• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4548 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

قلب تو قلب پرنده، پوستت اما پوست شير

شايد در نگاه اول به نظر بيايد او ورزشكار رشته‌هاي مبارزه‌اي مثل MMA يا UFC است، يا اينكه در ليگ فوتبال امريكايي بازي مي‌كند، اما واقعيت اين است كه آداما ترائوره يك بازيكن فوتبال در بالاترين سطح ممكن است كه اتفاقا ميانه خوبي با خشونت ندارد و خيلي هم ظريف با توپ كار مي‌كند. بعد از سوت پايان بازي تيم‌هاي ولورهمپتون و منچسترسيتي كه با شكست ديگري براي گوارديولا همراه بود، نام يك بازيكن بيش از همه شنيده شد؛ بازيكني كه توانست نمره كامل 10 را در پايان مسابقه دريافت كند، بازيكني كه يك گل زد، يك پاس گل براي هم‌تيمي‌هايش ارسال كرد و زمينه‌ساز گل سوم تيمش شد تا نونو اسپريتو سانتو سرمربي تيمش تبديل به دومين مربي تاريخ شود كه توانسته گوارديولا را در طول يك فصل دبل كند. اولين نفر آنتونيو كونته بود كه موفق شد با چلسي، منچسترسيتي را در رفت‌وبرگشت شكست دهد.

وينگر اسپانيايي فوتبالش را در آكادمي بارسلونا در 10 سالگي آغاز كرد و توانست به بارسلونا B برسد و حتي يك بازي هم براي تيم اصلي بارسلونا بازي كند. با اين حال او در 19 سالگي بارسلونا را ترك كرد و راهي ليگ برتر انگليس و باشگاه استون‌ويلا شد. او بعد از دو سال راهي ميدلزبورو شد و از ابتداي سال 2018 به جمع گرگ‌ها پيوست. ترائوره در اين فصل ليگ برتر انگليس چهار گل به ثمر رسانده كه سه گل از اين چهار گل در دو بازي مقابل منچسترسيتي به ثمر رسيده است. بنابراين مي‌توان او را به نوعي قاتل گوارديولا ناميد. ترائوره در شب پيروزي فوق‌العاده تيمش برابر سيتي، بعد از اينكه دو بر صفر عقب افتاده بودند، ابتدا گل اول تيمش را به ثمر رساند، سپس با يك توپ‌گيري عالي از مندي پايه‌گذار گل تساوي و در نهايت با يك پاس كليدي زمينه‌ساز گل برتري و كامبك‌ رويايي تيمش شد.

ترائوره بر خلاف جثه عضلاني و گنده‌اش يك بازيكن كاملا ظريف و فانتزي باز است. همين ويژگي از او بازيكني مورد توجه ساخته است. درخشش او در برابر تيم‌هاي پپ و همچنين سن پايين او مي‌تواند خيلي از باشگاه‌ها را وسوسه كند كه از همين الان براي به خدمت گرفتن او تلاش كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون