي كالينز در نقش منشي مكنيويچ و تاپنس ميدلتون در نقش همسرش سارا مكنيويچ ايفاي نقش مي‌كنند. همچنين تام برك كه در فيلم «يادگاري» به كارگرداني جوآنا هاگ درخشيد، شخصيت اورسن ولز را ايفا مي‌كند. همچنين اين فيلم بار ديگر فينچر را با آهنگسازان هميشگي‌اش، ترنت رزنر و آتيكس راس كه براي ساخت موسيقي «شبكه اجتماعي» جايزه اسكار نصيب‌شان شد، هم كار كرده است. هنوز نت‌فليكس تاريخ دقيق انتشار «منك» را اعلام نكرده اما انتظار مي‌رود، پاييز 2020 منتشر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون