• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

معاون رييس‌جمهوري مطرح كرد

هم‌افزايي و بهره‌گيري از تجربه راهكار توسعه كارآفريني زنان

معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده تاكيد كرد: با هم‌افزايي و بهره‌گيري از تجربه‌هاي يكديگر مي‌توان به زناني كه علاقه‌مند به راه‌اندازي كسب و كار هستند، كمك كرد تا موانع را كنار بزنند.

معصومه ابتكار در نخستين نشست شوراي راهبردي كارآفرينان با بيان اينكه اين نشست به صورت ادواري با هدف ارايه نتايج عملكردها و راهكارهاي بهينه شدن مسير توانمندسازي و ارتقاي شاخص اشتغال زنان و دختران برگزار خواهد شد، افزود: تلاش مي‌كنيم زناني كه نياز به اشتغال دارند به اين فرصت‌ها دست پيدا كنند.

او در اين باره خاطرنشان كرد: كسب و كار پايدار هدف روشن ماست و به‌طور قطع هم امكانات و هم زمان محدود است، بر همين اساس با هم‌افزايي و بهره‌گيري از تجربه‌هاي يكديگر مي‌توان به فردي كه علاقه‌مند به راه‌اندازي كسب و كار است، كمك كرد تا موانع را كنار بزند.

معاون رييس‌جمهوري ضمن ابراز خرسندي از تلاش‌هايي كه در وزارتخانه‌هاي كار و كشور و دستگاه‌هاي فعال و مرتبط با حوزه كارآفريني صورت مي‌گيرد، تاكيد كرد: گزارش‌ها حاكي است كه با وجود اينكه در جاهايي روند كار كند پيش رفته است، اما در مجموع حركت قابل قبولي
داشتيم.

ابتكار، سرعت مطمئنه را حايز اهميت دانست و گفت: طرح زنان نسل تحريم و راي‌گيري آنلاين كه مورد استقبال زنان قرار گرفته از جمله برنامه‌هاي ارتقاي توانمندي زنان است.

او همچنين ادامه داد: رويكرد ما ماهيگيري ياد دادن است، اما برخي افراد در وهله اول نمي‌توانند امكانات لازم را تهيه كنند بر همين اساس با بانك‌ها در جهت ارايه تسهيلات كارآفريني تعامل كرديم كه مورد استقبال قرار گرفت.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اينكه كماكان با سيستم بانكي در موضوع حمايت از زنان چه سرپرست خانوار و چه زنان ديگر در حال تعامل هستيم، افزود: همچنين ترميم ساختار اشتغال در قالب تعاوني‌ها را هم با وزارت جهاد كشاورزي در برنامه قرار داديم كه كار در حال اجراست.

ابتكار ابراز اميدواري كرد اين اتفاق در تمام حوزه‌ها بيفتد و وارد چتر ساختار حمايتي قرار گيرند، چراكه اگر مي‌خواهيم موفقيت صورت گيرد، طرح ساختارسازي و شبكه‌سازي موفق‌تر عمل مي‌كند.

در اين نشست كارآفرينان گزارش‌هاي مختلفي از عملكردها، نتايج كارها و اثربخشي در حوزه اشتغال و كارآفريني زنان ارايه دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون