• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4561 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ دي

بين‌الملل

عقب‌نشيني دولت فرانسه از طرح اصلاح نظام بازنشستگي

ادوارد فيليپ، نخست‌وزير فرانسه در نامه‌اي خطاب به اتحاديه‌هاي كارگري و كارفرمايان نوشت كه به شرط اجراي برخي شروط او آماده خارج كردن طرح افزايش سن بازنشستگي از
62 به 64 سال از دستور كار دولت است. فيليپ در اين نامه نوشته است: «مصالحه‌اي كه من پيشنهاد مي‌كنم... از نظر من بهترين راه براي اصلاح صلح‌آميز نظام بازنشستگي ماست.» او اين پيشنهاد را پس از شكست مذاكرات روز جمعه ميان دولت و اتحاديه‌هاي تجاري مطرح كرده است. سي‌اف‌دي‌تي، بزرگ‌ترين اتحاديه صنفي فرانسه كه مايل به پذيرش گزينه اصلاحات محدود است از اين پيشنهاد استقبال كرده و گفته اين اقدام نشان‌دهنده اراده دولت براي رسيدن به يك توافق است.

 

برنامه سعودي‌ها براي عرضه بيشتر سهام آرامكو

شركت آرامكوي عربستان قصد دارد براي بازارگرمي و نشان دادن تقاضاي بالا براي سهام شركت آرامكو، 450 ميليون سهم ديگر از اين شركت نفت دولتي عربستان را در بورس عرضه كند. اين اقدام كه به عنوان گزينه «گرين‌شو» يا كفش سبز در بورس و در زمان عرضه اوليه امكان انجام آن فراهم شده است به مقامات شركت عرضه شده اين امكان را مي‌دهد تا با اعلام اينكه تقاضا براي سهم مذكور همچنان بالاست درصد بيشتري از سهام شركت را در عرضه اوليه ارايه دهند. قرار بود شركت آرامكو پس از انجام عرضه اوليه تا يك سال هيچ سهم بيشتري به بازار عرضه نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون