• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4547 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

پيدا و پنهان

استارت‌آپ‌ها فضاي رشد مي‌خواهند

رحيم سرهنگي، مديركل توسعه كارآفريني وزارت كار بر حمايت ويژه از كارآفرينان نوپا تاكيد كرد و گفت: بايد فضايي براي رشد استارت‌آپ‌ها و كارآفرينان فراهم شود تا بتوانند وارد عرصه رقابت‌هاي بين‌المللي شوند و علاوه بر صادرات، اشتغال‌زايي و ارزآوري داشته باشند. او درباره حمايت از استارت‌آپ‌ها و كسب و كارهاي نوپا گفت: مهم‌ترين كاري كه در حال حاضر براي حمايت از كسب و كارهاي نوپا بايد انجام شود و براي بخش خصوصي چندان نمي‌صرفد كه دنبال كند، بحث شبكه‌سازي بين اجزاست و معتقديم كه دولت بايد شرايط را براي شبكه‌سازي فراهم كند.

تحليل توكلي از مناسبات بانك مركزي و موسسات غيرمجاز

احمد توكلي، رييس هيات مديره سازمان مردم‌نهاد ديد‌بان شفافيت و عدالت در نامه‌اي خطاب به رييس قوه قضاييه به نقش بانك مركزي در شكل‌گيري و قدرت گرفتن موسسات اعتباري غيرمجاز پرداخته است. ملاحظات آسيب‌شناسانه مناسبات بانك مركزي و موسسات مالي و اعتباري عنوان گزارشي است كه توكلي خطاب به حجت‌الاسلام سيدابراهيم رييسي نگاشته و نقش تعيين‌كننده بانك مركزي را روشن كرد كه با اقداماتش يا ترك وظيفه‌هايش باعث جسارت اين موسسات شده بود، ضمن آنكه يكي از علل فسادزايي بانك مركزي را ذي‌نفع بودن عناصري از بانك مركزي و مجلس دانست كه اسامي برخي از آنها در گزارش ذكر شده است.

بالاترين افزايش هفتگي قيمت طلا در ۴ ماه گذشته

قيمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهاني تحت‌تاثير خوش‌بيني سرمايه‌گذاران به توافق تجاري موقتي امريكا و چين، اندكي كاهش پيدا كرد اما در مسير ثبت بزرگ‌ترين رشد هفتگي در بيش از 4 ماه گذشته قرار گرفت.

هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات آن روز بازار سنگاپور ۰.۱درصد كاهش پيدا كرد و به ۱۵۰۹ دلار و ۵۶ سنت رسيد. بهاي معاملات اين بازار روز پنجشنبه تا مرز ۱۵۱۲ دلار و ۳۰ سنت صعود كرده بود كه بالاترين قيمت از چهارم نوامبر بود. هر اونس طلا براي تحويل فوري در مسير ثبت 2درصد افزايش قيمت هفتگي قرار دارد كه بزرگ‌ترين رشد قيمت هفتگي از اوايل آگوست تاكنون خواهد بود.

ازسرگيري واردات پوشاك از مناطق آزاد

بهرام حوالي، نايب‌رييس اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك با بيان اينكه از چند ماه قبل واردات پوشاك از مناطق آزاد منوط به ثبت‌سفارش شده بود، گفت: باتوجه به ممنوعيت واردات پوشاك عملا در چند ماه گذشته واردات پوشاك از مناطق آزاد نيز متوقف شده بود، اما به نظر مي‌رسد در 4 هفته گذشته قيد ثبت سفارش از واردات پوشاك در مناطق آزاد برداشته شده و واردات پوشاك از اين مناطق ازسر گرفته شده است.

ممنوعيت صيد ماهي‌هاي خاوياري خزر تا ۲۰۲۰ تمديد شد

نبي‌الله خون ميرزايي، رييس سازمان شيلات ايران در حاشيه امضاي سند همكاري براي حفاظت از آبزيان درياي خزر كه روز پنجشنبه ميان ۵ كشور حاشيه درياي خزر يعني ايران، روسيه، قزاقستان، تركمنستان و آذربايجان منعقد شد، گفت: درحال حاضر ذخاير ماهي‌هاي خاوياري در درياي خزر بسيار نگران‌كننده است و بر همين اساس مقرر شد، صيد تجاري تا سال ۲۰۲۰ نيز ممنوع باشد و تنها براي امور تحقيقاتي، صيد اين‌گونه ماهي‌ها انجام شود.

بيش از ۵۰درصد مبادلات ايران و روسيه با ارز ملي است

رستم ژيگانشين، نماينده تجاري فدراسيون روسيه اعلام كرد: سهم تسويه‌حساب‌هاي متقابل بين روسيه و ايران در ارزهاي ملي از ۵۰درصد فراتر رفته است.

پيش از اين، ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه گفته بود مسكو و تهران توافق كرده‌اند كه كار را براي گسترش پرداخت‌هاي مستقيم با ارزهاي ملي گسترش دهند.

رييس‌جمهور ايران، حسن روحاني به نوبه خود، گفت كه استفاده از ارزهاي ملي به گسترش روابط كمك مي‌كند.عبدالناصر همتي رييس بانك مركزي ايران، اظهار داشت كه دو كشور در حال دور شدن از استفاده از دلار هستند. ژيگانشين با اشاره به رشد گردش حساب‌هاي متقابل در ارزهاي ملي گفت: اگر در سال ۲۰۱۸ با ارزهاي ملي حساب‌هاي مالي، كمي بيشتر از 40درصد بوده باشد پس در سال ۲۰۱۹ جاري اين رقم از 50درصد فراتر مي‌رود.

زمينه فروش فرآورده‌هاي نفتي در بورس انرژي

سيدعلي حسيني، رييس سازمان بورس انرژي گفت: با وجود سياست عرضه مستمر و منظم فرآورده‌هاي نفتي و وجود عزم و اراده جدي در وزارت نفت و حمايت وزير نفت، چشم‌انداز مناسبي براي فروش فرآورده در بورس انرژي وجود دارد.

او با اشاره به موفقيت فروش فرآورده‌هاي نفتي در بورس انرژي گفت: برنامه بورس براي توسعه عرضه‌ها استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني و تعامل مثبت و سازنده با شركت ملي نفت ايران و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي است كه به ويژه شركت پالايش و پخش در اين زمينه پيشرو بوده و فرآورده‌هاي متنوعي را در بورس انرژي عرضه مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون