• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

برد سرخ‌ها در ديداري پر از اعتراض و كارت زرد

يحيي انتقام كالدرون را از تراكتور گرفت

سامان سعادت

هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال عصر ديروز با برگزاري دو ديدار به پايان رسيد. در اولين مسابقه ديروز كه به نوعي حسا‌س‌ترين ديدار هفته نيز به حساب مي‌آمد، پرسپوليس با سرمربي جديدش يحيي گل‌محمدي مقابل تراكتور قرار گرفت. اين ديدار در شرايطي آغاز شد كه تيم‌ها از استراحت نيم‌فصل برمي‌گشتند و همه مشتاق بودند از شرايط جديد تيم‌ها در آغاز رسمي نيم‌فصل دوم مطلع شوند. همچنين شرايط صدر جدول به گونه‌اي بود كه تراكتور مي‌توانست با برد در تهران به رتبه دوم جدول صعود كند و پرسپوليس نيز در صورت پيروزي، فاصله‌اش را در رتبه نخست با ساير مدعيان افزايش مي‌داد. ضمن اينكه نبرد سنتي پرسپوليس و تراكتور و برد تيم تبريزي در ديدار رفت مثل هميشه بر حساسيت‌هاي بازي افزوده بود. در اين مسابقه از ساعاتي پيش از شروع بازي تعداد قابل توجهي هوادار تبريزي در استاديوم آزادي حضور پيدا كردند تا از تراكتور در تهران حمايت كنند همچنين هواداران پرسپوليس نيز با وجود اينكه بازي در روز اول هفته و ساعت نسبتا بدي برگزار مي‌شد، خودشان را به استاديوم آزادي رساندند تا جو مسابقه به ‌شدت هيجان‌انگيز شود.

طبق انتظار، بازي با سرعت بالا و البته برخوردهاي زياد آغاز شد. دو تيم از همان ابتدا سعي داشتند، حريف را غافلگير و سبك بازي خود را به تيم مقابل ديكته كنند. در 10 دقيقه اول بازي دو بازيكن از دو تيم كارت زرد دريافت كردند. مهدي تيكدري‌نژاد از تراكتور و مهدي ترابي از پرسپوليس. همچنين در همان 10 دقيقه نخست هر دو تيم صاحب موقعيت‌هاي گلزني شدند اما در نهايت اين علي‌ عليپور بود كه روي پاس بلند وحيد اميري با فرار تماشايي و يك ضربه چيپ از روي سر رشيد مظاهري موفق شد گل اول مسابقه را به ثمر برساند. اين هفتمين گل علي عليپور براي پرسپوليس بود. با گل پرسپوليس اين تراكتوري‌ها بودند كه براي جبران گل خورده تلاش بيشتري از خودشان نشان دادند اما دفاع محكم شاگردان يحيي اجازه خلق موقعيت به تيم مهمان را جز در يك مورد نداد. در آن يك مورد هم اين بيرانوند بود كه ضربه سر ايمان سليمي را به كرنر فرستاد. آنچه بعد از گل پرسپوليس در زمين چمن ورزشگاه آزادي شاهد بوديم، درگيري مدام بازيكنان دوم تيم بود. بازيكناني كه مدام سر هر توپي و بعد از هر سوتي به سمت داور حمله مي‌كردند و با كوچك‌ترين برخوردي با هم گلاويز مي‌شدند. اين حواشي و درگيري‌ها در نهايت به اخراج ساكت الهامي، سرمربي تراكتور در اواخر نيمه اول منجر شد. سرمربي تراكتور بعد از برخورد اوساگونا، مهاجم پرسپوليس با دژاگه اعتراض شديدي به اكبريان داور مسابقه داشت و با كارت قرمز داور روبه‌رو شد.

در نيمه دوم نيز همانند نيمه اول گرچه دو تيم تلاش داشتند كه فوتبال هجومي و سريعي را به نمايش بگذارند اما باز هم درگيري‌هاي بازيكنان در متن بازي قرار داشت و نفس بازي را كلي‌ گرفت. متشنج شدن فضا در زمين بازي به سكوها نيز راه يافت و تصاويري كه بعد از بازي منتشر شد، نشان داد هواداران دو تيم بارها و بارها با هم درگيري فيزيكي و لفظي پيدا كردند و كار حتي به سنگ‌پراني به يكديگر و به بازيكنان نيز كشيد. در اين شرايط داور مسابقه نيز سعي داشت با استفاده زياد از كارت زرد، جو را آرام كند اما در انجام اين عمل چندان موفق نبود. با وجود اين همانند نيمه نخست، پرسپوليس در 10 دقيقه ابتدايي نيمه دوم نيز توانست به گل دست پيدا كند تا شاگردان يحيي نشان دهند براي دقايق مختلف بازي برنامه‌هاي از پيش تعيين شده، دارند. در دقيقه 55 وحيد اميري پشت دفاع تراكتور صاحب توپ شد و پس از كنترل توپ با سر خانزاده را به زيبايي دريبل زد سپس با يك حركت بدن اكبر ايماني را فريب داد و بعد با ضربه‌اي دقيق دروازه مظاهري را فرو ريخت.

بعد از گل دوم سرخ‌ها، بازي به تعادل كشيده شد اما در 10 دقيقه آخر تراكتور تمام تلاشش را كرد تا بتواند فاصله را جبران كند. در دقيقه 90 اين تيم صاحب يك ضربه كاشته شد كه شوت زيباي احسان حاج‌صفي بعد از برخورد با تيرك دروازه راهي به چارچوب دروازه عليرضا بيرانوند پيدا نكرد. دقايق آخر بازي آنچه بيش از هر چيزي مشاهده شد، دست داور و كارت زرد بود كه مقابل بازيكنان دو تيم بالا مي‌رفت. تنها از دقيقه 70 تا پايان بازي 6 بازيكن از دو تيم كارت زرد دريافت كردند تا تعداد كارت زردي‌هاي بازي به عدد 10 برسد.

در پايان بازي اين پرسپوليس بود كه موفق شد با اختلاف دو گل مقابل چشمان 40 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آزادي، برنده ديدار بزرگ هفته لقب بگيرد و جاي خود را در صدر جدول مستحكم‌تر كند. همچنين وحيد اميري با زدن يك گل و دادن يك پاس گل ستاره درخشان پرسپوليس لقب گرفت. به اين ترتيب پرسپوليس با هدايت يحيي گل‌محمدي، نيم فصل دوم را با يك برد عالي آغاز كرد و با 37 امتياز و 5 امتياز اختلاف نسبت به سپاهان رده دومي در صدر جدول قرار گرفت. همچنين اين برد مي‌تواند تمام حواشي جدايي كالدرون از اين تيم در نيم‌فصل نخست را از بين ببرد و ثبات را به اردوي سرخ‌ها كاملا بازگرداند.

يحيي گل‌محمدي، سرمربي پرسپوليس بعد از نخستين بردش با اين تيم در كنفرانس خبري گفت:«بازي سنگيني براي دو تيم بود. چيزي كه مشخص بود، بازي درگيرانه و پرس خوب از دو تيم بود. گل‌هاي به موقع و زيبايي زديم. بازي جذابي بود و هر دو تيم دوست داشتند، برنده شوند. بازيكنان دو تيم، كارهاي فني خوبي انجام دادند. خدا را شكر با غيرت بازيكنان و حمايت هواداران اين 3 امتياز حساس را گرفتيم. تراكتور مدعي قهرماني و از لحاظ بازيكن از بهترين تيم‌هاي ليگ است. اين برد تقديم به هواداران‌مان كه در اين سرما ما را تشويق كردند. همچنين اين برد مبارك پرسپوليسي‌هاي سيل‌زده سيستان و بلوچستان كه نبايد آنها را فراموش كرد.»

در ديگر ديدار ديروز تيم نفت مسجد سليمان موفق شد با دو گل از سد صنعت نفت آبادان بگذرد. در ديدارهاي روز شنبه نيز در حساس‌ترين مسابقه، سپاهان رده دومي در تبريز مقابل ماشين‌سازي به ميدان رفت اما شاگردان امير قلعه‌نويي در اين مسابقه موفق نشدند، توپي را از خط دروازه ميزبانشان عبور دهند تا در نهايت به يك امتياز بازي بسنده كنند. سپاهان با اين تساوي بد موقع 32 امتيازي شد. ديگر تيم اصفهاني يعني ذوب‌آهن موفق شد بعد از مدت‌ها با سرمربي جديد مونته‌نگرويي‌اش به پيروزي دست پيدا كند. ذوبي‌ها در خانه با يك گل پارس جنوبي، جم را از پيش رو برداشتند. تك گل ذوب‌آهن را قاسم حدادي‌فر به ثمر رساند. نساجي مازندران نيز در تهران با تك گل حامد شيري كه ازروي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، پيكان را از پيش رو برداشت و در ديدار تيم‌هاي قعر جدول گل‌گهر و سايپا به تساوي يك بر يك دست پيدا كردند. در اين ديدار يونس شاكري براي گل‌گهر و اميرحسين حسين‌زاده براي سايپا موفق به گلزني شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون