• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4550 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

بنا و محمدي بهترين مربيان آسيا شدند

در خبري كه روي پايگاه اطلاع‌رساني شوراي كشتي آسيا قرار گرفته است، برترين كشتي‌گيران و مربيان سال 2019 آسيا معرفي شدند كه در بخش مربيگري تيم‌هاي ملي، محمد بنا و غلامرضا محمدي سرمربيان تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد كشورمان به عنوان بهترين مربي انتخاب شدند. عملكرد تيم‌هاي ملي كشورمان در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني و كسب سهميه‌هاي المپيك از جمله ملاك‌هاي انتخاب اين دو مربي كشورمان بوده است.

تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در مسابقات قهرماني جهان كه همين چند وقت پيش در نورسلطان قزاقستان برگزار شده بود، با هدايت محمدي و بنا در هر دو بخش به رتبه چهارم جهان دست يافته بودند. اين در حالي است كه كشورهاي آسيايي قزاقستان و ازبكستان در همان مسابقات به رتبه‌هاي بهتري دست يافته بودند، با اين وجود از نظر كارشناسان عملكرد بنا و محمدي از ساير مربيان تيم‌هاي آسيايي بهتر بوده است. البته اين براي اولين‌بار نيست كه انتخاب‌ها در سطح آسيا بحث‌برانگيز مي‌شوند. اين مساله حتي در فوتبال هم ديده شده بود. زماني كه فدراسيون ايران بهترين فدراسيون آسيا لقب گرفت.

آنچه اهالي كشتي اين روزها در موردش نگران هستند، نتايج احتمالي كشتي در المپيك است. در آزاد مصدوميت يزداني و كريمي دردسرساز شده است. در كشتي فرنگي نيز نتايج نه چندان قابل قبول در مسابقات قهرماني جهان، ترديدهايي در مورد عملكرد بنا به وجود آورده است. برخي از كارشناسان موفقيت‌هاي سابق بنا، مخصوصا در بين سال‌هاي 2010 و 2012 را مربوط به قوانين آن دوره كشتي مي‌دانند كه كشتي‌گير مي‌توانست با هل دادن امتياز بگيرد. اينكه كشتي‌گيران تحت هدايت بنا كشتي‌هاي زيبايي نمي‌گيرند و با استفاده از فنون جذاب به امتياز نمي‌رسند يكي از بزرگ‌ترين انتقاداتي است كه به اين مربي وارد مي‌شود. خيلي‌ها بنا را مورينيوي دنياي كشتي مي‌دانند كه رسيدن به نتيجه و برنده شدن را فداي همه‌چيز مي‌كند اما اين روزها با توجه به تغيير قوانين كشتي كار براي او و تيمش سخت شده است.

به هر حال افتخار كسب عنوان بهترين مربيان آسيا براي بنا و محمدي، افتخاري است كه در تاريخ كشتي ايران ثبت خواهد شد، همان‌طوركه بنا در سال 2011 عنوان بهترين مربي جهان را به دست آورده بود. با اين حال بايد اميدوار بود كه اين افتخارات روحيه مربيان كشتي ايران و انگيزه‌هاي آنان را بالا ببرد و در نهايت همه‌چيز به موفقيت كشتي ايران در مسابقات المپيك كه همين چند ماه آينده برگزار خواهد شد، منتج شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون