• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

آسيب اجتماعي

استقرار پليس در 13 گمرك كشور

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به استقرار پليس در 13 گمرك كشور اعلام كرد كه پليس امنيت اقتصادي در برخورد با متخلفان با افرادي مواجه شده كه بعضا از سوي برخي جاها حمايت نيز مي‌شدند.

به گزارش ايسنا، سردار حسين اشتري در حاشيه اولين همايش نقش امنيت در اقتصاد ملي و رونق توليد كه روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پليس امنيت اقتصادي از آغاز سال 98 فعاليت خود را در كشور آغاز كرد و در همين مدت كوتاه به توفيقات خوبي در مبارزه با جرايم اقتصادي دست يافته است.

او درباره استقرار پليس در گمرك نيز تصريح كرد: در حال حاضر ماموران پليس امنيت اقتصادي در 13 گمرك كشور مستقر شدند و در آينده اين تعداد بيشتر نيز خواهد شد.

سردار اشتري با بيان اينكه اولويت برخورد پليس در مبارزه با قاچاق و جرايم اقتصادي برخورد با موارد سازمان يافته است، گفت: در همين راستا نيز يك سري باندها را شناسايي كرده‌ايم. همچنين در برخورد با اين جرايم افرادي را شناسايي كرديم كه بعضا از سوي برخي جاها حمايت مي‌شدند.

او در پاسخ به پرسشي در مورد ميزان همكاري دستگاه‌هاي دولتي نظير وزارت اقتصاد و... با پليس اقتصادي نيز گفت: اين دستگاه‌ها با ما همكاري دارند اما توقع ما همكاري بيشتر از اينهاست. سردار اشتري همچنين در پاسخ به پرسش ديگر در مورد اينكه آيا پليس تسليم فشارها و هجمه‌ها در رسيدگي به پرونده‌ها مي‌شود، افزود: ما وظايف خودمان را انجام مي‌دهيم و تهديدها و فشارها هيچ تاثيري در انجام وظيفه ما نخواهد داشت. فرمانده ناجا با بيان اينكه گزارش تمامي اقدامات پليس به قوه قضاييه ارجاع مي‌شود، خاطرنشان كرد: در اين زمينه اطلاعات بيشتر از طريق قوه قضاييه اعلام خواهد شد.

 

فضاي مدارس بايد از نظر بهداشت رواني و فردي جدي گرفته شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فضاي مدارس ما بايد از لحاظ بهداشت رواني و فردي جدي گرفته شود. اينكه پايگاه‌هاي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان چه كمكي مي‌تواند كند، حايز اهميت است. به گزارش مهر، سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح ديروز در همايش نسل آفتاب كه به مناسبت ۴۰ سالگي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: در دهه اول انقلاب انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كنشگري در حوزه فعاليت‌هاي سياسي در جبهه انقلاب بود. آن روزها كشور پرتنش بود و جريان‌هاي مختلف سياسي فعال بودند و طبيعتا فضاي مدارس نيز پرتلاطم بود. او ادامه داد: انجمن‌هاي دانش‌آموزي كاركردهاي زيادي داشت ولي مهم‌ترينش آن بود كه در دهه ۶۰ پايگاه صيانت از انقلاب در برابر جريان‌هاي معاند بود. ديگر اينكه در دهه اول انقلاب انجمن‌هاي دانش‌آموزي، پل ارتباطي ميان دانش‌آموزان و جامعه بودند. نيم ميليون دانش‌آموز در ايام دفاع مقدس به جبهه رفتند و حدود ۳۶ هزار نفر از آنها شهيد شدند. صالحي با اشاره به ديگر كاركرد اين نهاد كه يادگيري و تقويت مهارت‌هاي فردي مثل قدرت سخنگويي، مديريت و… بود، بيان كرد: همچنين اين انجمن فرصتي براي افزايش معرفت و ايمان ايجاد كردند و عملا كانوني براي تحكيم معارف ديني بود. حال در دهه پنجم انقلاب اسلامي به نظر مي‌آيد برخي از اين كاركردها باقي مانده‌اند و بايد به برخي از آنها نگاه جدي‌تري نسبت به گذشته داشت. اكنون ما شاهد يك نسل ديجيتال هستيم اما دانش‌آموزاني كه از دهه ۹۰ وارد محيط دانش‌آموزي مي‌شوند به نحوي نسل ديجيتال هستند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حدود يك درصد دانش‌آموزان در معرض شديد آسيب‌هاي روحي و ۳۰ درصد نيازمند توانمندسازي هستند. اين نشان مي‌دهد، فضاي مدارس ما بايد از لحاظ بهداشت رواني و فردي جدي گرفته شود. اينكه پايگاه‌هاي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان چه كمكي مي‌تواند كند، حايز اهميت است تا با استفاده از محيط همسالان اين آسيب كاهش يابد. او تاكيد كرد: موتور تحرك گام دوم انقلاب علم و دانش است. اينكه ما بايد قوي باشيم از نقطه دانايي آغاز مي‌شود. انقلاب اسلامي در هر دوره‌اي با مخاطرات خاص خود درگير است و ما بايد در هر دوره ببينيم كه مخاطرات چيست تا از انقلاب صيانت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون