• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4578 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن

پس از چند سال وقفه انجام شد

افتتاح جنجالي زيرگذر استاد معين

گروه اجتماعي| بالاخره زيرگذر استاد معين پس از سه سال وقفه، روز گذشته در حالي توسط شهرداري تهران افتتاح شد كه تعدادي از شهروندان با سر دادن شعارهايي به افتتاح يك‌طرفه آن اعتراض كردند.

اين اعتراض‌ها به حدي بود كه باعث شد تا مراسم افتتاح با وقفه برگزار شود. اين اعتراض‌ها در مراسم افتتاحيه نيز به گونه‌اي ديگر انجام شد؛ به اين معنا كه در اين مراسم تعدادي از شوراياران و نمايندگان مردم منطقه در ميانه مراسم با صداي بلند خواستار دو طرفه شدن اين زير گذر شدند. اين اعتراض‌ها اما گويا به مذاق شهردار و رييس شوراي شهر تهران چندان خوش نيامده بود، چراكه هر دو آنها پس از آنكه پشت تريبون قرار گرفتند اين برخورد و واكنش شهروندان را به باد انتقاد گرفتند! پيروز حناچي، شهردار تهران در اين مراسم به طعنه خطاب به حاضران گفت: بايد ياد بگيريم خواسته‌هاي خود را چگونه مطرح كنيم! دوستاني كه امروز از نگاه خود به‌حق معترض بهره‌برداري اين پروژه (استاد معين) بودند بايد پيش خود محاسبه كنند، آيا اين روش اعلام اعتراض به نفع محله استاد معين خواهد بود. اين روش درستي نيست و بايد روش‌هاي درست‌تري را تجربه كنيم. بي‌ترديد نحوه طرح اين مسائل مي‌تواند در بالا بردن كيفيت زندگي در محلات ما نقش بسزايي داشته باشند.

حناچي در ادامه ضمن تشكر از همكاران خود در مجموعه شهرداري تهران براي تحقق وعده‌هايي كه به مردم براي بهره‌برداري از پروژه‌هاي مديريت شهري داده شده بود، گفت: ما در تعريف اين پروژه نقشي نداشتيم، اگر زمان تعريف بود شايد به گونه ديگري كار مي‌كرديم. در مدل‌سازي‌هايي كه در فضاي ترافيكي انجام مي‌شود، هر اقدامي شامل دو طرفه كردن يك محور يا تبديل شريان‌هاي درجه 3 به 2 و 1 تاثيرات زيادي را به همراه دارد. موضوعي كه در مورد پل طبقاتي صدر نيز وجود داشت و كسي اعلام نمي‌كرد كه اين پروژه هيچ تاثيري ندارد، اما اگر امروز پرسيده شود كه پروژه صدر در ترافيك چه تاثيري داشته مي‌گويم تاثيري نداشته است.شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر بهره‌برداري از پروژه زيرگذر گيشا تا نيمه نخست اسفند ماه سال جاري گفت: پس از افتتاح اين پروژه نسل جديدي از پروژه‌ها را در سطح محلات به بهره‌برداري خواهيم رساند. ما در حال حاضر دو چالش عمومي داريم؛ نخست آنكه بدنه ما در شهرداري نمي‌داند و نتوانسته خواسته‌هاي مردم را تبديل به پروژه كند و دوم اينكه سيستم ساز و كاري كه مردم بتوانند درخواست‌هاي خود را مطرح كنند، وجود ندارد و مردم نمي‌دانند چطور خواسته خود را به لايه‌هاي بالاتر منتقل كنند. ان‌شاء‌الله نخستين قدم‌ها در تغيير شيوه اجراي پروژه‌ها برداشته خواهد شد.

او سپس دوباره به انتقادهايي كه به پروژه‌هاي عمراني شهرداري مطرح مي‌شود، اشاره كرده و گفت: متوليان براي اجراي چنين پروژه‌اي بعضي شب‌ها خواب نداشتند. اين در حالي است كه 80 درصد اين پروژه در يك‌سال اخير انجام شده و به نتيجه رسيده است. ما ياد نگرفته‌ايم نقد منصفانه داشته باشيم. اين پروژه به لحاظ فني از پروژه‌هاي سخت اجرا شده در شهر تهران بوده است. ما پروژه را به گونه‌اي اجرا كرديم كه مانعي براي دو طرفه شدن آن وجود ندارد ولي تا پايان مطالعات و بررسي تبديل شريان‌هاي درجه 3 به 2 و 1 اين كار در دستور كار ما قرار ندارد.محسن هاشمي، رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز از همان ابتداي سخن خود با موضع‌گيري نسبت به اعتراض‌هاي مردمي و شوراياران منطقه 9 با ذكر اينكه براي اولين بار در طول سي و چند سال گذشته شاهد اين سبك از اعتراضات به هنگام افتتاح يك پروژه بودم، گفت: امروز ما در گام دوم انقلاب هستيم و بخشي از مردم هم اعتراض دارند. اعتراض آنها هم ايرادي ندارد، اما شايد بشود مسالمت‌آميز‌تر هم اين‌گونه اعتراضات را بيان كرد.هاشمي سپس به تاريخچه اين زيرگذر در شوراي شهر اشاره كرده و گفت: من از ورودم به شوراي شهر تهران ساخت و اجراي اين پروژه را دنبال كردم و همان زمان هم مي‌گفتند اين پروژه ايجاد شده تا برخي اهداف تجاري در اين منطقه شكل بگيرد.رييس شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: من دو سال قبل به اين پروژه آمدم هيچ يك از اين عزيزان گلايه‌اي نداشتند حتي چند نفر از شوراياران هم آمدند دفتر ما، اما آن زمان هم گلايه‌اي نكردند. ضمن آنكه هيچ‌ وقت در اين دو سال نامه‌اي يا درخواستي به ما نرسيد و كسي هم تا به حال از من درخواست حضور در شوراي شهر را نداشته است.هاشمي خطاب به يكي از شوراياران كه اعتراض مي‌كرد و به او گلايه داشت، گفت: بعيد مي‌دانم شما تا به حال به شوراي شهر آمده باشيد، اگر آمده‌اي نامه‌اي به ما داده‌ايد؟ آيا مكتوبي نوشته‌ايد؟ اگر نامه نوشته باشيد حتما در دبيرخانه شورا هست و مي‌شود با شماره نامه سراغ آن رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون