• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4563 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي

نگاهي به ادعاي مالك باشگاه شهر خودرو

كدام ‌يك حميداوي را راضي كرد؟ فشار يا 6 ميليارد؟

مالك باشگاه شهر خودرو از زمان جدايي يحيي گل‌محمدي از تيمش و پيوستن به پرسپوليس در مصاحبه‌هاي متعدد به اين نكته اشاره داشته كه فشار بيش از اندازه‌اي روي او وارد شده تا اجازه خروج سرمربي تيمش را بدهد. باشگاه شهر خودرو بعد از قطعي شدن انتقال گل‌محمدي بيانيه‌اي صادر كرد و در آن نوشت: «در پايان دور رفت ليگ برتر نوزدهم و در حالي كه با خبر هستيد، باشگاه پرسپوليس پس از جدايي سرمربي خارجي خود مجددا خواستار جذب سرمربي شهرخودرو براي هدايت پرسپوليس شد كه البته پاسخ ما باز هم منفي بود، اما دوباره تماس‌ها شروع شد و همه براي اين انتقال در اين برهه حساس با باشگاه ما تماس گرفتند تا رضايت‌نامه گل‌محمدي را بدهيم، اما دريغ از يك تماس از داخل استان خراسان رضوي!» فرهاد حميداوي بعد از انتشار بيانيه در مصاحبه‌هايش نيز اين ادعا را تكرار مي‌كند اما از ذكر نام نهادي كه روي او و همكارانش فشار آورده،‌ طفره مي‌رود. مالك باشگاه شهر خودرو در گفت‌وگو با راديو ورزش وقتي با اين سوال مواجه مي‌شود كه چه كسي به شما فشار آورده، پاسخ داد: «خودتان مي‌دانيد كه من نمي‌توانم بگويم چه عزيزي اين كار را كرده ولي اگر فشار روي باشگاه ما نبود، چرا بايد اين انتقال رخ مي‌داد و باشگاهي كه ۵۰ ميليارد هزينه كرده، به خاطر مثلا يك ميليارد، سرمربي و سرمايه مملكت خود را از دست بدهد و ضرر كند؟»

ادعاهاي حميداوي اما در شرايطي مطرح شده كه هم مديرعامل پرسپوليس و هم يحيي گل‌محمدي نظري متفاوت با او دارند. انصاري‌فرد مديرعامل سرخ‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تكذيب فشار روي باشگاه شهر خودرو گفت: «اين موضوع صحت ندارد؛ ما با مسوولان شهر خودرو نشستيم و صحبت كرديم. نه كسي از جانب ما توصيه كرد و نه سفارشي شد. رقم رضايت‌نامه گل‌محمدي رقم قابل توجهي بود و هيچ فشار و توصيه‌اي نبود. چنين چيزي صحت ندارد.» همچنين يحيي گل‌محمدي نيز در اولين مصاحبه‌اش بعد از عقد قرارداد با پرسپوليس يادآور شد كه منافع باشگاه شهر خودرو در اين جابه‌جايي تامين شده است. يحيي در رابطه با اين انتقال و تماس‌هاي احتمالي گفت: «اين كه چه كسي تماس گرفته را من واقعا اطلاعي ندارم و اين اتفاقي كه در هر صورت افتاد، انتقالي بين دو باشگاه بود و خيلي هم سريع و بدون هيچ حاشيه اتفاق افتاد و فكر مي‌كنم منافع دو باشگاه تامين شد.» همچنين مهدي علي‌نژاد، سرپرست معاون قهرماني وزارت ورزش نيز در رابطه با اظهارات حميداوي از او خواست اگر مدركي دارد منتشر كند. علي‌نژاد گفت: «من در جريان اظهارات آقاي حميداوي، مالك باشگاه شهرخودرو نيستم؛ من با انصاري‌فرد و حميداوي حرفي نزدم و مطلع نيستم. اگر حميداوي اين صحبت‌ها را درباره فشار وزير واقعا مطرح كرده باشد كه شك دارم اين گونه باشد، اميدوارم اسنادش را هم ارايه كند. من چون اطلاع زيادي از اين موضوع ندارم و نمي‌توانم اظهارنظر كنم، اما در مجموع بايد بگويم كه شأن وزارت ورزش اين نيست كه وارد نقل ‌و انتقالات باشگاه‌ها شود. احتمالا براي اين انتقال باشگاه‌ها با هم توافق كرده‌اند.»

با اين تفاسير معلوم نيست كه حميداوي دقيقا از چه فشاري حرف مي‌زند. اينكه چطور وزير ورزش مي‌تواند روي مالك يك باشگاه خصوصي فشار بياورد سوالي است كه پاسخش مي‌تواند همه ابهامات را برطرف كند. البته با توجه به خوشحالي يحيي از اين انتقال نمي‌توان صرفا فشار احتمالي وزارت ورزش را دليل جدايي گل‌محمدي از شهر خودرو دانست. در ضمن طبق اسنادي كه در رسانه‌ها منتشر شده رقم انتقال گل‌محمدي به پرسپوليس چيزي در حدود 9 ميليارد تومان بوده است كه از اين مبلغ 6 ميليارد تومان به حساب باشگاه شهر خودرو بابت صدور رضايت‌نامه گل‌محمدي خواهد رفت و 3 ميليارد تومان نيز به گل‌محمدي خواهد رسيد. مبلغ 6 ميليارد تومان بسيار بيشتر از چيزي است كه حميداوي به عنوان سود انتقال ادعا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون