• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4585 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن

سوال روز؛ چرا آل ‌اشپورت؟

عليرضا جوادي|هفته‌ اول ليگ قهرمانان سال 2020 برگزار شد و تيم‌هاي ايراني موفق شدند تنها
4 امتياز از 12‌ امتياز ممكن را به دست بياورند. در كنار اين مساله يك اتفاق تلخ باعث شد تا برند آل‌اشپورت به تيتر يك رسانه‌ها تبديل شود و دوباره بر سر زبان‌ها بيفتد. اين اولين باري نيست كه انگشت اتهام به سمت اين برند پرحاشيه گرفته مي‌شود و در ابتداي تابستان امسال بود كه شباهت پيراهن تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس كه اين برند توليدكننده آن بود با تيم‌هاي اروپايي لو رفت و نماينده برند آل‌اشپورت در خاورميانه در مصاحبه خود، اين مساله مهم را اينگونه توجيه كرد:«در دنيا ممكن است برندها الگوبرداري كنند اما كپي نمي‌كنند. البسه فعلي كه در اختيار دو باشگاه قرار گرفته در شرايط فورس به دليل فاصله زماني تاريخ قرارداد تا شروع ليگ برتر بود كه مسوولان استقلال و پرسپوليس از طرح‌هاي موجود انتخاب كرده‌اند و توافق كرديم كه با ارايه طرح از طرف باشگاه‌ها به ما طراحي خاص هر دو باشگاه از نيم فصل دوم در اختيارشان قرار دهيم. قطعا البسه‌ها براي نيم فصل دوم كپي نخواهد بود و فقط و فقط مختص هر دو باشگاه خواهد بود.»

با شروع نيم‌فصل دوم انتظار مي‌رفت كه شرايط تغيير كند و تيم‌هاي طرف قرارداد اين مجموعه طراحي خاص اين برند را استفاده كنند. اما با رسيدن اين زمان باز هم طراحي‌هاي آل‌اشپورت جنجال‌آفرين و مشخص شد، پيراهني كه اين شركت براي دروازه‌بان دو تيم سپاهان و شهرخودرو طراحي كرده، كپي از پيراهن فصل گذشته تاتنهام و نقشه لندني است كه روي آن است. اما در اقدامي عجيب نماينده اين مجموعه در خاورميانه اين ‌بار گام‌ را نسبت به گذشته فراتر گذاشته و در مصاحبه اخير خود اعلام كرده است كه «وقتي به چنين موضوعاتي پرداخته مي‌شود، ماجرا بي‌دليل ادامه پيدا مي‌كند و به همين دليل تصميم گرفتم ديگر نسبت به چنين مسائلي واكنش نشان ندهم زيرا برخي‌ها فقط دنبال حاشيه‌سازي هستند.» جدا از مسائلي كه در فصل‌هاي گذشته توپ‌هاي اين شركت به وجود آورده‌اند، كيفيت پيراهن‌هاي اين شركت‌ هم باعث شكل‌گيري جنجال شده است. اوج اين جريانات به سال 2014 و جام جهاني برزيل برمي‌گردد؛ جايي‌‎ كه بازيكنان تيم ملي ادعا مي‌كردند، پيراهن تيم ملي پس از شست‌وشو آب مي‌رود و كوچك‌تر مي‌شود. درنهايت پس از بازرسي ماموران شركت اصلي از اردوي تيم ملي در اتريش مشخص شد كه اين پيراهن‌ها تقلبي بوده است. در آن زمان ملاني اشتاين هيلبر، مدير تبليغات اين شركت آلماني اعلام كرد لباس‌هايي كه درحال حاضر تيم ملي فوتبال ايران از آن استفاده مي‌كند، نشان آل‌اشپورت را دارد اما توليد اين شركت نيست!

با توجه به سابقه اين برند، آل‌اشپورت به برندي در فوتبال ايران تبديل شده كه نه طرح‌هاي جذاب و نوآورانه‌اي را به تيم‌هاي ايراني عرضه مي‌كند و نه كيفيت آن‌- طبق اتفاقي كه در سال 2014 افتاد- مناسب است تا تيم‌ها به استفاده از آن تن بدهند. رخ دادن اين موضوعات اين پرسش اساسي را مطرح كرد چرا يك برند كه در يك كشور تا اين حد حاشيه‌ساز است مورد استقبال اكثر باشگاه‌هاي ايراني قرار مي‌گيرد و حضورش در فوتبال ايران ادامه‌دار است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون