• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

سينما تحت تاثير ويروس كرونا

فروش فيلمي كه شانس اصلي بردن جوايز اصلي اسكار است، تاكنون از ۲۰۰ ميليون دلار بيشتر شده و همچنان در حال افزايش است.

به گزارش خبرآنلاين، همين ديروز بود كه خبر اهداي جايزه انجمن كارگردانان امريكا به سم مندس منتشر شد. او براي كارگرداني «۱۹۱۷» برنده اين جايزه شد و با جوايزي كه پيش از اين گرفته شانس اصلي بردن اسكار لقب گرفت.

اين فيلم تا اينجاي كار مهم‌ترين جوايز سينمايي را از گلدن گلوب تا جايزه انجمن تهيه‌كنندگان و انجمن كارگردانان از آن خود كرده است.

همين اخبار خوب درباره فيلم در كنار نقدهاي مثبت سبب شد كه فروش فيلم پس از چند هفته اكران همچنان خوب باشد و افت چنداني را تجربه نكند. «۱۹۱۷» از پنج هفته پيش در امريكا روي پرده رفته است و تا پس از اهداي جوايز اسكار همچنان چشم به گيشه خواهد داشت. سهم گيشه امريكاي شمالي از فروش ۲۰۰ ميليون دلاري اين فيلم تا اينجاي كار ۱۰۳ ميليون دلار بوده است.

ويروس كرونا و ركود دومين بازار بزرگ

سينماي جهان

يكي از مهم‌ترين اخبار گيشه سينماي جهان در هفته گذشته ركود عظيم در دومين بازار بزرگ سينماي جهان در پي شيوع ويروس كرونا بود. در چين كه عنوان دومين بازار بزرگ سينماي جهان پس از امريكاي شمالي را يدك مي‌كشد، تعداد زيادي از سالن‌هاي سينما تعطيل شده و همين موضوع بر فروش فيلم‌هاي در حال اكران تاثيري منفي گذاشته است.

 

پرفروش‌ترين فيلم در حال اكران

هفته پيش پرفروش‌ترين فيلم روي پرده «پسران بد: براي يك عمر» با بازي ويل اسميت بود. اين دنباله سينمايي در حالي در صدر جدول پرفروش‌ها ايستاد كه فيلمي تازه و پربازيگر هم در همين زمان روي پرده رفته بود. فروش جهاني فيلم به ۲۱۵ ميليون دلار رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون