• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

اظهارات رابرت دنيرو درباره رييس‌جمهور امريكا

ترامپ آدم ضعيفي است

گروه هنر و ادبيات

رابرت دنيرو، بازيگر سرشناس امريكايي يكي از منتقدان دولت ترامپ در پي حملات پهپادي امريكا و ترور سردار قاسم سليماني، در توييترش نوشت: «رييس‌جمهور ما جنگي را با ايران راه خواهد انداخت، چون قطعا توانايي مذاكره را ندارد. او آدمي ضعيف است و وجودش عبث، بنابراين تنها راهي كه مي‌تواند براي انتخاب دوباره‌اش متصور شود و مطمئنا وقتي مشغول كارتان هستيد، اين است كه جنگ با ايران را راه بيندازد.» دنيرو اين پست را همراه با ويديويي كه در آن دونالد ترامپ اين جملات را مي‌گويد، منتشر كرده است. در حقيقت اين جملات حرف‌هايي است كه دونالد ترامپ در سال‌هاي 2011 و 2012 مكررا درباره رييس‌جمهوري وقت، باراك اوباما مي‌گفت و او را متهم مي‌كرد كه با
راه انداختن جنگ مي‌خواهد حربه‌اي‌ براي پيروزي در انتخابات 2012 بسازد. همچنين در سال 2012 توييت كرده بود: «اجازه ندهيد اوباما از كارت ايرانش براي راه انداختن جنگ استفاده كند و به اين شكل در انتخابات برنده شود؛ جمهوري‌خواه‌ها مواظب باشيد!»

دنيرو با اين پست به دورويي ترامپ پيش و پس از رياست‌جمهوري‌اش اشاره دارد. اما اين بازيگر امريكايي با انتقاد كردن از رييس‌جمهور كشورش غريبه نيست و آخرين بار ديگر، اوايل مهر ماه، در تاك‌شوي Reliable Sources با اجراي برايان استلتر به دونالد ترامپ حمله كرد. دنيرو در آن برنامه گفته بود بايد ترامپ استيضاح شود.

دنيرو در سال‌هاي اخير به منتقد صريح‌اللهجه ترامپ بدل شده است. سال گذشته نقش رابرت مولر، دادستان ويژه را در «برنامه زنده شنبه شب» بازي كرد كه درباره كاخ سفيد بود. دنيرو در آن مصاحبه تلويزيوني‌اش گفت: «گمان نمي‌كنم قدرت استعفا دادن را داشته باشد. حتما مي‌خواهد بگويد استيضاحش مهندسي‌شده است يا بهانه ديگري مي‌آورد. فرداي روزي كه او در انتخابات پيروز شد، گفتم خب، به او يك فرصت بدهيم. ما كه نمي‌دانيم چه مي‌شود. ببينيم و تعريف كنيم. اما او بدتر از آن چيزي است كه تصورش را مي‌كردم.» سال گذشته در مراسم اهداي جوايز توني كه دنيرو دو بار گفت «گور پدر ترامپ» با تشويق حضار مواجه شد اما از طرفي اين جمله‌اش انتقادهاي فاكس‌نيوز را در پي داشت. اما بار ديگر دنيرو به استلتر كه درباره انتقادهاي فاكس نيوز پرسيده بود، گفت: «گور پدرشان. گور پدرشان.» زماني كه استلتر درباره استفاده اين بازيگر از كلمات نادرست براي بيان عقيده‌اش پرسيد، دنيرو گفت: «اين بابا مثل گنگسترهاست و ما در دوره‌اي بحراني به‌سر مي‌بريم و اين آقا همين‌طور به راهش ادامه مي‌دهد و كسي جلويش را نمي‌گيرد.» همچنين گفت فكر مي‌كند فاكس‌نيوز مسوول حمايت از ترامپ است: «بعضي از اين كارشناس‌هاي فاكس... باورم نمي‌شود ديوانگي‌هاي او را خريدارند. اين آقا نبايد رييس‌جمهور باشد، تمام.»

ترامپ در مصاحبه‌اي كه روزنامه ايريش‌تايمز براي نقش‌آفريني دنيرو در فيلم «مرد ايرلندي» با او ترتيب داد، گفته بود: ««واي، براي ديدنش در زندان لحظه‌شماري مي‌كنم. نمي‌خواهم بميرد. مي‌خواهم زندان رفتنش را ببينم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها