• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

مروري بر پيام‌هاي تسليت مسوولان مختلف

عباراتي براي همدردي

گروه اجتماعي|خبري كه در ساعات آغازين بامداد جمعه بر خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت، از انفجار تروريستي مهيبي در ضلع جنوبي فرودگاه بغداد خبر مي‌داد و در ابتدا، ابهام پررنگي از نامعلوم بودن هويت مسافران دو خودرويي كه هدف راكت‌هاي نيروهاي امريكايي قرار گرفته بودند، مطرح شد. ساعتي از انتشار اين اخبار نگذشته بود كه منابع عراقي، شهادت سردار ايراني؛ قاسم سليماني كه يكي از مسافران اين خودروها بوده را تاييد كردند و مضمون خبرها از برنامه‌ريزي‌هاي قبلي نيروهاي امريكايي درباره پيگيري رد رزمنده شهيد حاكي بود. پيش از طلوع آفتاب، اخبار غير رسمي و شهادت فرمانده سپاه قدس تاييد شد. به دنبال تاييد رسمي اين اخبار، از صبح ديروز و ساعاتي پس از تاييد خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سليماني در عمليات تروريستي نيروهاي امريكايي در جوار فرودگاه بغداد، موج پيام‌هاي تسليت و سوگواري سران و مسوولان دستگاه‌هاي دولتي و سازمان‌هاي عمومي به راه افتاد. مضمون تمام پيام‌ها ضمن ابراز همدردي با خانواده محترم آن شهيد بزرگوار، ابراز نفرت از اقدام وحشيانه و غيرانساني دولت امريكا و محكوم كردن دروغ‌پردازي‌هاي دولت مدعي بشردوستي و گراميداشت رشادت‌ها و بزرگواري‌هاي اين رزمنده شهيد بود.

 

سعيد نمكي؛ وزير بهداشت: ستاره‌اي تابناك از آسمان رشادت، جوانمردي، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازي ايران اسلامي به دست اهريمنان به خاك و خون كشيده شد؛ سردار سپهبد حاج‌قاسم سليماني كه تمام دقايقش مصروف مبارزه با تجاوز، بي‌عدالتي و تروريسم شده بود خود به دست آلوده تروريست‌هاي بين‌المللي به شهادت رسيد. در آخرين ديدارم همچون هميشه مهربانانه در آغوشم كشيد و تسبيح و انگشتري كه در طواف بقاع اهل بيت متبرك شده بود، هديه‌ام بخشيد و چنين گفت:«كه نمي‌دانم امكان بازديد مجدد هست يا خير؟!» انگار منتظر و آگاه از شهادت بود. روحش با معشوق دلنوازش حضرت اباعبدالله الحسين(ع) محشور باد.

محسن حاجي‌ميرزايي؛ وزير آموزش و پرورش: شهادت پرافتخار «فرزند ملت، سرباز ولايت و پاسدار رشيد اسلام» حاج‌قاسم سليماني به دست پليدترين تروريست‌هاي جهان، نشانه بارز حقانيت جبهه اسلام و حركت بيداري اسلامي در منطقه است. نهاد آموزش و پرورش در سوگ فرزند ملت خواهد نشست و تاريخ سراسر افتخار و عزت او را به نسل آينده معرفي خواهد كرد. سردار سليماني نماد بارز عزت، غيرت، اخلاص، استكبارستيزي، دفاع از مظلوم و وطن‌دوستي بود؛ زندگي سراسر افتخار او به عنوان بخشي از گفتمان انقلاب اسلامي براي همه معلمان، دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه، درس‌آموز است و بايد در محتواي بسته يادگيري گنجانده شود.

عباس مسجدي؛ رييس سازمان پزشكي قانوني كشور: سردار مخلص، شجاع و خستگي‌ناپذير ميادين نبرد حق عليه باطل به آرزوي ديرينه‌اش رسيد و به ياران شهيدش پيوست. حاج قاسم سليماني كه عمر با بركتش را با اخلاصي كم نظير و مجاهدتي عظيم در جبهه‌هاي حق عليه باطل به دفاع از كيان ايران اسلامي، مرزهاي اعتقادي و امنيت مردمان عزيز اين مرز و بوم صرف كرد پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با استكبار جهاني و اذناب منطقه‌اي آنان در پي حمله جنايتكارانه دولت متجاوز امريكا به ياران شهيدش پيوست. بي‌شك ردايي جز شهادت زيبنده قامت آن مرد الهي و قهرمان ملي نبود.

سيدپرويز فتاح؛ رييس بنياد مستضعفان: اِناللّه و اِنّا اِليهِ راجِعُون / از دست تو بستانم انگشتري زنهار / صد مُلك سليمان در زير نگين باشد مكتب شهادت / ملت سرافراز ايران وآزادگان جهان مفتخر هستند كه زيباترين و دوست‌داشتني‌ترين سردار را تقديم راه كربلا و سيدالشهدا كرده‌اند. راه سليماني زنده‌تر شد، دشمن جلاد منتظر انتقام الهي باشد.

محمدرضا ظفرقندي؛ رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور: در عصري كه بشريت و ملت‌هاي مظلوم عالم تمناي صلح و آرامش دارند، حاكمان طريق ظلم و جنايت بار ديگر زمين را خون رنگ و دودآلود پسنديدند. شهادت جانسوز و مظلومانه مرد آسماني و انسان مهذب و سردار مخلص خدا، حاج‌قاسم سليماني را به ملت شريف ايران و خانواده گرامي‌اش تسليت عرض مي‌كنم. خدايا در اين روز آدينه كه قلب ما مالامال از رنج فقدان اين يادگار عزيز دوران ايثار و دفاع مقدس و اسوه خلوص و صبوري است با تمام وجود از درگاه ربوبيتت مي‌خواهيم براي او علو درجات و مجاورت سالار شهيدان و براي ملت ايران صبر و صلح مقدر فرمايي.

عيسي كلانتري؛ رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست: امروز، دشمن مردم ايران نه تنها كمر به قطع درخت انقلاب بسته بلكه با هدف كندن ريشه‌هاي آن و از ميان برداشتن نام ايران، قصد داشت، گامي بردارد اما خون پاك سردار رشيدمان به ريشه‌هاي اين درخت تنومند، طراوت و تازگي دوباره بخشيد و بار ديگر خون ملت ايران را در رگ‌ها جوشاند. همه ما يك رنگ و يكصدا راه او و ديگر شهداي‌مان را ادامه خواهيم داد و از خداوند متعال، علو درجات براي آن شهيد بزرگوار و ديگر همرزمان شهيدش خواستارم.

اسكندر مومني؛ دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر: شهادت فرمانده دلاور و پرافتخار سپاه اسلام، سردار سپهبد قاسم سليماني، فقداني بزرگ و اندوهي عميق آفريد. كارنامه خدمات و مجاهدت‌هاي آن شهيد عزيز مصداق تحقق آيه شريفه «و الذين قتلوا في سبيل‌الله فلن يضلّ اعمالهم سيهديهم و يصلح بالهم و يدخلهم الجنة عرفها لهم» است كه شهادت نه نوعي از مرگ بلكه سعادت و حيات پايداري است كه خداوند متعال براي بندگان خاص خويش وعده فرموده است.

پيرحسين كوليوند؛ رييس سازمان اورژانس كشور: بار ديگر تجاوز دولت جنايتكار امريكا با نشان دادن چهره واقعي خود فاجعه آفريد و اين بار مردم غيور ايران اسلامي را در سوگ مالك اشتر زمان داغدار كرد. اگرچه فيض شهادت براي اين عزيز سفر كرده كمترين وعده الهي است ليكن فقدان اين شهيد بزرگ و گرانقدر براي همه ما سنگين و تاسف‌بار است. بدون شك دست‌هاي منتقم خداوند عز و جل، انتقام اين خون‌هاي پاك را از امريكاي جنايتكار خواهد گرفت و جهانيان بدانند ملتي كه شهادت دارد، اسارت ندارد.

پيروز حناچي؛ شهردار تهران: در ميان مومنان مرداني هستند كه بر سر عهدي كه با خدا بستند صادقانه ايستاده‌اند؛ بعضي پيمان خود را به آخر بردند(در راه او شهيد شدند) و بعضي ديگر در انتظارند و هرگز تغيير و تبديلي در عهد و پيمان خود ندادند. حاج‌قاسم سليماني در كنار مجاهدت‌هاي خود در دفاع مقدس، كسي بود كه در برابر داعش ايستاد و با كمترين هزينه سوريه و عراق را از چنگ سفاك‌ترين نيروي شبه نظامي دنيا كه مستظهر به همراهي امريكا، اسراييل و عربستان بود، نجات داد. فقدان اين سردار بزرگ اسلام اگرچه جانكاه است اما در حركت عظيم ملت براي برقراري عدالت و نهادينه كردن آرمان‌هاي انقلاب و جمهوري اسلامي ذيل انديشه‌هاي امام خميني و هدايت عالمانه مقام معظم رهبري خدشه‌اي ايجاد نخواهد كرد.

علي‌اصغر مونسان؛ وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي: جهان تشيع و ايران اسلامي سردار بزرگ و ظلم‌ستيز، مدافع حريم و حرم، مجاهد نستوه و خدمتگزار محبوب ايرانيان را از دست داد. سردار سپهبد حاج‌قاسم سليماني، فرمانده بي‌مثال نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از عمري مجاهدت و افتخارآفريني در راه دفاع از كيان اسلام و مبارزه با دشمنان دين و قرآن به افتخار شهادت نايل شد. بزرگمردي كه به تعبير مقام معظم رهبري شهيد زنده بود و از اين پس در قلب تمام ايرانيان زنده و جاودانه خواهد ماند. بي‌ترديد او سردار محبوب دل‌هاي ايرانيان به ‌ويژه مظلومان بود، نماد خدمت بود و خواهد ماند، شهادتش نيز به ملت سرافزار و قهرمان ايران، نيرويي مضاعف در تقابل با استكبار جهاني به ‌ويژه امريكاي تروريست خواهد بخشيد.

محسن هاشمي؛ رييس شوراي شهر تهران: شهادت هنر مردان خداست. اگرچه دولت جنايتكار امريكا در تصور پيروزي از اين اقدام رذيلانه هستند اما در منطق اسلام، شهادت بالاترين پيروزي براي انسان است. امروز حاج‌قاسم سليماني در وصال حق و بارگاه الهي مفتخر به رتبه بسيار فراتر از فرماندهي و سرلشكري شده است؛ امروز حاج‌قاسم، با غسل شهادت در خون پاكش، كارنامه ٦٣ سال مجاهدتش را به مهر قبولي حضرت حق ممهور كرد و رداي خادمي حرم را دستان مطهر ارباب بي‌كفن به جاي كفن بر او پوشاند. چشمان‌مان اگرچه در اين فراق گريان است اما اراده اين ملت با خون شهيدان‌مان قوي‌تر خواهد شد.

مسعود سلطاني‌فر؛ وزير ورزش و جوانان: شهيد سليماني نمونه‌اي ارزشمند و بزرگ براي جوانان و ورزشكاران و قهرمانان از ياران رهبر و انقلاب بود كه بر سر دفاع از ارزش‌هاي امام و نظام مقدس اسلامي، جان خود را تقديم انقلاب و مردم و رهبر عزيزمان كرد. قاسم سليماني، قهرمان ملي مردم ايران و الگوي تمامي جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.»

طاهر موهبتي؛ مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايران: اگر آه تو از جنس نياز است/ در باغ شهادت باز باز است. تاريخ گهربار و پر حماسه ما همواره بيانگر تجلي و تأسي راست قامتان و دلباختگان عرصه جهاد و شهادت به مولا و مقتداي خويش حضرت اباعبدا...‌الحسين(ع) بوده و هست و امروز پاكبازان راستينش شجاعانه و عاشقانه با شهادت خويش، برگ زرين ديگري از حديث عشق و تبعيت از مقتداي خود را رقم مي‌زنند. سردار رشيد سپاه اسلام حاج‌قاسم سليماني كه ساليان دراز در آرزوي شهادت بود پس از عمري جهاد و خدمت صادقانه، شهد شيرين شهادت را از صهباي مولايش نوشيد و سر كشيد. مبارك باد اين عطيه الهي به سردار سليماني و شهداي همراه او و تعزيت باد بر فرمانده معظم كل قوا و خانواده مكرم و همرزمان اين مجاهد سترگ، شهادت اين فرمانده دلاور سپاه اسلام فقداني بزرگ و اندوهي عميق آفريد.

سيد مرتضي بختياري؛ رييس كميته امداد: خون پاك آن شهيد بزرگوار گرانقدر و شهداي همراه ايشان همچون مجاهد بزرگ شهيد ابوالمهدي مهندس بيش از زمان حيات طيبه‌شان ريشه‌هاي درخت مقاومت را تقويت كرده و با تعميق حركت اين جبهه مقدس و الهي در اقصا نقاط جهان، گلوي نظام سلطه جهاني و در رأس آنها امريكاي جنايتكار را خواهد فشرد و انتقام سخت خود را خواهد گرفت. فان حزب‌الله هم الغالبون.

وحيد قبادي‌دانا؛ رييس سازمان بهزيستي كشور: شهادت مظلومانه سردار سپهبد حاج‌قاسم سليماني را به خانواده محترم ايشان تسليت مي‌گويم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را براي آن مجاهد في‌سبيل‌الله كه عهد خود با خدايش را صادقانه وفا كرد، مسألت مي‌نمايم. بي‌ترديد شهادت مظلومانه و دور از وطن اين سرباز رشيد جهان اسلام به دست تروريسم دولتي امريكاي جنايتكار، انسجام و وحدت يكپارچه جهان اسلام، همبستگي ملي و پيروزي نهايي مقاومت را به دنبال خواهد داشت.

سيد محمدعلي شهيدي؛ رييس بنياد شهيد: اين اراده الهي است كه خط سرخ شهادت را مستدام مي‌دارد و بندگان شايسته خود را به مقام شامخ «عند ربهم يرزقون» مي‌رساند.‌ بدون ترديد هر قطره خوني كه در پاسداري از آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و مجاهدت در مسير حق و حقيقت ريخته شود، اراده انسان‌هاي مومن و مجاهد را در مبارزه با ظلم و تباهي مستحكم‌تر خواهد كرد و چهره پليد و شيطاني گروه‌هاي كفر و تروريست را در عرصه جهاني آشكارتر خواهد كرد.

منصور غلامي؛ وزير علوم، تحقيقات و فناوري: شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگي‌ناپذير جبهه مقاومت، شهيد والا مقام حاج‌قاسم سليماني را به عموم دوستداران و عاشقان ولايت و امامت در اقصا نقاط عالم خصوصا مقام معظم رهبري، ملت قهرمان ايران و همرزمان آن شهيد بزرگوار تسليت عرض مي‌نمايم. اينجانب ضمن محكوم كردن اين جنايت ددمنشانه و ترور وحشيانه، يقين دارم پرچمي كه سردار حاج‌قاسم سليماني و همرزمان شهيدشان در حمايت از مظلومان و مبارزه با استكبار جهاني برافراشته است به حول قوه الهي با قوت و قدرت بيشتري در اهتزاز باقي خواهد ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها