• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

خبر

شايعه برخورد رييس‌ جمهور با وزير كشور تكذيب شد

دفتر سخنگوي دولت شايعات مربوط به برخورد رييس‌جمهوري با وزير كشور در ارتباط با مسائل پيرامون جمعيت هلال احمر را كذب محض عنوان كرد. دفتر سخنگوي دولت با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تكذيب شايعات و دروغ‌پردازي‌هاي مربوط به برخورد رييس‌جمهوري با عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور درخصوص مسائل پيرامون جمعيت هلال احمر از مدعي‌العموم خواست، موضوع انتشار اين‌گونه شايعات و اخبار دروغ را كه با نيات غيراخلاقي و مخرب به دنبال تضعيف نهاد دولت و ايجاد نااميدي در جامعه هستند مورد پيگيري قرار دهد. روز گذشته در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي شايعاتي مبني بر برخورد تند لفظي حسن روحاني، رييس‌جمهوري با وزير كشور در خصوص انتصاب سرپرست جديد جمعيت هلال احمر كشور منتشر شد. در شرايطي كه رسانه‌هاي خارجي به دنبال ايجاد يأس و نااميدي و شكاف در جامعه هستند و كشور براي عبور از اين شرايط نيازمند وحدت و انسجام داخلي است، برخي رسانه‌ها و جريانات با انتشار چنين شايعاتي عملا در مسير واگرايي و ايجاد شكاف در كشور گام برمي‌دارند.

تكذيب انفجار

در قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) روابط عمومي قرارگاه خاتم‌الانبيا (ص) در اطلاعيه‌اي، خبر انفجار در اين مجموعه را تكذيب و اعلام كرد كه همه ساختمان‌ها و كارگاه‌هاي اين قرارگاه در سراسر كشور در كمال صحت و امنيت است. روابط عمومي قرارگاه خاتم روز سه‌شنبه در پي خبري مبني بر انفجار در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (ص) در اطلاعيه‌اي اين خبر را تكذيب و اعلام كرد كه همه ساختمان‌ها و كارگاه‌هاي اين قرارگاه در سراسر كشور در كمال صحت و امنيت است و اين‌گونه شايعات و فضاسازي‌ها حاصل كينه‌توزي معانداني است كه از اقدامات قرارگاه در عرصه عمران و آباداني كشور به ستوه آمده‌اند. اين روابط عمومي افزود: در شرايطي كه امريكا و اذناب آن با تحريم‌هاي همه ‌جانبه، جنگ اقتصادي جديدي عليه كشور آغاز كرده‌اند تا جامعه را دچار يأس و نااميدي كنند، قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (ص) با بيش از 285 پروژه فعال، كشور را به يك كارگاه عمراني تبديل كرده كه باعث اميدآفريني در جامعه شده و اين امر دشمنان نظام را بر آن داشته تا با انواع ترفندها در حركت اين موتور محرك سازندگي كشور وقفه و خلل ايجاد كنند.

دستورالعمل رسيدگي به پرونده‌هاي معوق ابلاغ شد

دستورالعمل رسيدگي به پرونده‌هاي معوق و تعيين تكليف فوري آنها از سوي رييس قوه قضاييه ابلاغ شد. به گزارش ايسنا در بخشي از متن اين دستورالعمل آمده است:«نظر به ضرورت رفع اطاله دادرسي و به استناد ماده 3 قانون آيين دادرسي كيفري، مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدي و شاخص‌هاي توسعه حقوقي و قضايي موضوع بند «د» ماده ۱۱۳ قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه جمهوري اسلامي ايران، لازم است جهت تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي تشكيل شده قبل از تاريخ. 1/7/1398 تا پايان سال ۱۳۹۸ اقداماتي انجام شود.»

احتمال افزايش سهميه بنزين خودروها در سال 99

سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه كل كشور سال ۹۹ از بررسي احتمال افزايش سهميه بنزين خودروها در سال آينده در اين كميسيون خبر داد. به گزارش ايسنا، هادي قوامي در نشست خبري ظهر روز سه‌شنبه خود و در جريان تشريح مصوبات كميسيون تلفيق درباره تصميم‌گيري اين كميسيون در خصوص قيمت بنزين گفت:«روز گذشته در جلسه كميسيون تلفيق كه با حضور آقاي لاريجاني برگزار شد اين بحث مطرح شد كه آيا امكان كاهش قيمت سوخت در سال آينده را داريم يا خير؟ در حال حاضر بيشتر بحث پيرامون اين موضوع است كه بتوانيم سهميه خودروها را قدري افزايش دهيم. قرار شد اين موضوع به كمك دولت و مركز پژوهش‌ها مورد بررسي قرار گيرد كه آيا ظرفيتي براي افزايش سهميه خودروها به خصوص در زمان افزايش مصرف مثل ايام نوروز و تابستان وجود دارد كه ممكن است در اين زمينه تغييراتي اتفاق بيفتد.»

پيش ‌بيني كسري بودجه 110 هزار ميلياردي در سال آينده

عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 99 كل كشور از تشكيل كارگروه كارآمد و منطقي كردن منابع درآمدي بودجه سال 99 خبر داد. به گزارش فارس غلامرضا كاتب، عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 99 كل كشور از تشكيل كارگروه كارآمد و منطقي كردن منابع درآمدي بودجه سال 99 خبر داد و اظهار كرد:«پس از تقديم بودجه سال 1399 از سوي دولت و تشكيل كميسيون تلفيق بودجه، كارگروهي با حضور 9 تن از اعضاي كميسيون تلفيق براي كارآمد و منطقي كردن درآمدهاي پيشنهادي دولت در لايحه بودجه 99 تشكيل شد تا با بررسي لايحه پيشنهادي دولت نسبت به واقعي و منطقي ‌كردن منابع و درآمدهاي دولت در سال 99 اقدام كند.» اين عضو كميسيون تلفيق بودجه 99 در ادامه سخنان خود تاكيد كرد:«با توجه به منابع درآمدي غيرواقعي كه عنوان شد، پيش‌بيني مي‌شود دولت در سال آينده با كسري بودجه 110 هزار ميليارد توماني مواجه باشد. اين موضوعي است كه مركز پژوهش‌ها و ديوان محاسبات هم به آن اذعان دارند و كارگروه منطقي‌ كردن درآمدهاي دولت در بودجه نيز به اين ميزان از كسري بودجه رسيده و گزارش آن را آماده كرده است.» او گفت: «كارگروه مذكور در دو روز گذشته بيش از 10 ساعت جلسه كارشناسي برگزار كرد تا درآمدهاي غيرواقعي و مغاير با قانون برنامه ششم را بررسي و گزارش خود را براي ارايه به كميسيون تلفيق و صحن علني مجلس آماده كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون